Preživel sem prvo leto s Teslo. Ni zgorela. Sevanje baterij (wtf) ni uničilo mojih možganov. Na avtocesti se nisem vozil s hitrostjo 100 km/h in “jadral” za tovornjaki. Pozimi se baterija ni spraznila v kratkem času. Tudi noben dodaten las mi ni odpadel, ker sem se sekiral, če bom uspel priti na cilj z električnim vozilom. Sem pa v letu dni s Teslo 3 prevozil 31.134 kilometrov in užival v vožnji z njo. V bistvu sem varčeval, čeprav sem se ogromno vozil z njo. Predvsem pa je bila vožnja z njo udobna in preprosta. Dobrodošla ms.blue v garaži.
- Tesla in zaviranje / ali vozniki Tesla vozil zavirajo pogosteje?
- Starec in električno vozilo / Tesla 3 dual motor v garaži
- Lotus Elise / #registrska MS HAD
Za začetek en hiter preračun. 31.134 kilometrov. Če bi vozil ICE vozilo s povprečno porabo 8 litrov na 100 kilometrov, bi za gorivo porabil okoli 4500 evrov. Ni zanemarljiv strošek, kajne?
Strošek polnjenja Tesle je nekaj drugega. Preko palca – če bi Teslo polnil na najdražjih polnilnicah, bi bil strošek okoli 1100 evrov (preračun preko platforme vrhunskamobilnost), če bi jo polnil doma, bi bil strošek okoli 320 evrov.
Ali z drugimi besedami – ker sem se vozil na elektriko, sem privarčeval v enem letu skoraj 4000 evrov pri gorivu. Ni ravno zanemarljivo, kajne?
Glede na to, da ima Tesla 3 domet okoli 600 kilometrov – sam sem naredil največ 550 kilometrov. Posledično to pomeni, da mi ni bilo vsak dan potrebno polniti vozila, predvsem pa, da mi polnjenje ni povzročalo stresa. Prav tako strah, da ne bi dobil prostora na e-polnilnicah, ni bil nikoli prisoten, še manj pa strah, da ne bi uspešno prišel do cilja.
Seveda so se spremenile navade. Če sem prej v “enem šusu” prevozil 1000 kilometrov, sem sedaj moral vmes za pol ure ustaviti in pretegniti noge. Mogoče celo kaj pojesti. Kar sploh ni slabo, glede na to, da sem tudi jaz vsako leto starejši. Mi je pa bil vsak kilometer vožnje s Teslo v užitek, kajti vožnja je dejansko preprosta in veliko manj stresna kot pa vožnja z recimo Lotusom, kjer bi vsak malce tekmoval. In Lotus ima precej slabše pospeške kot jih ima Tesla, ki na semaforju pusti za seboj BMWje in Audije – ker 4,4 sekunde do 100 je kar dobra številka, kajne?
Ko sem skoraj pred letom pisal zapis Starec in električno vozilo / Tesla 3 dual motor v garaži sem v njem naštel cep kup strahov, ki so se mi porajali in jih tukaj objavljam še enkrat:
- Polnjenje traja dolgo časa? Seveda, ampak če polniš na Tesla superchargerjih, potem temu ni tako. V 25 minutah napolniš preko 60 odstotkov baterije, kar se mi zdi povsem še sprejemljivo, še posebej, če prevoziš 450 kilometrov v kosu in potrebuješ vsaj par minut počitka.
- Z električnim vozilom delaš gužvo na avtocesti, ker voziš 110 km/h? Lahko, seveda. Ampak lahko voziš tudi povsem po omejitvah – nastaviš “radarski” tempomat in vozilo samo pospešuje in zavira. Sicer je razlika med vožnjo pri 110 in pri vožnji s hitrostjo 130 kilometrov na uro glede porabe, ampak tako majhna, da je skoraj povsem vseeno. Še posebej pri vožnji po naših avtocestah, ko je vožnja s hitrostjo nad 60 km/h znanstvena fantastika.
- Kje boš pa polnil električno vozilo? Povsod. Odvisno od tega, kakšne imaš možnosti. Za Teslo obstaja dovolj “superchargerjev,” kjer lahko zelo hitro dopolniš manjkajočo energijo baterije. Sicer pa lahko polniš doma ali pa na polnicah, ki jih je že povsod dovolj. Če greš na pot, pač poiščeš hotel, kjer imajo polnilnico in čez noč polniš in čez dan prazniš. Precej preprosto in predvsem nestresno, kot je bilo še pred leti.
- Ampak baterije tudi onesnažujejo okolje. Drži. In električno vozilo v garaži nimam zaradi svoje ekološke osveščenosti. Zavedam se, da je izdelava baterije in kasnejša “reciklaža” baterije proces, ki ni ekološki, ampak to vzamem v zakup. Kot vzamem v zakup onesneževanje okolja, ki ga povzročajo bencinski motorji.
- Električni avti nimajo prihodnosti? Ne vem in mi je vseeno. V tem trenutku je vožnja s Teslo prijetna in mi ne povzroča “sivih las” oz. dodatnega bremena, ko se odločim za daljšo relacijo. Ravno obratno. In tudi vožnja po mestu je precej prijetna in preprosta.
- Kaj pa, če se elektronika pokvari in baterija zagori? Odgovor je preprost. Se zgodi. In ja se dogaja. Tudi bencinski motorji lahko zagorijo. Ampak o tem ne razmišljam, kot tudi ne razmišljam, da lahko na Teslo pade avion, ko vozim po odročni cesti. Se bo pač zgodilo, če se bo.
- Ampak električna vozila nimajo zvoka! Drži. In ja, je čudno, ko se premikaš, in ni nobenega “ropotanja”. Ampak kdorkoli se je že peljal s športnim vozilom na daljšo razdaljo, bo točno vedel, o čem je govora. Da je sicer prijeten zvok 8 valjnega motorja, ampak da se ga tudi naveličaš, čeprav je motor odlično zvočno izoliran. In Tesla ima super ozvočenje, ki omogoča poslušanje glasbe s precej manj “motečimi” elementi kot pa sicer v navadnih ICE vozilih (je pa tudi res, da G klase ali kaj podobnega še nisem vozil).
- Pa dobr model teb se je odpeljalo. Kako Tesla, če imaš Lotusa? Seveda. Kombinirati je potrebno in iskati najboljše od obeh svetov. Lotus za med vikendom Tesla za med tednom in za daljše razdalje, ker je vožnja z njim izredno poceni in ugodna. “Poln tank” na “superchargerju,” okoli 20 evrov – za domet 500 kilometrov.
Evo, leto je naokoli in sedaj mi bo namesto črne Tesle delala družbo modra. Ms.blue. In verjamem, da bom užival v vsakem kilometru z njo.
Tale tvoj račun je mal čuden.. Moja je zadnjič filala v Postojni 15€ za 21kwh. Če ima tvoja tesla porabo 18kwh/100km pol je isto stanje kot benicar s porabo 8l/100km
Pa ima moja z beninarjem na avtocesti porabo okoli 6l, če je pa mešana relacija pol pa še vedno manj kot 7.
Ljubljana moravske toplice, preizkušeno letos 2* je bila povprečna 5,6l
Kje pa je polnila tako drago? Ionity?
Just charge. 0,68kWh. +0,5€ začetek filanja. To je delalo in je šla tja.
Matr sem čudno napisal. Benicar je karavan in je njen nas družinski avto. Službenega električarja je filala v Postojni
Tesla ima ca. 0,42€/kwh, torej 21kwh x 0,42€/kwh= 8,82€
Po 6 mesecih in 20.000km lahko vaše izkušnje le potrdim, imam RWD Model 3 in je v vseh pogledih top!
Zakaj pa ne parkiraš v garaži?
Ne vem od kje se je meni prikazal tale zapis, mogoče me targetira ker imam tak avto. Imam Teslo, 3 Dual motor (z njo sem naredil 40.000 km) in jo prodajam ker so največja jajca kar sem jih vozil. Pišeš o tem kako sproščena je vožnja, avto me želi ubiti 3x na dan (fantomsko zavijanje in ustavljanje). Stalno moraš biti pozoren da se mu ne odtrga pa nerabi niti biti na avtopilotu.
Update mi prepove vožnjo, če 3x zapored pogledaš iz ceste?? Recimo pogledaš ženo v obraz in ti da “rumeni” karton? In da porabiš koliko, 300 € elektrike za 30.000 km? Ali si hodil v šolo? Jaz imam porabo z običajno vožnjo na 40.000 km 210wh/km kar znese pri moji ceni elektrike 0.2€/kwh 4.2 € na 100 km. Pa to je eeekstra poceni, na polnilnicah pod 0.4 mislim da ni elektrike. To pomeni 1260 € elektrike, običajen avto pa tudi nima 8 litrov porabe ampak med 4-5 danes tako da je razlike še manj.
Pri 100 kmh na avtocesti je doseg poleti ca 420 km, pozimi 320 km (hm, ni razlike??), pri 130kmh pa poleti ca 380 km, pozimi pa 280km. Razlika ogromna. Je pa res da če trdiš da si naredil 550 km ti bi morala Policija odvzet vozniško ker zaustavljaš s temi jajci promet. Kot to počne 70-80% voznikov tesle. Na tak način ima moj Audi dosega ne 800km ampak 1500km. Kakšno neumno razmišljanje.
Aja, pa tudi avto je neprodaljiv. Prodajam ga že 1 mesec niti ena oseba me ne pokliče, najcenejši po letniku na avto net.
Skratka- tipi kot si ti, jih vidim v dveh lučeh: ali ste dejansko tako zaljubljeni da vas dejstva zaslepljena- kar je po svoje lepo ampak v resnici ste pa vredni zaničevanja. Ali pa veste da ste zajebali z nakupom teh jajc pa vas je sram, ker tak avto ni malo denarja. trobite svoje dalje, da date vsaj obliž čez svoj ego.
Na kratko- avto imam, so jajca (imel sem od Golfa do SQ7, A4 do 911, skratka vem kaj je avto), bežite fantje in dekleta stran če imate malo pameti.
Mi je pa elektro avto ok in bo en drug obstal pri hiši, samo da se tega znebim. Ampak zarad drugih stvari – ne hodiš na črpalko (fizično prišparaš čas če polniš doma), imam tudi sončno, kjer so me tudi nategnili sicer kot vse nas ampak zdaj je kar je, avto je tih in hitro topel ali mrzel. Delam s stroji in se mi paše iz firme peljati v tišini.
Upam da sem koga odvrnil od nakupa Tesle.
Lp Matic
Če kupim avto za 60k+ ne gledam na porabo, zame je pomembno, da je avto za tak denar narejen kakovostno in da se v njem počutim odlično. Takšen občutek v Tesli ne dobiš. Kinder jajček plastika je kvalitetnejša, kot so materiali v Tesli, da ne govorim o porazni izdelavi! Nekateri na avte ne gledamo s strani varčnosti, temveč udobja, ki ga v teh EV od Tesle NI!
Koliko kilometrov si naredil v Tesli? Hvala za odgovor.
Tale gospod je ocitno manjkal pri matematiki v soli. Za teslo je placal 60,000 evrov in 3 leta veselo varceval kot pravi in ko bo sedaj po 3 letih teslo prodal bo zanjo dobil 20.000 evrov. Super prihranek. Tesla za teslo.
Kater avto pa stane 60K? Tale tesla je pod 50 – subvencije države.
Takšnih neumnosti pa že dolgo nisem videl. Ker si napisal cel kup nebuloz sem šel preveriti podatke.
Nova Tesla ima 145wh/km, stara je imela 172wh/km. Cena elektrike, ki jo jaz plačujem je 0,09.
Glede na to, da sploh nisem računal po teh podatkih, ampak sem uporabil kalkulator vrhunska mobilnost, kar sem tudi napisal, mi je prav zanimivo kako se tvoji podatki razlikujejo od mojih.
Za novo leto sem s staro Teslo naredil 460 km po Italiji. Z novo pa včeraj po Italiji 567km. Ampak seveda so tvoji podatki edini merodajni, ker ti si vozil že vsa mogoča vozila. Čestitam za to.
In ja, kul je, da tvoji avti porabijo manj kot 5 litrov, moj Lotus pač okoli 8, če sem zelo nežen. Ampak nič ne de.
Jaz bi tudi Lotusa rad prodal za 400.000 evrov, pa ga nihče ne bi hotel kupiti in bi bil avto “neprodaljiv.”
Če ti avto “fantomsko ustavlja” mogoče izklopiš sisteme, ki to omogočajo, namreč meni se to ni zgodilo niti enkrat. Ampak kdo sem jaz, da bi kaj vedel, če pa si ti vozil 911-ko, kajne?
In čestitke, če se ti po slovenskih avtocestah voziš s hitrostjo 130 km/h, ker potem imam vprašanje kdaj se voziš? Med dnevom zagotovo ne. Ampak še enkrat, kdo sem jaz, da bi karkoli vedel o tem, če imaš sončno elektrarno in plačuješ elektriko po 0,2 evra za kwh.
Še enkrat, čestitke za toliko neumnosti v enem komentarju.