SloPR – sporočila za javnost na enem mestu, je moj že precej star projekt, ki je nastal iz preprostega razloga – na moj elektronski naslov je prihajalo čedalje več sporočil za javnost, ki so mi jih pošiljali PR-ovci, s prošnjo, da jih objavim na had blogu. Ker to ne gre skupaj z mojo “uredniško politiko”, oz. začrtanimi smernicami, sem konec leta 2009 začel z objavljanjem materiala, ki sem ga dobil na elektronski naslov, na SloPR. V tem času sem tam objavil skoraj 800 zapisov – precej majhna številka, saj sem vmes že mislil povsem opustiti projekt, ker se mi ni dalo več niti ukvarjati z njim. V zadnjem času se vse skupaj spreminja in po prenovi, sem se odločil, da nadaljujem z njim in da ga ne ugasnem.
Kako priti do objave na SloPR? Preprosto! In kaj se bo zgodilo, če bo objavljeno? Zaradi te objave ne boste rešili svojega podjetja, niti ne boste postali svetovno znani! Ampak pomislite drugače – koliko medijev pa vam dejansko objavi novico, ki jo pošljete po elektronski pošti in tudi sami veste, da je vredna “pol kurca mrzle vode”?
Naj še omenim, da je bil projekt na začetku namenjen še eni precej zanimivi stvari – ugotoviti, koliko sporočil za javnost, se pojavlja v tradicionalnih medijih, kjer se pod njih podpišejo novinarji in jim ne dodajo oznake oglasno sporočilo. Presenečeni bi bili, ko bi videli rezultate. Na žalost sem precej hitro ugotovil, da se mi s tem, da bi prijavljal te primere na novinarsko razsodišče, ne da ukvarjati in lahko PR-ovci nadaljuje svoje poslanstvo – ko skrbijo, da se njihova sporočila za javnost, oz. PR objave (kar seveda ni pravilno, na kar me vedno znova opozarjajo, ampak se še vedno ne dam) pojavljajo v medijih in da se govori o njihovi znamki, ali pa ljudeh, ki jih oni “promovirajo”.
In kakšne napake počnejo PR-ovci, ko po elektronski pošti pošiljajo svoja sporočila za javnost in mene osebno motijo? Mogoče lahko kdo od njih najde kakšno idejo, kako izboljšati svoje sporočilo in s tem doseže vaš zastavljeni cilj! Saj ga imate, mar ne?
- vaše sporočilo za javnost je namenjeno javnosti in z njim nekaj sporočate, kajne? Pa to, kar sporočate res koga zanima, ali pa je zgolj in samo nujno potrebno, da se nekaj pošlje na adremo, ki ste jo skrbno gradili leta in leta in je vmes niste posodabljali in so v njej zastareli podatki? Včasih je boljše, da ne pošljete ničesar, kot pa da vsak dan pošljete “najbolj pomembno” novico v vesolju vsem medijem. Naveličali se vas bodo, tudi ko boste imeli kvalitetno sporočilo za javnost. Za takšne objave imate na vašem spletnem mestu zavihek – novice, ali pa PR sporočila in to mirne duše objavljate tam – vendar bi vam svetoval, da se tudi novice za splet razlikujejo od tistih za tradicionalne medije (ampak o tem kdaj drugič)
- nikoli, ampak res nikoli, ne pošiljajte svojega sporočila za javnost tako, da dodate prejemnike v polje TO, ali CC! Resnično si ne želim, če sem že v vaši adremi, da moj elektronski naslov vidijo vsi prejemniki, oz. da se začne, kot sem že parkrat sam storil, da sem pokazal kaj so naredili – reply to all spamanje in promoviranje lastnih izdelkov med prejemniki. Verjemite mi, to ni kul!
- uporabljajte svoj elektronski naslov (z imenom in priimkom), ker je veliko bolj merodajen, kot pa če pošiljate z naslova info@, ali pa press@. Ljudje zaupamo ljudem in se precej drugače poistovetimo z njimi.
