Glede na dejstvo, da je vožnja po prehitevalnem pasu del naše folklore na avtocestah in prehitevalni pas ni namenjen samo prehitevanju, predlagam Darsu, da na njihov sistem spremenljive prometne informativne signalizacije, oz. na njihove grafične prikazovalnike na avtocestah umesti tudi sporočilo, ki bo voznike opozarjalo na to dejstvo! V bistvu imam še več predlogov, ki bi prišli prav in bi mogoče (za to bi bilo potrebno narediti študijo in jo krepko zaračunati!) celo pohitrili promet, ob nepredvidljivih dogodkih.

Dars ima na svojem spletnem mestu zapisano (vir):

GP-SPIS – grafični prikazovalnik spremenljive prometno-informativne signalizacije. Cestna naprava za daljinsko obveščanje in opozarjanje s prometnimi znaki in drugimi prometnimi vsebinami.

Prometne vsebine so prepovedi, opozorila, napotki in druga sporočila, ki se prikažejo preko spremenljive prometno-informativne signalizacije in omogočajo vodenje prometa in obveščanje uporabnikov avtocest v različnih situacijah na cesti, udeleženci pa morajo ravnati skladno z omejitvami, prepovedmi in obveznostmi, izraženimi s to prometno signalizacijo.

Prometne vsebine so berljive, razumljive, kratke in jedrnate, tako da voznik v čim krajšem času prebere in razume sporočilo. Največjo učinkovitost zagotavljajo prometne vsebine, ki jih sestavljajo prometni znaki, tekstovna sporočila in grafični simboli.

Prometni znaki, prikazani preko SPIS (spremenljiva prometno-informativna signalizacija), morajo po obliki in vsebini ustrezati prometnim znakom, ki so navedeni v Pravilniku o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (Ur.l. št. 46/ 2000).

Torej moj predlog ni v nasprotju z zakoni in predvsem poudarja tiste stvari, ki jih vsakodnevno vidim, med vožnjo po avtocesti, da se dogajajo. Nič presenetljivega in revolucionarnega, saj smo verjetno že vsi v nekem trenutku pomislili na to. Namreč namesto – ne pij alkohola, ko voziš, ki se mi zdi precej “zlajnan”, bi lahko uporabili bolj primerne času in razmeram na avtocestah.

Prav tako pa bi verjetno z več različnimi sporočili dosegli, da bi ljudje dejansko še pogledali na grafične prikazovalnike, sicer se mi zdi, da so tam bolj sami zase. In investicija v to ni bila tako nizka, kajne Dars!? Če koga zanima brošura SPIS-a, si jo lahko ogleda tukaj.

Moji predlogi za Dars SPIS sporočila na grafičnih prikazovalnikih:

  • prehitevalni pas je namenjen prehitevanju (očitno ljudje pozabljajo čemu je namenjen prehitevalni pas in bi jih takšna sporočila spomnila, kako se je potrebno obnašasti na avtocesti)
  • po prehitevanju se vključite na vozni pas (drugo sporočilo povezano s samim prehitevanjem!)
  • upoštevajte varnostno razdaljo (naleti vozil se zgodijo, vsako jutro kakšen, ravno zaradi tega!)
  • prepovedano prehitevanje za tovorna vozila med …uro… (tovornjakarji, ki prehitevajo ostale tovornjake s hitrostjo 91km/h ob 7. uri zjutraj – sicer obstajajo table na avtocesti, ki to prepovedujejo, vendar so skoraj neopazne!)
  • v primeru nesreče ne fotografirajte (najbolj bizarno, vendar kruto realno – ob vsaki nesreči se naredijo na avtocestah kolone – tudi za to, ker vozniki ustavljajo, da naredijo fotografijo prizorišča!)
  • prijeten in uspešen dan (ja, včasih je dovolj samo prijazna beseda in v tem primeru, bi bila zanimiva študija, če bi se takšen napis pojavil na prikazovalniku, kako bi se spremenil način vožnje voznikov?)

