tesla 3 dual motor tesla 3 dual motor

Tesla in zaviranje / ali vozniki Tesla vozil zavirajo pogosteje?

Verjetno nisem edini, ki je opazil, da vozniki Tesla vozil precej pogosto zavirajo. Sodim po prižganih zavornih lučeh. Ker sem sam pogosto za volanom Tesle, lahko iz prve roke odgovorim na vprašanje, ki sem ga zastavil – v Tesli zaviram izredno malo oz. skoraj nič. Se pa zavorne luči prižgejo tudi ob regenerativnem zaviranju oz. ko spustim stopalko za “elektriko”.

Od nekdaj sem občutljiv na vozila, ki vozijo pred menoj in ves čas zavirajo. Razumem, da se to dogaja pri vozilih z avtomatskim menjalnikom, vendar pri ročnem menjalniku si lahko pomagaš tudi s prestavljanjem. Ampak bom pustil sedaj ICE in se bom raje osredotočil na EV.

Če voziš za Teslo, ki ne uporablja “autopilota,” ampak voznik dejansko sam dodaja “elektriko” in zavira, potem opaziš, da se precej pogosto prižgejo zavorne luči, čeprav voznik ne pritisne stopalke za zavoro. Tesla ima to varnostno urejeno, da se pri določenem pojemku oz. ko spustiš stopalko za “elektriko,” prižgejo zavorne luči. Varnostno je to super, ampak če se voziš za nekom, ki vozi Teslo, dobiš občutek, da ves čas zavira.

V trenutku, ko spustiš stopalko za “elektriko,” se namreč prične regenerativno zaviranje, ki precej hitreje ustavi vozilo, kot bi sicer, saj se energija rekuperira in se ob tem polni baterija.

Z drugimi besedami. Za 150 kilometrov dolgo pot na Krk ponavadi niti enkrat ne zaviram z nožno zavoro. Niti na cestnini ali meji. Ker se vozilo samo ustavi in po nekaj sto kilometrih, ima voznik že tako dober občutek, da se lahko zanaša na ta način zaviranja. In dejansko odlično deluje. Polni baterijo in vozilo se ustavlja.

Sam nožno zavoro pri Tesli uporabljam zelo redko, ampak deluje. Sicer je priporočljivo, da se zavira tudi z nožno zavoro ravno zato, ker se sicer “material” uničuje in posledično zavora slabše prime.

Zaključek. Če se vozito za Teslo – mislim na vozilo in če se pogosto prižigajo zavorne luči, ni to za to, ker voznik ne zna voziti, ampak ker takrat spusti stopalko za “elektriko” in vozilo samo zavira. In verjetno nisem edini, ki ga moti to, čeprav je to zelo koristen pripomoček, sploh pri kakšnem nepredvidljivem dogodku.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja