tretji vozni pas tretji vozni pas

Dve leti in pol bo trajala gradnja tretjega pasu avtoceste med Domžalami in Ljubljano

Kako se gradijo ceste v Sloveniji? Počasi. Takšen je moj komentar na včerajšnjo novico, da bo gradnja tretjega pasu avtoceste med Domžalami in Ljubljano trajala kar dve leti in pol. Ko bo tretji pas končno dokončan, se bojim, da bodo “odločevalci” hitro ugotovili, da bi potrebovali še četrti, peti ali celo šesti pas. Je kdo res pričakoval kaj drugačnega v Sloveniji?

Zastoji na odseku med Domžalami in Ljubljano so že leta stalnica. Če ni nesreč, se promet sicer počasi premika, vendar se območje zastojev iz leta v leto pomika vse bližje Lukovici. Vsem je jasno, da težava ni nova – to je problem, ki ga spremljamo že desetletja. Zdaj so se končno odločili za rešitev: tretji vozni pas.

A vprašanje ostaja – ali bo ta ukrep res dolgoročna rešitev? Bo tretji pas odpravil zastoje ali jih le premaknil nekaj kilometrov bližje Trojanam? Še bolj me skrbi dejstvo, da bo gradnja trajala dve leti in pol, kar pomeni, da nas v tem obdobju čakajo še hujši zastoji. Poleg tega ta odsek ne bo imel klasičnega odstavnega pasu, ampak zgolj “odstavne niše”, kar se v praksi pogosto izkaže za neoptimalno rešitev. A, kot pravijo, “odločevalci že vedo, kaj delajo.”

Ko sem se nedavno peljal proti Dunaju, sem bil navdušen nad tem, kako so Avstrijci rešili problem zastojev. Na njihovih avtocestah uporabljajo prilagodljivo omejitev hitrosti, ki se spreminja glede na gostoto prometa. Zjutraj, ko je promet najgostejši, hitrost znižajo na 90 km/h, kar omogoča enakomeren pretok vozil. Popoldne, ko se promet nekoliko zmanjša, omejitev dvignejo na 110 km/h ali več, odvisno od razmer na cesti.

Ta sistem ne omogoča le bolj tekočega prometa, ampak tudi varnejši uvoz in izvoz na avtocesto, saj se vozila gibljejo z bolj enakomerno hitrostjo. Poleg tega Avstrijci striktno upoštevajo omejitve hitrosti in vzdržujejo varnostno razdaljo, kar dodatno prispeva k pretočnosti prometa.

Ko se peljem mimo Dragomerja, kjer že leta gradijo uvoz na avtocesto, se vedno znova vprašam, zakaj pri nas vse poteka tako počasi. Zastoji tam so stalni, in zdi se, da bo situacija med Domžalami in Ljubljano v prihodnjih dveh letih podobna – ali celo slabša.

Če povzamem. Čaka nas še eno dolgo obdobje prometnih kolapsov. Ali z drugimi besedami – nič novega za Slovenijo.

p.s.: in upam se staviti, da tretji pas ne bo zgrajen v dogovorjenem času, ampak se bodo podpisali še dodatni aneksi!

  1. Nič drugače ni iz Medvod proti Ljubljani, sedajle bodo 2 leti pacali tele uvoze in izvoze iz Celovške na avtocesto. Ampak pazi LPP v kratkem v celoti mislijo preseliti v Stanežiče zraven P+R, do tja je načrt zgraditi tudi 4 pasovnico. Ampak to ne bi delali sedajle hkrati, ko je bo v Vižmarjah 2 leti kaos. Bodo raje potem pacali še tiste 2km, da bo še 1 leto+’ dodaten kaos

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja