Oskarji 2010 – dobitniki Oskarjev – najbolj prestižne filmske nagrada v ZDA, ki jo od leta 1927 podeljuje Ameriška filmska akademija. Kipec Oskar je iz pozlačenege zlitine in je visok 34 cm in tehta 3,85 kg.
Oskar za najboljši film: The Hurt Locker
Oskar za režijo: Kathryn Bigelow, The Hurt Locker
Oskar za najboljšo moško vlogo: Jeff Bridges, Crazy Heart
Oskar za najboljšo žensko vlogo: Sandra Bullock, The Blind Side
Oskar za izvirni scenarij: The Hurt Locker
Oskar za celovečerni dokumentarni film: The Cove
Oskar za kratki dokumentarni film: Music by Prudence
Oskar za filmsko glasbo: Up
Oskar za kamero: Avatar
Oskar za najboljšo originalno pesem: Crazy Heart, The Weary Kind
Oskar za najboljši tuje jezični film: The Secret in Their Eyes (El Secreto de Sus Ojos)
Oskar za najboljšo montažo: The Hurt Locker
Oskar za najboljše mešanje zvoka: The Hurt Locker
Oskar za najboljšo montažo zvoka: The Hurt Locker
Oskar za najboljši scenarij po predlogi: Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire
Oskar za animirani film: Up
Oskar za najboljši animirani kratki film: Logorama
Oskar za najboljši igrani kratki film: The New Tenants
Oskar za najboljšo žensko stransko vlogo:Mo’Nique, Precious
Oskar za najboljšo moško stransko vlogo: Christoph Waltz, Inglourious Basterds
Oskar za najboljše vizualne učinke: Avatar
Oskar za masko: Star Trek
Oskar za kostumografijo: The Young Victoria
Končno je po 82-ih letih dobila Oskarja za režijo ženska! Vsa čast Kathryn Bigelow, ki je z Bombno misijo premagala tako favoriziranega Avatarja.
Ne vem, zakaj je tako pomembno, da okarja za režijo dobi ženska? Naj ga dobi tisti, ki je najboljši. Dobrih režiserk pač praktično ni. V primeru Kathryn Bigelow pa je to povsem zasluženo. Film The Hurt Locker je zelo dobro narejen.
Kvaliteto Kathryn Bigelow sem opazil že pred dvajsetimi leti pri filmu Blue Steel, nato pri legendarnem in zame enem najboljših filmov sploh: Point Break, kasneje pa pri Strange Days. Vsekakor čestitke!
Še ena kost za Rihanno: štiri dele odlične nadaljevanke Generation Kill, ki temelji na isti tematiki kot The Hurt Locker je ravno tako režirala ženska! Če bi to bil film in ne nadaljevanka bi zelo verjetno prejel kakšnega oskarja.
Ah, kaj ko Rihanno ne zanima vsebina, važno je le, da okarja dobi ženska…