- obstaja cel kup servisov, preko katerih lahko pošiljate sporočila za javnost, ki naredijo elektronska sporočila personalizirana (mailchimp,..) in kjer obstaja tudi možnost odjave od prejemanja sporočil. Slednjega namreč v Sloveniji nima nihče – sicer verjetno povraten mail s prošnjo po odjavi pade na plodna tla, ampak še lažje je, če je nekje gumbek “odjava”. Vendar če boste uporabljali te servise, potem pazite, da ne boste zajadrali v prodajna sporočila za javnost, oz. da ne boste vi postali tisti del marketinga, ki se ukvarja z “direktno prodajo”.
- zelo jasno poudarite v polju Subject za kaj gre v sporočilu za javnost! Ljudje imamo radi zanimive naslove, ki nas pritegnejo. Vendar pozor, vsebina more biti primerna naslovu! Ne zavajajte svojih prejemnikov!
- izogibajte se pisanju z VELIKIMI ČRKAMI – v internetnem svetu to pomeni, da se “derete” na človeka na drugi strani. In verjemite, da se marsikomu, ki bi vaše sporočilo za javnost objavil, ne da spreminjati črk v male (čeprav v Wordu obstaja funkcija change case!)
- vaše elektronsko sporočilo naj ne bo mavrično! Povsem razumem, da vam je všeč, če vanj vključite vse barvne odtenke, ampak pozor, to je všeč samo vam! Poskrbite, da bo vsebina pred formo!
- super je, če imate v svojem elektronskem sporočilu tudi podpis, s svojimi podatki, telefonsko in vsem ostalim. Ne potrebujete vseh spletnih mest v podpisu, ki jih ima vaša firma, kot tudi ne potrebujete treh bannerjev spodaj, kjer sporočate, kaj vse vi še počnete. Manj je več in bolj prijetno!
- nikoli ne pošiljajte svojega sporočila za javnost v .pdf datoteki! Ali res verjamete, da se nekomu da odpirati vaš .pdf, ga kopirati, če le to omogoča in potem urejati – ja, v večini primerov so problemi pri kopiranju .pdf-ja. Uporabite rajši Word dokument – ki je preprost za kopiranje in v večini primerov tudi ohrani vašo obliko in html kodo – saj želite, da se linka na vaše spletno mesto, kajne?
- nikoli ne pošiljajte svojega sporočila za javnost v .jpg obliki (v fotografiji). Mogoče je vizualno res kul to početje, ampak je neuporabno do te mere, da se ne mora skopirati del teksta iz fotografije, kajne?
- sporočilu za javnost priložite tudi fotografije! Vendar ne pošiljajte 20 in več fotografij v velikosti 30M (oz. velikosti 14.000 x 14.000), kajti nihče si ne želi sprejemati takšne velikosti na svoj mobilni telefon. Poskrbite, da so fotografije, ki jih pošiljate vaša avtorska last in da so kvalitetne! Sam bi sicer svetoval, da sporočilu ne pripenjate fotografij, ampak fotografije objavljate na Flickr-ju in sporočilu dodate samo povezavo do fotografij – tam jih lahko objavite veliko več in v večji ločljivosti. Poleg tega pa vam Flickr, ali katerikoli drug servis, postane še en komunikacijski kanal!
- naj ne bo vsaka druga beseda v sporočilu za javnost povezava na vaše spletno mesto! Skrbno izberite povezave, predvsem pa upoštevajte, da velja pravilo manj je več!
- če pošiljate HTML sporočilo v vdelanimi fotografijami, potem preverite, njihovo velikost. Če sem zgoraj omenjal prevelike fotografije, tukaj omenjam premajhne (300px), ki niso primerne niti za objavo na spletu.
Verjetno bi lahko naštel še cel kup dodatnih izboljšav in stvari, ki so me zmotile, oz. sem jih opazil pri sporočilih za javnost, ki letijo v moj “inbox”. Seveda je to zgoraj samo moj pogled na vse skupaj in če so vaši zastavljeni cilji drugačni, predvsem pa vam je povsem jasno, zakaj v elektronskem sporočilu uporabljate samo velike črke, potem zgornji del ni za vas, kajti vi obvladate svoje poslanstvo!
Upam, da bo nekdo objavil vaše sporočilo za javnost, saj v končni fazi vas za to plačujejo v službi, kajne? Vendar tudi upam, da ne bo to sporočilo objavljeno kot novica, pod katero se bo podpisal “novinar”!