Verjetno nisem edini, ki ga moti, da je Dars izklopil osvetljavo na uvozih in izvozih avtocest. Tudi to, da je na obvoznici pri gradbišču Nove Jarše cesta povsem nerazsvetljena, verjetno ni najbolj v skladu z dobrimi praksami. Ali Dars varčuje na račun varnosti in ogroža s tem “varčevanjem” naša življenja?
- Čestitke Darsu / več kot 12 ur za odpravo posledic prometne nesreče in prometni infarkt
- DARSovci, pejte v rit / zastoji proti morju, ker DARS opravlja vzdrževalna dela v soboto pred prazniki
- Vozi desno, prehitevaj levo / Darsovci, kdaj ste se nazadnje peljali po avtocesti?
- Janez Janša se še ni upokojil, čeprav imamo pozitivno gospodarsko rast
Kdor se vsakodnevno po temi zjutraj pripelje v Ljubljano in oddide iz Ljubljane v temi, mu je jasno o čem pišem. Tudi tisti, ki niso vsak dan na avtocestah so verjetno opazili, da so uvozi in izvozi avtocest neosvetljeni – nekje sem zasledil, da naj bi sicer zmanjšali “moč” osvetlitve, ampak jaz bolj opažam, da so vrli Darsovci izklopili osvetljavo, kajti “šparat je treba, pa naj stane koliko hoče”.
Zakaj me to moti? Vožnja po avtocesti je precej stresna v Sloveniji. Vsi na prehitevalnem pasu, ogromno zastojev in kolon in posledilčno veliko jeze za volanom. In niso vsi na avtocestah vsak dan – verjetno bi “na slepo” znal zapeljati z avtoceste na Trojanah, ampak me vseeno še vedno “šokira”, ko pridem iz tunela, ki je osvetljen – v temo na izvozu in potem imam na drugi strani močno lokalno osvetlitev.
Verjamem, da je elektrika precej velik strošek za Dars. Ampak varčevanje na račun varnosti ni ok. Predvsem bi lahko Dars kako drugače poskrbel za svojo “razsvetljavo”. Fotovoltaika, recimo. Ali pa recimo LED razsvetljava in posledično bi bil tudi strošek električne energije precej nižji. Če je v tem problem?
Sam sicer dvomim, da je to edini razlog in se bolj nagibam k temu, da so želeli “postati bolj energijsko prijazni”, ampak so to storili na precej napačen način. Ja, želim si, da imam izvoze in uvoze na avttocesto primerno osvetljene. Tudi želim si, da je vožnja mimo gradbišča primerno osvetljena.
In zagotovo obstajajo pravilniki, ki zapovedujejo moč osvetlitve – če ni takšega predpisa, lahko to pomeni zgolj to, da se lahko Dars odloči, da ne bo postavil osvetlitve, ker bo s tem privarčeval. Ampak močno dvomim v to, kajti obstajajo standardi, ki pa se verjetno sedaj mirno kršijo. Ker oni varčujejo na račun varnosti.