Ko sem pred dnevi zasledil informacijo, da bodo v Narodnem muzeju razstavljena dela Picassa, Degasa, Mirója, Muncha, Chagalla iz zasebne zbirke družine Boljkovac se mi je zastavilo preprosto vprašanje – zakaj hudiča hodim po svetu v galerije, da občudujem dela teh avtorjev, če pa imamo očitno v Sloveniji družino, ki bi s to zbirko bila najbogatejša slovenska družina in za katera dela bi se “tepli” zbiratelji s celega sveta. Seveda gre za ponaredke in ne originale in tako cena teh del ne presega 500.000.000++ evrov, kot bi bila vrednost originalov …
- V Trst na razstavo “Frida Kahlo – notranji kaos” in razstavo “Monet in impresionisti v Normandiji”
- Fotografska razstava Henri Cartier Bresson – Museum Hundertwasser – Kunst Haus Wien
- Museo Leonardino Vinci / Leonardo da Vinci / rojstni kraj in muzej
- Oceanografski muzej in akvarij Monako – Monaco Oceanographic Museum
- Muzej voščenih lutk Madame Tussauds New York
- Slikar slika slikarjevo sliko – Metropolitan Museum of Art – Met
Zgodba je zanimiva. Pavel Car, direktor Narodnega muzeja je bil nastavljen s strani Janševe vlade. Razstave so “planirane” vnaprej, ampak razstave Popotovanja ni bilo na “meniju”. V zelo kratkem času so jo vzpostavili in včeraj so družbena omrežja “pregorela” ob zgražanju nad dejstvom, da Pavle Car nima pojma o teh delih in njihovi vrednosti – on sicer trdi, da so to originali, da je videl certifikate, ampak stroka se ne strinja z njim. Tudi poznavalci umetnosti so skočili v zrak in rezultat je, da je Narodni muzej odpovedal razstavo zaradi tehnično pravnih razlogov.
Ne, ni šlo za nobene tehnično pravne razloge. Šlo je zgolj za to, da Pavle Car očitno nima pojma o umetnosti in je pripravljen razstaviti ponaredke v Narodnem muzeju in je celo na to ponosen. Ker njemu se gre za večji obisk Narodnega muzeja in za to je pripravljen razstavljati tudi ponaredke!
Pfuj in pfej. In še en dokaz, da česarkoli se je vlada Janeza Janše lotila, je “zajebala”. Pavle Car je zgolj eden v množici nastavljencev bivše ablasti, ki je dokazal, da nima pojma kaj dela in da je to pač nepomembno, če si iz prave stranke, ki je na oblasti.
Smešno je bilo, ko so ga vprašali glede zavarovalnine teh del, ki bi jih imel vsak resen kolekcionar z veseljem v svoji zbirki – če bi bili to originali. Pavle Car je odvrnil, da ni bilo nobenih stroškov, torej tudi razstava ni bila zavarovana. Ja, par sto milijonov vredna dela sploh ni potrebno zavarovati, kajne? V bistvu bi bilo smešno, če ne bi bilo vse to res.
Aja, pa še nekaj mi je zanimivo. Ko sem “guglal” družino Boljkovac, ki bi morala biti poznana po vsem svetu, saj je njihov “fundus” del naravnost impresiven – nisem našel nobenih rezultatov. Družina, ki bi si lastila vsa ta dela bi bila prepoznavna po celem svetu in ljudje bi drli na takšno razstavo in Narodni muzej bi se lahko postavil ob bok svetovno znanim galerijam po svetu, kjer so dela teh avtorjev razstavljena in galerije so zaščitene do konca in naprej.
Mogoče pa Pavle Car ne razume, da je razlika med ponaredki in originali. In da ljudje znajo uporabljati možgan, da ugotovijo, da v tej enačbi nekaj ne “štima”. Mogoče pa je šlo samo za podcenjevalni odnos do obiskovalcev, ki so jim dovolj tudi ponaredki.
Je direktor Narodnega muzeja že odstopil?
Pa kdo so DRUŽINA BOLJKOVAC? Neka naivna familija, ki zbira ponaredke al Balkanski bojevniki z umetninami?