prehitevanje tovornjakov prehitevanje tovornjakov

Jaz sem za 24/7 prepoved prehitevanja tovornjakov na avtocestah

Vožnja po naših avtocestah ni prijetna. Zastoji dopoldan in popoldan. Ob najbolj prometnih vikendih dela na cestah ali pa košnja trave. In po 18. uri postane avtocesta poligon za prehitevanje tovornjakov, ki prehitevajo s hitrostjo 91 km/h ostale tovornjake, ki vozijo 89 km/h. Jaz sem za 24/7 prepoved prehitevanja tovornjakov na avtocestah!

Leta 2007 sem že “tulil,” da je potrebno uvesti prepoved prehitevanja tovornjakov na avtocestah. Pred par leti so to uvedli, ampak samo med 6. in 18. uro. V ostalem času so tovornjakarji stalnica na prehitevalnem pasu in se med seboj prehitevajo v največje veselje vseh voznikov, ki morajo za njimi voziti v koloni. In primer včeraj, ko je tovornjak prehiteval drugega in je očitno drugi malce “stopil na gas,” je to trajalo natanko 4 kilometre.

Seveda se je za njim naredila dolga kolona in vozniki niso imeli varnostne raxdalje. Da o tem, da bi se kdo umaknil na vozni pas, niti ne govorim, ker je zaseden s tovornjaki, ki nimajo varnostne razdalje. Če želiš zaviti z avtoceste, potem je to lahko precej tvegano dejanje, saj obstaja možnost, da se ti tovornjaki ne bodo umaknili oz. imeli toliko razdalje med seboj, da bi lahko varno zamenjal pas.

Da o šoferjih avtobusov ne izgubljam besed. Ti prehitevajo v predorih, prehitevajo osebna vozila. Oni so pač nad vsemi. Ker očitno lahko. In ker očitno nikogar to ne moti.

Ravno včeraj, ko je tovornjak prehiteval tovornjaka štiri kilometre in smo se peljali mimo Krtine, sem opazoval policista v policijskem avtu, parkiranem na uvozu na avtocesto. Nista mogla storiti ničesar, čeprav je bila za tovornjakom kolona dolga kilometer in več. Ko se je končno pri Lukovici odmaknil nazaj na vozni pas, pa je promet stekel naprej z normalno hitrostjo.

Resnično me zanima, zakaj naši veleumi ne uvedejo prepovedi prehitevanja tovornjakov 24/7 in zakaj se tovornjakarji nikoli ne umaknejo na pas za počasna vozila v primerih, ko je ta pas na voljo. V klanec pri Vrhniki in naprej proti Logatcu, naprimer? Tam bi bilo lahko omogočeno prehitevanje tovornjakom po voznem pasu, saj bi bil prehitevalni pas dejansko prehitevalni pas in ne pas za “cijazenje”.

Ali se res nihče od odločevalcev ni spomnil na to idejo? Da o tem, da bi morali uvesti kazni za neupoštevanje varnostne razdalje, sploh ne pišem. Tudi to bi rešilo marsikateri zastoj, ki nastane zaradi vožnje za ritjo. Ampak očitno je boljše, da se po slovenskih avtocestah “cijazimo” in “pizdimo”.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja