Konec aprila sem bil s Teslo v Rimu. V teh dneh sem prejel kazen za vožnjo v “peš coni”. Ker mi je bilo takrat jasno, da kršim cestno prometne predpise, me kazen ni presenetila. Me je pa pozitivno presenetila dobra uporabniška izkušnja in preprostost plačila kazni. Italijani imajo ta del dobro urejen za razliko od Slovenije …
- Roadtrip po Italiji s Teslo / 8 dni in preko 2500 kilometrov / ali obstaja “range anxiety”
- 100 km po slovenskih avtocestah je bolj stresnih kot 1000 km po italijanskih avtocestah
- Vožnja skozi rdečo luč je slovenski nacionalni šport / zakaj ni kamer na semaforjih
- Ali je reševalni pas namenjen vožnji in prehitevanju motoristov?
V dveh dneh sem dvakrat zapeljal v “peš cono” v Rimu. Ni šlo drugače zaradi hotela. In kridva je seveda moja. Kazen sem pričakoval in sem jo tudi takoj poravnal. To ni moja prva kazen v Italiji. Največ jih imam s kamero na cesti pred Padovo, kjer je spremenljiva omejitev hitrosti. In v Italiji ni tolerančnega odstopanja kot pri nas. Pri njih je kazen za vožnjo 91 km/h v omejitev 90 km/h.
Bolj kot sama kazen me vedno znova fascinira sistem, ki so ga vzpostavili Italijani za pobiranje kazni. Na dom dobiš dokument, kjer je opisana kazen, načini plačila, predvsem pa tudi, kako se lahko na vse skupaj pritožiš. Verodostojnost dokumenta lahko preveriš s skeniranjem QR kode, ker sicer bi verjetno lahko kdo izkoristil vse skupaj in zaslužil kup denarja na ta račun.
Najboljši del je dostop do portala, kjer z uporabniškim imenom in geslom dostopaš do svojega prekrška in tudi same kazni, ki jo lahko plačaš online.
Še bolj zanimivo je, da Italijani ponujajo tri različne tarife za plačilo kazni. Plačilo v petih dneh od prejetja. Plačilo od šestega do šestdesetega dne in plačilo po šestdesetem dnevu. Seveda so razlike ogromne – v mojem primeru skoraj 3-kratnik. Za vsako kazen dobiš poseben “sklic” in lahko plačaš z bančnim nakazilom ali pa preko njihovega portala. In ta je zanimiv.
Na portalu, kjer vstopiš z unikatnim uporabniškim imenom in geslom, imaš podatke o kazni. Sliko vozila, kjer se točno vidi prekršek in celoten opis vsega. Na koncu imaš seveda tudi možnost plačila prekrška. Ker sem dobil dve kazni, me je zanimalo, kako bo potekalo to v tem primeru.
Preprosto. Tudi na to so pomislili. Ko sem “obdelal” en prekršek in ga dodal v košarico, sem lahko dodal še drug prekršek – z unikatno kodo, v kateri je zapisan tudi znesek. In tako sem imel v košarici dva prekrška in sem ju lahko plačal “online”. Zanimivo in super rešitev. Zgolj opozorilo – v tem primeru je še približno 20 eurov dodatnih stroškov za “posredovanje” oz. za ta način plačila, kot pa pri plačilu z bančnim nakazilom.
Pri bančnem nakazilu je zadeva preprosta. Vpišete podatke prejemnika, ki so specificirani in v namen plačila vpišete številko št. zapisnika in registrsko tablico. In voila, račun je plačan.
Seveda se mi ob vsem tem poraja cel kup vprašanj, zakaj tega ni v Sloveniji. Namreč, če v Sloveniji zapeljem v “peš” cono, tam ne bo kamere in avtomatske obdelave podatkov, kjer bi se točno videlo, kdaj in katero vozilo je to storilo. Še več – v Sloveniji ne sme biti kamer, niti na semaforjih, ker imamo informacijsko pooblaščenko in posledično je vsak dan v križiščih cel kaos.
Druga stvar, ki jo opažam. Pri nas se podatki obdelujejo “ročno” in ne avtomatizirano. V Italiji za te podatke – odčitavanje registrske tablice, kreiranje dokumenta, izstavitev kazni skrbi avtomatiziran sistem, ki ne omogoča “založitve” ali kakšne druge mahinacije. In ker je sistem povezan tudi na plačila kazni, imajo tudi povsem natančen pregled nad pobrane kazni.
Tretja stvar je pa preprostost plačila vsega skupaj. Verjamem, da poberejo ogromno kazni, predvsem pa da dobijo tudi plačanih ogromno kazni takoj.
Italija je lepa, vendar je potrebno upoštevati njihove cestno prometne predpise, čeprav ima marsikdo občutek, da le ti v Italiji ne obstajajo. Glede na število kazni, ki sem jih dobil v zadnjih treh letih, lahko mirno zagotovim, da obstajajo! In da je boljše, če jih plačate takoj.