Ali zgodbe prodajajo / ali dobre zgodbe preživijo

Uspeh boste lahko dosegli le, če boste imeli zgodbo. Brez zgodb se nič ne prodaja. Zgodbe prodajajo. Samo par stavkov, ki jih poslušam znova in znova zadnja leta. Zgodbe so tiste, ki prodajajo. Zgodbe so tiste, ki navdušijo potrošnika, da odpre denarnico in kupi nekaj, kar sploh ne potrebuje. Zgodba je tista, ki je odločilna na tehtnici, ko izbiraš med dvema izdelkoma. Zgodbe se pač dobro prodajajo.

Zvečer greš ven. Srečaš osebo, ki ti je prikupna in se ji približaš. Predstaviš se ji in ji faktografsko poveš nekaj podatkov o sebi. In potem si presenečen, ker gre taista oseba po pijačo in se slučajno ne vrne več nazaj. Verjetno je že marsikdo doživel takšno situacijo. Obstaja pa tudi možnost, da nisi zgolj faktografski, ampak o sebi govoriš preko zgodbe. Začneš z nekim momentom, ki da človeku, s katerim se pogovarjaš, misliti. Potem pa vse skupaj samo nadaljuješ v zgodbo, ki se razpleta in razpleta. Uspeh sicer ni zagotovljen, vendar je vtis, ki si ga naredil na osebo, povsem drugačen, kot pa če bi jo prijel samo za rit.

Pred leti sem slišal enega izmed najboljših nasvetov za prezentiranje prezentacije – vsi vemo, da ko se pojavimo pred občinstvom, da imamo v sebi tremo. Nekateri se z njo soočijo bolj preprosto, drugi dejansko zatrokirajo, tretji pa vnaprej spijejo par kozarcev alkohola, da bi jim pomagalo. No, nasvet je bil preprost – na začetku prezentacije povej občinstvu nekaj zelo osebnega. S tem se bodo počutili precej bolj udobno in tudi precej bolj bodo poslušali celotno prezentacijo. In kaj je nekaj osebnega? Nekaj, kar ima nastavek za zgodbo, kar lahko pripovedujete po prezentaciji. Nekaj, kar bo ljudi navdušilo.

Ljudje pač želimo zgodbe, ki navdušujejo. Marketingarji se tega zelo dobro zavedajo in že v samem DNK-ju blagovne znamke bi morala biti prisotna zgodba. Še boljše je, če potrošniki sami ustvarjajo zgodbe o vašem produktu, ali znamki. To je verjetno želja vsakega, ampak do tja je težko priti.

Starejše blagovne znamke imajo svojo zgodbo v DNK-ju. Ker so nastale v nekih drugih časih, ker so se razvijale, ker so vmes dosegle vrhunce in padce. Ko si nov, imaš problem s tem, ker dejansko nimaš veliko vsebine, ki bi jo lahko komuniciral. Ampak vedno lahko dobiš pripovedovalce. Če ljudje povežejo tvojo znamko z določeno osebo, je to lahko dober nastavek. Če komuniciraš to, da so ljudje srečni, ko uporabljajo tvojo znamko, je tako lahko odlična zgodba. Vendar mora biti takšna zgodba transparentna, predvsem pa mora biti aplikativna čez vse medijske kanale. Predvsem pa ne sme biti luknjasta. V tem primeru je boljše, da zgodbe ni, ker lahko povzroči več škode kot koristi.

Zakaj bi torej nekdo pripovedoval zgodbe o svoji blagovni znamki?

Ker se ljudje poistovetimo s tem. Ker so zgodbe nekaj, kar poznamo že zelo dolgo časa in ker smo vsi, kot otroci, verjeli v zgodbe. Zgodba blagovne znamke, ali produkta je v teh časih potrebna, ker sicer je prihod na trg precej težak. Marketing oddelek lahko vrže v oglase cel kup denarja, vendar če celotna zgodba ne prepriča naročnika, potem je vse skupaj bilo povsem zaman. Zgodbe nas povezujejo in nas vežejo. Predvsem pa se ljudje v zgodbah najdemo in s tem sklenemo pakt, ki se ga sploh ne zavedamo.

Zgodbe so potem nateg?

Ne vse. Veliko jih je, saj se da v teh časih zelo efektivno manipulirati z informacijami, ki jih znamke plasirajo v javnost. Če je bilo za to nekoč potrebno veliko časa in energije, so v časih interneta te stvari povsem preproste in drugačne. Objaviš informacijo in slediš, kako se širi po medmrežju. Če je bila dobra začetna informacij, potem je tudi uspeh lahko velik!

Ali res še kdo verjame zgodbam?

Vsak sam si lahko zastavi vprašanje. Ali verjamemo politikom? Ne! Ker nam ne “prodajajo” zgodb, ampak nam prodajajo sranje. Ali verjamemo ljudem, ki nam povedo zgodbe? V veliki večini primerov ja!

Ali marketing izkorišča zgodbe za to, da nam prodaja izdelke, ki jih ne potrebujemo?

Seveda. In še veseli smo jih, kajne?

Dobre zgodbe preživijo je tudi rdeča nit letošnjega SOFa, ki bo potekal v Portorožu 7. in 8.4.2016!

miami2