Tole je mojih par predlogov, sicer jih imam še cel kup pripravljenih, vendar pridejo na vrsto kdaj drugič. Če se Dars odloči, da bo katerega od njih uporabil, bi bilo super. Lahko pa se naredi tudi crowdsourcing in se izvede eno anketo, kjer se strnejo predlogi za ta napise in se potem pošlje vse skupaj Darsu, ki seveda v svoji maniri ne bo upošteval ničesar! Oni pač še vedno vidijo največji problem alkohol na avtocestah, kot tudi še marsikateri naš strokovnjak za prometno varnost!

5 Responses to Dars in sistem spremenljive prometne informativne signalizacije – par predlogov novih sporočil

  1. KLM pravi:

    Zelo kul objava, s katero se v popolnosti strinjam.
    Tudi tisti zadnji predlog je na mestu. Še nekaj podobnih za vsak dan:
    – Nasmehni se, pred tabo je nov dan
    – Danes je tvoj dan
    – Dobra volja je najbolja, to si piši za uho. Mile jere kisle cmere z nami v štric ne pojdejo! :P

    :)

    Lep dan želim tebi in tvojim bralcem!

    • had pravi:

      tocno to! manjka pozitivnosti – tudi na cestah. vsi smo zalimani zjutraj in nasikani in samo pizdimo..

      vsec! :)

      tudi tebi cudovit dan!

  2. Tjasa pravi:

    Jaz imam za pol doktorata predlogov o signalizaciji na splošno. :)
    Drugače pa ja.
    Ker vem za veliko voznikov (jebovinjete, kaj vse so na AC privedle), ki ne vedo, da s prehitevanjem zraka kršijo predpise, in ki mislijo, da je tako varneje. KOLIKOKRAT se mi zgodi, da se mi nekdo umakne s prehitevalnega na vozni pas, ko ga prehitim in se razvrstim na prazen vozni pas, pa ta model zapelje nazaj na prehitevalnega. NORO.

  3. Donfarefzi pravi:

    Sploh zadnji predlog bi DARS, ob svoji sposobnosti, sigurno in vedno uporabil tam, ko bi te čez 2km čakala vsaj 5km dolga zapora, zaradi kakšnega najbolj banalnega dela na cesti.

  4. Janč pravi:

    Prva asociacija, kadar vidim te umotvore na DARSovih prikazovalnikih je:
    “Nije žvaka za seljaka”.

    1. Elektronski prikazovalniki nad avtocestami imajo svoj namen.
    Gre dinamično obveščanje voznikov o izjemnih dogodkih na avtocesti.
    Vsaj drugje je tako, zakaj ne pri nas?

    2. Lepo bi bilo, če bi lahko voznik v primeru zastoja prebral: “5 km zastoj s 5 km/h čez 10km”.
    Na podlagi te informacije bi se lahko voznik odločil, ali zapustiti avtocesto ali ne.
    Ob vseh teh števcih prometa to ne bi bila ravno zahtevna naloga, a očitno pretežka za DARS.

    3. Debilno je, če vsakič, ko pade par kapljic dežja, objavijo “Spolzko cestišče”.
    Namreč ko je potem dejansko spolzko, sporočila seveda nihče več resno ne jemlje.

    4. Sporočilo “Ne pij, ko voziš” je slab(oumen) prevod angleškega “Don’t drink and drive”.
    Jaz šoferja, ki bi pil (mišljen je namreč alkohol), ko vozi, še nisem videl.

    5. Če v VB na avtocestah beremo angleška sporočila, v Franciji francoska, v Italiji italijanska in v Španiji španska, mar ni nenavadno, da v Sloveniji pa angleška?
    Za dvojezičnost pač pri prikazovalnikih ni dovolj časa, tako po Murphyju Slovenci skoraj vedno naletimo na angleško sporočilo, medtem ko Romuni naletijo na slovensko.

    6. Za sporočila “Don’t worry be happy” in “Don’t drink and drive” so elektronski prikazovalniki “overkill”. Te zadeve se da povsem zadovoljivo inštalirati v statični obliki, z neprimerljivo nižjimi stroški.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.