tesla 3 dual motor tesla 3 dual motor

Starec in električno vozilo / Tesla 3 dual motor v garaži

Del naslova je parafraziran naslov knjige Ernesta Hemingwaya in govori o tem, kako sem požrl besedo, ki sem jo dal leta 2015, ko sem vozil električni Renault Zoe in sem se odločil, da jaz nisem za električna vozila. Leta 2023 je v moje življenje prišla Tesla 3 (long range dual motor) in moje mnenje se počasi spreminja. Res počasi. Ampak se. Kar je zame precej nenavadno. Še vedno pa ostajam navdušenec nad zvokom motorja, ki ga pri električnem vozilu ni mogoče slišati, ampak pospeški Tesle (4,4 sekunde) so nekaj, kar te ne pusti ravnodušnega.

Pisalo se je leto 2015, ki sem se vozil z električnim vozilom Renault Zoe. Infrastruktura je bila v “riti” in polnjenje električnega vozila ni bilo omogočeno na vsakem koraku. Takrat mi je takšna vožnja povzročila preveč stresa in zelo malo užitka in odločitev je bila preprosta – nisem jaz za električna vozila.

Potem me neznana kozmična sila vrže v leto 2023, ko začnem razmišljati, da bi menjal BMW X2 za nekaj električnega. Za Teslo, ki ima dovolj dosega, da se lahko zapeljem v Istro in nazaj. Da grem lahko do Benetk, brez da bi moral parkrat vmes planirati postanek. In že to, da moram planirati pot, na katero se bom odpravil, mi je povzročila sive lase – tiste, ki še niso odpadli.

In nekega dne se je Tesla znašla v garaži. Navdušen nad pospeški, ki jih nisem navajen niti z Lotusa. Navdušen nad samo komfortnostjo vožnje električnega vozila, predvsem pa nad avtonomno vožnjo, ki jo Tesla omogoča. Predvsem pa se je tudi infrastruktura v tem času nadgradila v Sloveniji in je vse skupaj precej bolj preprosto, kot je bilo.

Ob prihodu Tesle v življenje sem razmišljal, da bom moral spremeniti “življenjski” slog in ga podrediti avtomobilu. Ne, ni potrebe. Je pa super, ko greš na pot, če ima hotel polnilnico za električna vozila. Ampak tudi ko grem z Lotusom na pot, iščem hotel, kjer imajo garažo. Torej sem že navajen vsega skupaj.

