Pred časom sem dobil par vprašanj za Finance, vendar so uporabili zgolj delčke mojih odgovorov. Posledično so tukaj malce daljši odgovori, v katerih poskušam razložiti moj pogled, oz. videnje na družbena omrežja za podjetja. V zapisu – Facebook ni sveti gral in ne bo rešil vašega podjetja sem pizdil nad tem našim fenomenom, ko mora biti vsako podjetje povsod prisotno, tukaj pa vse skupaj malce drugače razložim (vsaj upam!).

 

Na katerih novih networkih mora biti podjetje prisotno in kako si lahko s tem pomaga?

V Sloveniji obstaja fama, da mora biti podjetje prisotno na vseh družbenih omrežjih, čeprav ljudje, ki urejajo te stvari v podjetju (“community manager”) niti najmanj ne poznajo zakonitosti teh družbenih omrežij, niti se ne zavedajo, kaj naj delajo na njih. Moj nasvet za podjetja je zelo preprosto – če ne veš kaj bi počel na novodobnih družbenih omrežjih, potem tega ne počni. In če je želja vseeno prevelika in se priložnost ne sme zamuditi, potem svetujem da se poišče pomoč pri podjetjih, oz. agencijah, ki poznajo vse pasti in prednosti teh družbenih omrežij. Veliko bolj preprosto bo, kot da se odkriva topla voda in dela škoda lastni znamki, kot imam sam priliko videti večkrat.

Podjetje na novodobnih družbenih omrežjih ne bo direktno prodajalo stvari, vendar lahko z dobro načrtovanimi akcijami pripelje uporabnike na svoje spletno mesto, kjer bo obiskovalec opravil nakup, oz. pustil svoje podatke. Odvisno od same ideje, ki je zadaj, predvsem pa od samega spletnega mesta, ki je pomemben tudi v tem primeru.

Glede na to, da je trenutno preko 85.000 “družbenih omrežij”, oz. da je vsako minuto kaj novega na spletu, bi sam svetoval da podjetja premišljeno izbirajo orodja – kar so družbena omrežja, ki jih bodo uporabljali. Boljše obvladovati par njih, kot pa biti povsod povprečen. V Sloveniji se mi zdita dva primera vredna omembe, ker sta drugačna od teh, ki smo jih navajeni:

 

Kako naj se podjetja lotijo teh omrežij?

Če je podjetje iz panoge oblikovanja, fotografije, arhitekture, potem svetujem Pinterest (ki ima zelo hitro rast uporabnikov) in je namenjen prav tej kategoriji.

Če je to lokalna pekarna v mestu s 500 prebivalci, potem bi bil Foursquare povsem nesmiseln na prvo žogo, vendar, če se ponudi popust ob check-inu in to vidijo 4sq uporabniki ob vsakem svojem check-inu tudi v bližnjih krajih, pa je to zelo dobro, predvsem pa zastonj znamčenje. Glede na to, da to ne stane nič, je zadeva zelo uporabna!  Vprašanje o tem, kaj se splača je zelo dvorezen meč. Odvisno od tega, kaj si podjetje želi narediti. Če jim je dovolj znamčenje potem definitivno, če pa bi radi generirali prodajo, pa to ni več pravo orodje, s katerim si bodo pomagali.

Predvsem pa ne smemo pozabiti Linkedina, ki je sicer bolj namenjen povezovanju ljudi na podlagi profesije, vendar je tudi odlično orodje za sklepanje poslov za podjetja, ki so na njem. Ima svoje zakonitosti in ni tako preprost kot Facebook, ali Twitter, vendar je pomemben za podjetja, ki želijo narediti predor v tujino.

 

Katero od vseh družbenih omrežij je po tvojem mnenju še vedno najbolj koristno za podjetja?

Če smo do pred kratkim verjeli v to, da je Facebook najboljša stvar pod soncem in da bo rešil vse, smo sedaj nekako pristali na trdih tleh in ugotavljamo, da temu mogoče res ni tako in da se je potrebno zelo truditi, da se kaj dogaja. Število oboževalcev pač ni nekaj, kar bi samo po sebi generiralo prihodek in marsikdo je že ugotovil, da ljudje na Facebooku niso zaradi nakupov, ampak zaradi zabave. Posledično je tudi vrednost uporabnika na Facebooku temu primerno manjša. Podobna zgodba je s Twitterjem – vsaj v Sloveniji, kjer je število uporabnikov še dosti majhno v primerjavi z ostalim svetom.

CTR pri Twitterju je od 0,2% do 2% na povezavo, kar je zelo malo, objavo na Facebooku pa vidi manj kot 4% oboževalcev. To so gabariti, ki jih je potrebno upoštevati in se zavedati, da so številke nizke in posledično tudi ni zelo velike koristi od tega. “Engejdžment” v Sloveniji je nekaj drugega, kot v tujini – pri nas je pomembna cena, ki jo potrošnik plača in ne znamka, ki jo vidi na vsakem koraku!

Če bi obstajala univerzalna enačba za podjetja, kaj jim bo prineslo največ koristi na družbenih omrežjih, bi jo z veseljem prodal. Na žalost ne obstaja, obstajajo pa primeri dobre prakse, ki jih lahko upoštevamo pri samem načrtovanju aktivnosti na družbenih omrežjih.