Iz neznanega razloga zavil na nasprotni pas

Vsi, ki spremljate črno kroniko v naših medijih, vam je stavek – iz neznanega razloga zavil na nasprotni pas, zelo dobro poznan. Namreč za veliko nesreč se nikoli ne izve razloga in je krivec “neznani razlog”. Moja saga z Oplom, ki je sam med vožnjo proti Benetkam vključil Service Theft Deterrent System in pri hitrosti 150km/h izklopil vse funkcije vozila, je bila zanimiva izkušnja, za katero dolgujem še pojasnilo vsem bralcem.

Po burnem odzivu, po preko 530 “lajkih”, 137 komentarjih in po mesecu dni izgubljanja časa z Oplom, sem bil tako jezen, da nisem želel niti pisati o tem, kaj vse se je dogajalo v obdobju, ko sem želel precej mirno rešiti zadevo. Ampak sedaj je mogoče čas, da dam odgovore na nekatera vprašanja.

Ko sem po tem, ko sem na blogu napisal zgodbo o tem, kaj se mi je zgodilo, prišel do Avtotehne VIS, kjer sem kupil vozilo, me je predstavnik zadolžen za takšne “primere” pričakal in je vedel že vse, kar se je zgodilo, saj je prebral zapis. Bil sem precej umirjen in niti se mi ni dalo izgubljati živcev. Zraven je imel “tehnika”, ki je spraševal zelo čudne stvari in mi razlagal, da če sem odklopil akumulator, da potem verjetni ni ničesar zabeleženega in če bi lahko še kdaj ponovili napako, da bi točno videli kaj se dogaja. Takrat sem tudi povedal svojo željo – da tega vozila ne želim več! In da želim, da ko bodo pobirali podatke iz “onboard” računalnika, da mi jih shranijo in pošljejo, da bom sam poskrbel za analizo tega, kaj se je zgodilo. Obljubili so vse.

Tudi dogovor za nadomestni avto – naslednji dan sem dobil nadomestni avto, ki je bil povsem nov. Iz servisa so me klicali dvakrat dnevno in mi sproti sporočali kaj se dogaja z vozilom. Pa vendar se ni dogajalo prav veliko, samo menjali so elektroniko in “pošiljali” stare module v tovarno, da bi tam preučili, kaj se je zgodilo. Vmes sem dobil cel kup klicev, ki niso bili iz servisa, ampak iz višjih instanc, ki jih je zanimalo, kako bi vse skupaj rešili – in vedno znova sem povedal enako zgodbo – s tem vozilom se ne počutim več varno in si ga ne želim imeti več, ker mu ne zaupam.

Seveda se s tem niso strinjali, saj to ni njihova skrb. Njihova skrb je bila to, da se pogovarjajo z menoj, da mi razlagajo, kako bo vse ok in v nekem trenutku, ko sem že n-tič povedal da si tega vozila ne želim več, me je dotični gospod iz Avtotehne VIS obdolžil, da želim na račun te napake služiti denar in izsiljevati! To je bil trenutek, ko sem vsaj 5 minut vpil nanj in mu razložil svoj pogled na njegov pomislek. Namreč, ni se zavedal, da bi bil zaradi napake, ki jo je povzročila napak v računalniku novega avtomobila lahko jaz mrtev! In ne, nisem izsiljeval, sem si pa dejansko želel, da dobim točno poročilo, kaj se je zgodilo in da se kaj takšnega ne zgodi nikomur več! Jaz sem imel srečo in sem kot tak lahko povedal, kaj se mi je zgodilo. Če bi bil malce manj previden, oz. izkušenj voznik, bi verjetno v kroniki pisalo – iz neznanega razloga zavil na nasprotni pas. Ampak gospod v Avtotehni VIS si tega seveda ni predstavljal tako.

Ker so po tednu dni zamenjali vso elektroniko, kar so jo lahko zamenjali, so me klicali, da naj pridem po vozilo. Seveda so me vprašali, ali bi se jaz lahko z njihovim voznikom vozil naokoli, da bi poskušali ponoviti napako in bi lahko na licu mesta ugotovili, kaj se dogaja?!? Ideja se mi je zdela totalno neumna, predvsem pa sem jim povedal – če verjamete, da se lahko kaj takšnega zgodi, potem ne vem od kje vam jajca, da mi upate vrniti vozilo!?!

