dars dars

390 dni za rekonstrukcijo 4,4 kilometra dolgega odseka avtoceste

44.505.750,27 evrov. Toliko bo stala rekonstrukcija 4,4 kilometra dolgega odseka avtoceste med priključkoma Unec in Razdrto. Da, prav ste prebrali. Skoraj 45 milijonov za slabih pet kilometrov. Čas izvedbe? 390 dni. Več kot leto dni, da bodo urejali odsek, ki ga v povprečju dnevno prevozi 55.000 vozil. Ali smo res v letu 2025 ali pa smo obtičali v letu 1980? Še takrat bi se gradilo hitreje!

Problem Slovenije ni, da ne znamo graditi. Problem Slovenije je, da imamo odprtih ogromno gradbišč in da se vse to gradi zelo počasi. Medtem ko stojimo v kolonah, se avtoceste spreminjajo v parkirišča. Pa ne v tista zastonj parkirišča, ampak v tista, kjer plačaš vinjeto in še vedno čakaš, da se nekam premakneš v zastoju.

Za skoraj 45 milijonov evrov bi človek pričakoval vsaj tri pasove. Saj veste, kot v normalnih državah, kjer razumejo, da se promet povečuje, da tovorni promet ne bo čudežno izginil in da se ljudje raje vozijo po avtocesti kot po lokalnih cestah.

Ampak ne. Pri nas bo 4,4 kilometra obnovljenih, tako da bo videti lepo na papirju in v excel tabelah, realno pa bomo še naprej vozili po (pre)ozki cesti, kjer je vsak manjši zastoj začetek prometnega kolapsa.

Slovenija ima čudovit sistem: neskončno gradimo, plačujemo drage ceste in na koncu dobimo isto kot prej – dva pasova in občutek, da nas nekdo vleče za nos.

Vprašanje je samo: koliko generacij bo še potrebnih, da bomo razumeli, da avtocesta ni več luksuz, ampak osnovna infrastruktura?

Če nobeno podjetje ne more zagotoviti, da se takšno delo opravi v 90 dneh, potem je nekaj narobe s podjetji, ki se prijavljajo na razpis. Predvsem pa je nekaj narobe pri odločevalcih, ki sprejmejo 390 dni.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja