Včeraj se je Adriino letalo, ki je letelo iz Rodosa, zaradi okvare ustavilo na pristajalni stezi za tri ure. Ker gre za Adriio in predvidevam, za precej specifične potnike, ki pri pristanku letala še vedno ploskajo od navdušenja nad manevrom pilota in se mu vedno znova smejim, je bila to odlična priložnost za medije, da so naredili iz tega “teatralično zgodbo”. Seveda potnikom ni nihče ničesar povedal, kaj se dogaja z letalom – v to sicer ne verjamem, saj pilot vedno pove kaj se dogaja in opozori potnike. Med zaviranjem na pristajalni stezi so potniki skoraj padli iz svojih sedežev – kako je to mogoče, ko moraš biti med vzletanjem in pristajanjem obvezno privezan na svojem sedežu?

Kar je še najbolj smešno pri tem so izjave potnikov, da želijo odškodnine za to, kar so “preživeli” in čas zamude. Ja, če prvič letiš z letalom, potem verjamem, da se ti vse to zdi samoumevno. Kot je verjetno tudi samoumevno, da ima letalo lahko zamudo, oz. da pride do okvare letala pred poletom in le to popravijo. Ampak ne, tukaj je Adria, ki ni v najbolj zelenih številkah, tukaj je čas kislih kumaric, ko mediji nimajo o ničemer poročati in tukaj je še strah, ki mora biti prisoten v celotni zgodbi. In zgodba postane skoraj popolna, kajne? V bistvu bi lahko mediji, vsak dan poročali o takšnih zgodbah in imeli vsakodnevno vklapljanje potnikov v eter, kar naredi vse skupaj še bolj teatralično in resno. Ampak ne zgodi se to vsak dan Adrii in če ta efekt uporabiš večkrat, zgubi na vsem svojem čaru, kar ze zavedajo tudi mediji.

Dva primera, ki sta se mi zgodila na letalu in bi definitivno sodila v kategorijo – vredno poročanja v medijih:

  • letalo na relaciji Chicago – Los Angeles – ko se “napakiramo” v letalo in le to zapelje proti pisti, nekaj poči in letalo se ustavi. Pilot pove, da je prišlo do okvare in da bomo nekaj časa čakali, da odpravijo napako. Po približno pol ure, pilot ponovno poskusi in zgodi se ista stvar. Da ne bom našteval. Šele v četrtem poskusu in dve uri kasneje, mu je uspelo normalno zapeljati na pisto in vzleteti. V LA smo prileteli s par minutno zamudo
  • letalo na poti iz Mumbaja, ko se je med pripravljanjem hrane v zadnjem delu letala začel po letalu širit dim in je začelo goreti. Pred potnike so padle maske in občutek je bil kot v filmu – sedaj bomo dobili še smejalni plin in z nasmehom na obrazu bomo umrli. No, nič takšnega se očitno ni zgodilo

Suma sumarum. Ja, razumem – čarterski poleti so speficika. Ljudje na teh poletih niso pogosto na letalih. Kot sem že prej omenil, taisti potniki tudi ploskajo pri pristanku, kar mi vedno privabi smeh na obraz. In taisti ljudje so precej manj sproščeni kot tisti, ki več letijo, oz. potujejo z letali naokoli. Namreč povsem razumem njihov strah in kaj se dogaja v njihovih mislih, ko čakajo na vzletni stezi pri letalskem ponudniku Adria. Ampak da mediji o tem poročajo kot o največji katastrofi, ki se je lahko zgodila, pa je nekaj povsem drugega! In nerazumljivega!

Letališče John F Kennedy New York – pristanek letala

Letališče Rim – vzlet aviona

Fotografije letalske nesreče – Universal Studios Hollywood

Letalo strmoglavilo na Brniku

6 Responses to Adriino letalo zaradi okvare stoji tri ure, potniki postanejo panični in bi radi odškodnine

  1. Klada pravi:

    Lepo napisano. Se popolnoma strinjam.

    Zadnjih N let (pri čemer je N > 10) opažam, da v Sloveniji obstaja podmnožica ljudi, ki si srčno želi, da Slovenija ne bi več imela nacionalnega prevoznika Adrie Airways. Mnenja več ali manj (s strani rumenih medijev opranih možganov) posameznikov, ki potujejo enkrat na N let. S čarterjem na letni dopust seveda.

    Tisto, kar me je zmotilo v poročanju medijev, je bilo ustvarjanje popolnoma neresnične neprimerne in nepotrebne korelacije med varnostjo letenja z letali & posadkami Adrie Airways in trenutnim finančnim stanjem našega nacionalnega prevoznika … Delavcem, pilotom, mehanikom, stevardesam v AA, ki jih osebno poznam, vsa čast, da pri njihovi mizerni plači, ki si jo več kot zaslužijo, še vedno vztrajajo, upajo na boljši jutri, in skrbijo da črke v besedi V-A-R-N-O-S-T ostanejo skupaj … In predenj mi kdo omeni višini njihove plače … Poznam in videl plačilno listo 1st FO za minuli mesec. Za takšen denar marsikateri developer ne bi niti odprl svojega Mekbuka, kaj šele spisal ponudbo za posel … Na vzdrževanju se nikdar ne varčujejo, saj je predpisano z EU zakonodajo. Plače letalskega osebja po drugi strani niso. In tu se reže. Ker se lahko. In ker se mora, če je treba uprizoriti slabo stanje družbe.

    Mislm, folk … Adria Airways je državno podjetje. Katero drž. podjetje danes sploh posluje v zelenih številkah? In z menjavo oblasti se zgolj menjajo odbori in uprave, ter posledično smeri kanaliziranja davkoplačevalskega denarja pod krinko gospodarske krize, nacionalnega interesa, in kao potrebnega dokapitaliziranja slabega stanja v taistih državnih podjetjih, ki jih s strani politikov nastavljeni gospodarsteniki namerno izčrpavajo. In slabo stanje družbe je najlažje naslikati z nizkimi plačami. In potem pride čarter potnik profila A.S., ki sešteje 1 plus 1 in dobi 5. Na kar preko medijev terja, da mu nekdo mora dati 3 nazaj. Ker je preveč gledal oddaje tipa Preverjeno, in mu baje to pripada.

    Čarter potnike vabim na ogled realnosti, kako bo potekal njihov naslednji let na njim izbrano destinacijo z RyanAir ali katerim drugim nizkocenovnikom naslednje leto, ko AA ne bo več — — (zanimiv del se začne ob 40:25)

    Jeap, lepo bo, ko bo Adria Airways enkrat prizemljila svoja letala, zaprla vrata hangarjev, in nas bodo RyanAir, EasyJet, ipd. bus-fahrerji kot “živino za zakol” razvažali po svetu.

    Lepo bo, ko bomo kmalu iz LJU do DME, CPH, ZRH leteli s prestopom preko FRA ali CDG, namesto tako kot danes direktno. In tako za nek 3-urni let “zabili” cel dan.

    In vse to zgolj zato, ker politiki še vedno ne znajo molzt krave, brez da bi jo pri tem ubili.

    • Kdojetam pravi:

      “Nacionalni interes” mora preziveti pa naj stane kar hoce? Oh please, do explain!

      • Klada pravi:

        Odgovor na tvoje vprašanje je NE … Piše “pod krinko … nacinalnega interesa”.

        Izvor fin. problemov AA je v dejstvu, da je lastnik država. To je vse.

  2. A pravi:

    Klada na žalost se podobno dogaja tudi v našem zdravstvu, pa sigurno še kje.

    • Klada pravi:

      A res? … Tega pa res nisem vedel … Ah, potem je pa vse v najlepšem redu. Če se to dogaja v zdravstvu pa še kje, potem predlagam da tovrstni “poslovni model” izvozimo & apliciramo tam kjer ga še ni.

      “Jebe lud zbunjenog”, bi rekli v Jugi.

  3. primoz pravi:

    Meni se zdi pa ploskanje ob pristanku povsem upravičeno, če pilot “zalima”, kot bi rekli gimnastičarji. Nazadnje, ko smo poskakovali po celi pisti, ni nihče ploskal.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.