Povsem navaden dan. Pri Trojanah zapeljem na uvoz, na avtocesto. Na voznem pasu kolona tovornjakov, ki vozi s hitrostjo okoli 90 kilometrov na uro in ne upošteva varnostne razdalje. Skoraj moram ustaviti, da se lahko vključim na vozni pas. Precej podobna zgodba se dogaja, ko se vračam domov po avtocesti, ampak takrat imajo tovornjaki premajhno varnostno razdaljo v tunelu in če si na prehitevalnem pasu, moraš izvesti kar tvegan manever, da zapelješ med dva tovornjaka in zapelješ na pravi izvoz. Voznike tovornjakov prosim, da vsaj v predorih in pri uvozih na avtocesto vozijo s primerno varnostno razdaljo, če že drugje ne upoštevajo tega pravila!
- Jaz sem za 24/7 prepoved prehitevanja tovornjakov na avtocestah
- Hvala, ker pobereš drek za svojim psom
- Kaj ti bo empatija, če si lahko egoistična rit
Niso samo vozniki tovornjakov tisti, ki ne upoštevajo varnostne razdalje ali pa se ne znajo premakniti na prehitevalni pas ob uvozih na avtocesto. In namesto da bi promet potekal tekoče, se mora voznik, ki se priključuje na avtocesto, skoraj ustaviti in to morajo za njim storiti tudi drugi vozniki in posledično z nižjo hitrostjo zapelje na vozni pas, kar pomeni, da morajo vozniki za njim zavirati. Tudi tako nastajajo fantomski zastoji.
Če bi imeli tovornjaki in tudi ostala vozila pravilno varnostno razdaljo ali pa bi jo celo malce povečali pri uvozih ali pa v tunelih, bi bilo vse skupaj precej drugače. Ampak zakaj bi, kajne?
Razumem, da tovornjak, če vozi za ritjo drugega, porabi precej manj goriva kot pa če se drži pravilne varnostne razdalje. Razumem tudi, da pri nas policija ne kontrolira varnostne razdalje na avtocestah, in posledično so “vlaki tovornjakov” nekaj povsem normalnega. In vozniki osebnih vozil kampirajo na prehitevalnem pasu, ker na voznega itak ne morejo zapeljati.
Ker tudi vozniki osebnih voznil vozijo z nepravilno varnostno razdaljo, se ob zaviranju enega od vozil zgodi “domino efekt”. Vsi začnejo zavirati. Posledično to pomeni, da bo nekje zadaj nastal fantomski zastoj, saj bodo vozila stala in bo potrebno zopet speljevati z mesta.
Seveda se nihče od voznikov ne sprašuje o tem, ampak vsakomur se gre zgolj za to, da čim prej pride iz točke A v točko B. Ker empatija ne obstaja, se dogaja na naših avtocestah to, kar se dogaja. Seveda ni krivda samo v voznikih, ampak tudi nesposobnosti upravljavca avtocest, ampak to je druga zgodba.
Res bi prosil za začetek voznike tovornjakov, da vsaj v predorih in pri uvozih na avtocesto vozijo s primerno varnostno razdaljo. Lažje bo za vse. In ja, verjetno boste porabili kakšen liter več goriva, ampak marsikdo se bo počutil bolj varno, kot pa da bo kot kamikaza “pikiral” med dva tovornjaka, ki vozita z neprimerno varnostno razdaljo pri hitrosti 90 km/h. Hvala!
Policija in Dars pa naj razmislita o uvedbi kamer, ki bi samodejno merile varnostno razdaljo med vozili. S tem bi rešili marsikatero težavo, ki jo imamo vozniki na avtocestah. Predvsem pa ne bi bilo več “zaganjanja v rit,” kar je stalna praksa na naših avtocestah.