  • Polnjenje traja dolgo časa? Seveda, ampak če polniš na Tesla superchargerjih, potem temu ni tako. V 25 minutah napolniš preko 60 odstotkov baterije, kar se mi zdi povsem še  sprejemljivo, še posebej, če prevoziš 450 kilometrov v kosu in potrebuješ vsaj par minut počitka.
  • Z električnim vozilom delaš gužvo na avtocesti, ker voziš 110 km/h? Lahko, seveda. Ampak lahko voziš tudi povsem po omejitvah – nastaviš “radarski” tempomat in vozilo samo pospešuje in zavira. Sicer je razlika med vožnjo pri 110 in pri vožnji s hitrostjo 130 kilometrov na uro glede porabe, ampak tako majhna, da je skoraj povsem vseeno. Še posebej pri vožnji po naših avtocestah, ko je vožnja s hitrostjo nad 60 km/h znanstvena fantastika.
  • Kje boš pa polnil električno vozilo? Povsod. Odvisno od tega, kakšne imaš možnosti. Za Teslo obstaja dovolj “superchargerjev,” kjer lahko zelo hitro dopolniš manjkajočo energijo baterije. Sicer pa lahko polniš doma ali pa na polnicah, ki jih je že povsod dovolj. Če greš na pot, pač poiščeš hotel, kjer imajo polnilnico in čez noč polniš in čez dan prazniš. Precej preprosto in predvsem nestresno, kot je bilo še pred leti.
  • Ampak baterije tudi onesnažujejo okolje. Drži. In električno vozilo v garaži nimam zaradi svoje ekološke osveščenosti. Zavedam se, da je izdelava baterije in kasnejša “reciklaža” baterije proces, ki ni ekološki, ampak to vzamem v zakup. Kot vzamem v zakup onesneževanje okolja, ki ga povzročajo bencinski motorji.
  • Električni avti nimajo prihodnosti? Ne vem in mi je vseeno. V tem trenutku je vožnja s Teslo prijetna in mi ne povzroča “sivih las” oz. dodatnega bremena, ko se odločim za daljšo relacijo. Ravno obratno. In tudi vožnja po mestu je precej prijetna in preprosta.
  • Kaj pa, če se elektronika pokvari in baterija zagori? Odgovor je preprost. Se zgodi. In ja se dogaja. Tudi bencinski motorji lahko zagorijo. Ampak o tem ne razmišljam, kot tudi ne razmišljam, da lahko na Teslo pade avion, ko vozim po odročni cesti. Se bo pač zgodilo, če se bo.
  • Ampak električna vozila nimajo zvoka! Drži. In ja, je čudno, ko se premikaš, in ni nobenega “ropotanja”. Ampak kdorkoli se je že peljal s športnim vozilom na daljšo razdaljo, bo točno vedel, o čem je govora. Da je sicer prijeten zvok 8 valjnega motorja, ampak da se ga tudi naveličaš, čeprav je motor odlično zvočno izoliran. In Tesla ima super ozvočenje, ki omogoča poslušanje glasbe s precej manj “motečimi” elementi kot pa sicer v navadnih ICE vozilih (je pa tudi res, da G klase ali kaj podobnega še nisem vozil).
  • Pa dobr model teb se je odpeljalo. Kako Tesla, če imaš Lotusa? Seveda. Kombinirati je potrebno in iskati najboljše od obeh svetov. Lotus za med vikendom Tesla za med tednom in za daljše razdalje, ker je vožnja z njim izredno poceni in ugodna. “Poln tank” na “superchargerju,” okoli 20 evrov – za domet 500 kilometrov.

Ne, ni to druga puberteta. Tista je odšla že pred leti. Je pa tole zgolj korak naprej, ki bi ga moral narediti že pred leti, ampak sem se oklepal ustoličenih praks kot pijanec plota. Ker je tako pač lažje. In s prihodom Teslo v garažo se ni spremenilo moje dojemanje užitka vožnje z avtomobilom.

Ampak priznam, da 4,4 sekunde do 100 km/h je impresivnih v vozilu, kjer je edini zvok stik gume s cesto in pa upor zraka na sicer precej aerodinamični karoseriji. Upam, da spomladi pride v garažo nekaj, kar bo imelo še malce boljše pospeške, ampak ne bo na elektriko.

Do takrat pa bom tale dual motor v Teslo zelo dobro izkoristil in predvsem bom užival v vožnji z njim. Včeraj zvečer, ko sem v Modeni prispel v hotel, sem ga dal polniti, ker sem imel okoli 15 odstotkov baterije še na voljo, in ob 4. uri je bila baterija napolnjena do konca – zastonj. In lahko bom šel mirno in brez stresa naprej na 500 kilometrsko pot po avtocestah v Italiji, ki so proti našim “milina”.

Ja, staram se, ampak očitno se še lahko malce prilagajam. Malce, ker veliko se nočem. Vseeno je v meni nekaj “punkerja”.

tesla 3 dual motor
tesla 3 dual motor
  1. Bom takole rekel… elektrika je super, če imaš hišo in lasten priključek za elektriko (torej, da lahko polniš čez noč). Vsaj v Sloveniji. Če živiš v bloku (še posebej izven Ljubljane) vse skupaj ni več tako enostavno in poceni. Ampak dejstvo je, da je vožnja na bencin še dražja…

Komentarji so zaprti.