Zakaj nastanejo zastoji na cestah ob prvih kapljicah dezja Zakaj nastanejo zastoji na cestah ob prvih kapljicah dezja

Slovenija ni samo Ljubljana / ob bok prometnemu kaosu na naših cestah

Dogajanje na naših cestah je v zadnjih letih podobno kaosu. Nič novega. Nič presenetljivega. Vsakodnevni zastoji so postali naša stalnica in v bližnji in tudi v daljni prihodnosti ni nobene luči na koncu tunela. Slovenija ni samo Ljubljana, zato bi morali že pred n-leti odgovorni za infrastrukturo začeti razmišljati o tem, kako se soočati z vse več prometa na naših cestah. In v prihodnosti nas čaka še več prometa in še več zastojev. Ali je Slovenija pripravljena na to stanje? (retorično vprašanje, seveda)

Slovenija ni samo Ljubljana – nekako to bi morali imeti v mislih, ko se “pripravljajo” načrti, kaj vse se bo gradilo v prihodnosti. In nasprotniki novega asfalta se verjetno ne zavedajo, da ni težava z zastoji samo v Ljubljani in pred Ljubljano.

Dejstvo je, da je tranzit proti Ljubljani oz. mimo Ljubljane največji. Pa vendar Slovenija ni samo Ljubljana, saj zastoji nastajajo tako na primorski, avtocesto, na gorenjski avtocesti itd .. Da o tem, da se gradnja 3. razvojne osi sploh “še ni začela” (to, kar se je začelo, pač ni ne tiš ne miš).

Zagotovo je ogromno zastojev, ki nastajajo zadnje leto in pol, povezanih z gradnjo novih pasov na obvoznici v Ljubljani. Počastnost gradnje prikaže, kako se lotevajo najbolj pomembnih gradbenih projektov v Sloveniji. Če bi drugje “packali” par kilometrski odsek že skoraj leto in pol, se verjetno ne bi vse končalo najboljše. Pri nas pa se očitno podpišejo takšne pogodbe, da je datum končanja projekta nekje daleč v prihodnosti.

V Sloveniji imam občutek, da se stvari ne rešujejo premišljeno, ampak da se rešujejo, ker se pač morajo reševati. To, da vsak dan pol Slovenije stoji zaradi prometnega kaosa, ni od danes, ampak se dogaja že precej časa. Ampak očitno se nihče nima časa ukvarjati s tako nepomembnimi temami, saj se ministri vozijo mimo z modrimi lučkami, vsi ostali, ki izgubljamo svoj čas v zastojih, pa smo zgolj in samo kolateralna škoda.

To, da se dnevno izgubljajo milijoni evrov zaradi zastojev, pač ni dovolj velika klofuta, da bi se nekdo začel resno ukvarjati s to težavo. In ne, javni promet v Sloveniji ne funkcionira, da bi lahko karkoli rešil – vsaj še nekaj let tudi ne bo. In v tem času tudi ne bo zgrajen nov pas na avtocestnem omrežju. Torej bomo dnevni “migrantje” še naprej izgubljali čas v zastojih in država bo metala dnevno milijone skozi okno namesto.

Zakaj nastanejo zastoji na cestah ob prvih kapljicah dezja
Zakaj nastanejo zastoji na cestah ob prvih kapljicah dezja
  1. Ko praviš da Slovenija ni samo Ljubljana bi bilo treba povedati, da to pomeni tudi eno – službe naj ne bodo samo v Ljubljani. Nobene ptorebe ni da je vsa javna uprava v Ljubljani, da so tam vsi direktorati, ministrstva, tovarne. Zakaj ne bi prometa poskusili zmanjšati? Vsi se vozijo sami, redko kdo se vozi skupaj. Redko kdo gre na javni prevoz (ki je, to je res, slab).

    Veš kaj bi zadevo rešilo? Ukinitev povračila prevoza na delo, razen v primeru da ti služba kupi javno vozovnico. Tako dobiš javni promet zastonj, osebnega pa plačaš.

    Kam privede reševanje težav z večjimi cestami je lepo vidno v ZDA, kjer imajo N-pasovnice, pa še vedno ni dovolj, zato sem absolutno proti širitvi prometnic. Od njih nimamo dosti razen gore izpustov, 20.000 hektarov uničenih kmetijskih in gozdnih zemljišč (to je dejansko pravi podatek za Slovenijo), slabše kakovosti življenja ker ne delamo več v domačem kraju ampak v tujem ker so se službe preselile tja.

    DARS ki mu je v interesu samo dobiček bo seveda za širitve. In tako spet gradimo avtocestno 3. razvojno os, namesto da bi zgradili normalno hitro železnico po tej trasi. In tako bo prej 3. pas od Lukovice do Lj kot hitra proga Maribor-Lj čez Trojane.

  2. ja, decentralizacija bi bila lahko resitev tezav, ki jih imamo. ampak se bojim, da ni volje in energije za kaj taksnega …

    sam sem za siritev avtocestnega kriza – ker imamo tezavo – samo tovornjaki so se na nasih cestah in posledicno je voznja po voznem pasu nemogoca … v italiji, proti benetkam se je siritev izkazala za odlicno resitev ..

    bi bilo pa potrebno precej vec razmisleka v vse skupaj, ampak ocitno odlocevalci pri nas nimajo casa za te “nepomembne” stvari :(

Komentarji so zaprti.