Vse jasno človeku, da neznas vozit ko si napisal da skoraj moraš ustaviti da se vključiš na avtocesto…če še nisi vedel- lahko na pospeševalnem pasu potegneš se malo naprej ko se konča pospeševalni pas, Point je da pospesis ne pa da se ustaviš in čakaš “luknjo” med kamioni
Ker verjetno nisi pogosto na avtocesti na uvozu Trojane in izvozu Trojane o katerem pišem – bi vedel, da pač ne gre, ker je malce naprej predor. In dva pasova … :)
Kolikor vem, imajo tovornjaki podnevi prepoved povohat sploh preh. pas, tudi če vidijo vklj. na posp. pasu… Kar je seveda popolna neumnost. Tu omen. empatija, ki je itak izg. vrsta v tej družbi, je tako defakto celo prepovedana.
To se ne dogaja zgolj do 18. ure. Ampak tudi po njej. Ni težava v tem, da ne smejo na prehitevalni pas. Težava je v tem, da vozijo par metrov drug za drugim v vlaku. Ker poraba goriva je enormno manjša :(
Dragi Had in vsi, ki berete ta blog
Kot voznik tovornjaka se strinjam z vsem napisanim. Vendar vedite, da bi se v primeru upostevanja varnostne razdalje lahko, tam kjer je vec uvozov/izvozov vozili po voznem pasu najvec 60km/h, kar pomeni, da bi se vec voznikov osebnih vozil za voznjo uporabljali zgolj prehitevalni pas.
Teh nekaj kilometrov slovenske avtoceste bi s tem dokoncno degradirali na najvec magistralo.
Tezave s pretocnostjo prometa, katere omenjate, po mojem mnenju ustvarja uzakonjena prepoved prehitevanja tovornih vozil, ki kot kaze poglablja tezavo, katero naj bi resila.
Lp iz voznega pasu
Niso / niste vozniki tovornjakov enaki. In veliko jih upošteva varnostno razdaljo, kar zagotovo pripomore k sami pretočnosti prometa. Če ne bi veliko voznikov tovornjakov vozilo v “vlaku”, bi bilo precej drugače. Ampak dokler bodo naše ceste takšne kot so, se nič ne bo spremenilo.
Slovenske ceste so v veliko primerih manj pretočne kot magistrale, ampak to je krivda pri odločevalcih :) in policiji, ki se jim ne zdi vredno, da bi rešili te težave.
Mogoce prekratki pospesevalni in zaviralni pasi? Je kdo pomislil na to? Glede varnostne razdalje, ce bi jo vsi upostevali bi promet tekes se pocasneje… zgodilo se je v nemciji, da smo na vse lepem naredili zastoj, ker smo opazili kamere nad nadvozom in vsak je zacel podaljsevat varnostno razdaljo….
In taisto se zgodi, ko so pri nas “škatle” radarjev. Ljudje začnejo na prehitevalnem pasu na moč zavirati. Promet ne bi tekel počasneje, bi pa vsaj tekel. Ker sedaj veliko časa sploh ne teče.
Pri varnostni razdalji bi bilo precej manj zaviranja, predvsem pa bi bila veliko bolj prijetna vožnja. Sam sem testiral to – nastavil na razdaljo 7-vozil na tempomatu in vozil. Bil sem pa presenečen, da ljudje “blendajo” pri takšni vožnji, čeprav sem vozil s preko 130 km/h in prehiteval.
S velikim spostovanjem Had
Predlagam vam uporabo stare ceste od omenjenega izhoda/vhoda Trojane v obe smeri. Res je na silo spacan in za danasnje razmere nevaren. Obenem bi cestital Drzavi, da je po destletju (ali vec) od odprtja predorov Trojane uspesno preplastila staro cesto proti Blagovici oz. Vranskem in sedaj se lahko z veseljem peljete po vecinoma prazni cesti in se vkljucujete sele kasneje na bolj varnih vhodih, ki vam dopuscajo tudi voznjo po odstavnem pasu. Po slastnih krofih ali okusni malici je ta stara cesta pravi balsam
A je res cesta na novo urejena? Grem takoj testirat. Hvala.
Me veseli, v veliki vecini ni vec razrukanih delov se posebej pred in po viaduktu Baba. Le uzivaj!