O tem, da bi bilo potrebno za vožnjo čez Vršič in vstop v TNP pobirati ekološko takso aka vstopnino, sem pisal že leta 2017. V tem času se ni nič spremenilo, zgolj več in več vozil vstopa v to okolje in uničuje naravo in ljudje za seboj puščajo smeti. Ko sem šel pred časom proti Belopeškim jezerom, me je že na začetku pričakala “rampa” kjer so pobirali “parkirnino”. In ideja se mi ne ne zdi slaba, čeprav se bo marsikdo pridušal, da se s tem omejuje dostop do narave …
- Gorska pot Vršič – Sleme – fotografije
- Samo za minuto sem pustil vozilo in ostali debilni izgovori
- Če želite z avtom do Belopeških jezer vas bo to stalo 3 evre
- Jezero Sorapiss / kako sem skočil v Lago di Sorapiss in se povzpel iz prelaza Tre Croci / 10 stopinj
- Kako sem skočil v slap Savica / potok Savica / 6 stopinj
- Kako sem skočil v Divje jezero / Idrija / 8 stopinj
- Kako sem skočil v Grotta della Poesia / Roca Vecchia
Trume kolesarjev, motoristov, avtomobilov, bivalnikov in vsega ostalega prečka Vršič. Ta konec tedna je bila situacija celo takšna, da je bila cesta neprevozna, saj so ljudje puščali vozila tudi tam, kjer jih ne bi smeli in tako onemogočali prevoz čez Vršič. Posredovati je morala policija.
Kako bi reševal to situacijo? Na vsakem koncu “vstopa” na Vršič rampa, kot je na Mangart, kjer bi motorna vozila plačala ekološko takso za vstop v to območje. Ta denar bi se lahko uporabljali za urejanje ceste in brežin, lahko bi tudi povečali parking na samem Vršiču. In ne, ne bi šlo za pobiranje parkirnine, ampak dejansko za ekološko takso, kajti narava ne prenese takšnega navala ljudi, kot smo ga priča zadnje čase.
Prav tako bi lahko uvedli ekološko takso za vstop v TNP. Kljub temu, da na nekaterih predelih zaračunavajo parkirnino je to premalo. Narava je dobrina, ki jo moramo varovati, sicer zanamci že čez nekaj let ne bodo imeli več ničesar od nje.
Sem radikalen, kajne? Bi onemogočal prost dostop do narave, kajne? Ne, gre zgolj za to, da je treba narediti red. In če ob tem pobereš ekološko takso in tako onemogočiš neskončno število obiskovalcev, ampak imaš točno določeno število vozil, ki ne uniči okolja v danem trenutku, je vse skupaj precej lažje.
Če imajo to urejeno v tujini – tudi za vstop v središče mesta je potrebno ponekod plačati “takso”, potem bi lahko tudi pri nas začeli razmišljati o takšni rešitvi in ne bi bile ceste čez vikend “zabasane” in neprevozne, narava pa ne bi utrpela še “človeškega faktorja”, ki jo uničuje!
Seveda… dajmo… pa naj si ogled TNP-ja ogledajo samo tisti, “ki imajo”, pa v gozd naj tudi gredo samo tisti, “ki imajo”, pa zrak naj dihajo samo tisti, “ki imajo”. Do kam bomo šli? Kaj pa “socialna” država? Aja… saj nekateri “imamo”. S takim razmišljanjem slej ko prej vsi enkrat prestopimo na “drugo stran”.
kaksne veze ima unicevanje okolja s socialno drzavo? :(
Recimo tako, da se išče pametnejše rešitve kot pa so takse in davki.
in kaksne so te resitve? resil bos ves svet :)
Ker gre za eno redkih poti proti Trenti cesto težko obdavčiš brez alternative. Dobra rešitev po mojem je sicer izgradnja tunela pod Vršičem in nato zaračunavanje takse za cesto čez Vršič, s čimer lahko financiraš tunel. Dodatno bi s tem lahko pozimi nehali plužiti cesto, stroškov s tem pa je tudi toliko da bi tunel verjetno imeli v 10-20 letih notri…
Kakor se lotevamo stvari v naši državi bi verjetno cesta ostala zastonj, tunel bi pa zaračunavali :)
tole bi bila dobra resitev. ampak tudi to se da urediti – za “domacine oz. tiste z dovolilnicami” bi bil prevoz zastonj, za vse ostale pa ekoloska taksa …
V tujini imajo včasih tudi omejeno število obiskovalcev na določeni točki npr. 5000 obiskovalcev na dan in konec. Včasih se je potem tudi potrebno prijaviti kar dosti vnaprej in včasih je naval takšen, da občasno potem teh 5000 obiskovalcev kar izžrebajo.