Ko se pričenja poletna sezona na Hrvaškem, naši mediji začnejo z objavljanjem zgodb o visokih cenah pijače in hrane v obmorskih mestih. Objavljajo zgodbe o invaziji kač ali pa o nevarnih ribah, ki so jih odkrili v morju blizu hrvaške obale. Vsako leto je zgodba enaka in jasno je, da to prinaša klike medijem. Mogoče bi taisti mediji kdaj preverili cene hrane in pijače v prestolnici in bi tudi o tem kaj pisali. Ker cene v Ljubljani so tako visoke, da ko greš kamorkoli po svetu, se ti ne zdijo cene nič višje in nič drugačne.
- Na Hrvaškem lani zabeležili 20,6 milijona prihodov in 108 milijonov nočitev s strani turistov
- 270 evrov za nočitev v hotelu na Hrvaškem / ne, ne gre za 5 zvezdični hotel
- Cena pločevinke (0,25) Coca Cole v Konzumu Banjole / 1,15 evra
- Sedaj je čas, da mediji ukinejo možnost komentiranja na portalih ali pa omogočijo samo ob prijavi z digitalnim certifikatom
- Najstarejše drevo na otoku Krk / skoraj 1000 let staro drevo koprivovca
Kljub vsem tem informacijam, ki nam jih “servirajo” mediji, pa se število turistov na Hrvaškem povečuje iz leta v leto. Kaj je torej namem tega pisanja? Ali gre zgolj za nabiranje klikov, ker se ljudje potem zgražajo, da je pivo na Hrvaškem 4 evre, ali pa kepica sladoleda 2 evra? Koliko pa stane pivo v Ljubljani? So o tem ti mediji kdaj pisali in se zgražali nad tem. Ne da bi jaz opazil.
So cene na Hrvaškem res tako visoke? Seveda so. Ampak ne povsod. Vsak ima možnost izbire, kam bo šel na kavo – primer kave za 6 evrov v Opatiji, ki so jo povzeli vsi domači mediji. Če bi taisti novinarji kdaj šli v 5-zvezdnične hotele po svetu, ne bi bili “zgroženi” nad takšno ceno, ampak bi jim bilo jasno, zakaj je takšna. Vendar je lažje skočiti na val zgražanja in strašiti ljudi s takšnimi cenami.
Ali pa drug primer, ki sem ga zasledil pred dnevi. Invazija kač na otroku Krk. V bistvu je nekje na koncu zapisano, da gre za nestrupene kače in da so več kač opazili zgolj v enem kraju na otoku Krk. Ampak seveda ima zgodba “clickbait” naslov in zopet ljudje, ki samo površno berejo informacije, so prepričani, da je celoten Krk poln kač. Da temu ni tako, lahko potrdim iz prve roke. Ampak to je verjetno nepomembno. Pomembno je, da se ustvarja panika in strah.
Je pa res, da so cene v nekaterih trgovinah, konkretno na otoku Krk, enormne. V Trgovinah Krk so precej višje kot pa v Tommyu, Plodinah ali pa Lidlu. Domačini kupujejo “špezo” v manjših trgovinah, ki jih ne obiskujejo toliko turisti, in tam so cene še nižje. Recimo en primer, ki je zanimiv. Rio Mare, tunina pašteta v tubi. Trgovina Krk je bila cena 4,80 evra, Plodine 2,8o evra. Mogoče pa bi mediji kdaj pisali o kakšni takšni informaciji, ki turistu ali obiskovalcu obale pride precej bolj prav kot pa zastraševanje.
Tudi cene pizz na Krku so nižje, kot so cene v Ljubljani. Ampak to seveda ni tema, ki bi bila zanimiva za zgrožene bralce. Veliko boljše je skočiti na vlak populizma in strašiti, da je v “lepi naši” vse tako drago in da nas čaka skoraj gotova smrt zaradi kač in vsega ostalega.
Ker se zgodba ponavlja vsako leto in je vsakomur jasno, kakšne so te stvari, bi bilo mogoče res smiselno, da mediji počasi začnejo pisati še o kakšni bolj pomembni temi, ki ni namenjena zgolj klikom.
Sedaj samo še čakamo, da mediji začnejo z novico, da so Hrvati zopet podražili trajekte :)