V nekem trenutku se meni ni dalo več ukvarjati z njimi. Preprosto je bilo vse izguba časa, saj sem dobil občutek, da je moja napaka, da sem kupil njihovo vozilo in da sem sam naredil napako, ker sem ga uporabljal za vožnjo! Kako neumen sem, kajne?! No, dosegel sem sicer še eno stvar – na sestanek v Ljubljano je prišel gospod iz Hrvaške, kateremu sem znova povedal celotno zgodbo in povedal, da si ne želim vozila več. Seveda se je procedura ponovila – da to pač ne gre tako, da so avto popravili, da je sedaj vse ok. Ker mi je postalo jasno, da je vse skupaj izguba časa, predvsem pa energije, sem mu zastavil dve vprašanji:

  • koliko vozil znamke Opel so forenziki po nesreči, kjer niso našli vzroka pregledali v zadnjih treh letih?

Odgovora seveda ni poznal, vendar je začel mencati in rekel, da se to ne dogaja prav pogosto. Se pa to dogaja pri težjih nesrečah. In s tem mi je dal odličen odgovor, kajti nekaj takšnega sem tudi sam pričakoval, da bo povedal. Nihče se ne ukvarja s tem in pregleda računalnika avtomobila do kakšne napake je prišlo, oz. ali je kridva na strani voznika ali pa je mogoče kriv “hrošč” v premalo testirani programski opremi!

  • drugo moje vprašanje je bilo bolj preprosto. Če gospod trdi, da je avto tehnično izpraven, ali ima jajca, da zamenja svoje vozilo s to Astro za naslednja dva meseca?

In tudi ta odgovor je bil povsem predvidljiv. Odgovor je bil seveda ne, zapakiran v to, da on vozi služben avto, ki je slabšega ranga, kot je Astra. Ampak za vse nadaljne komentarje mi je bilo povsem vseeno.

Na koncu tega pogovora je bilo z njihove strani zastavljeno še vprašanje, kaj lahko storijo za boljši občutek. In moj odgovor je bilo zelo preprost – začnite izdelovati varna vozila, v katerih se bomo ljudje počutili varne, predvsem pa izboljšajte odnos s svojimi strankami.

Odločitev je bila hipna. Astra je bila moje zadnje vozilo proizvajalca Opel, čeprav sem mu bil zvest že par let. Na žalost to ni odnos, ki bi ga moralo imeti podjetje do svojega uporabnika – in zelo dobra se mi zdi primerjava med padcem aviona in preživelim v padcu in tem, kar se je zgodilo meni – če pade avion, dobi preživeli potnik tako visoko odškodnino, da lahko mirno živi do konca življenja. Če se ti zgodi to z vozilom Opel, te celo obtožijo, da želiš izsiljevati!

No, zgodba se je zame končala. Ampak grenak priokus pa obstaja. Predvsem pa v teh časih, ko se vozila ne prodajajo več sama, oz. se niti ne prodajajo več, bi moral biti odnos do stranke povsem drugačen.

opel_astra_gtc4

  1. Sem čakal na objavo o tej temi in na odgovore. Tudi jaz imam slabe izkušnje z servisi. Kako si sedaj rešil? Avto si prodal ali še ga vedno imaš?

  2. Naredi računico in ti bo vse jasno:
    – cena potencialnega recalla (oz. izgube prodaje) vseh modelov Astre, kjer je napaka možna
    – cena odškodnine oz. tožbe, odločene v korist preživele stranke

    A je treba še kaj dodati?

  3. Had,
    Sicer te razumem, razumem pa tudi Opel na drugi strani. U bistvu sem bolj na Oplovi strani. Moraš vedeti, da kupuješ avto pri katerem nikjer ne piše, da je nepokvarljiv. Noben proizvajalec avtomobila ne jamči, da se ti ne more ničesar zgoditi. Kot vsaka tehnična stvar, se tudi avto lahko pokvari (sploh glede na to, koliko tehničnih stvari ima v sebi).

    Morda pa je ravno tvoja medijska poznanost razlog, da ti niso želeli zamenjati avtomobila.
    Kajti, če bi sam imel Opla in bi na tvojem blogu prebral, da so ti dali novo Astri (da ne bo pomotem, to bi ti privoščil), bi takoj naslednji dan šel na servis, kjer bi jim povedal, da se je meni zgodila enaka napak kot tebi. Pač sem odklopil akumulator, ….
    Želim nov avto. Če so ga dali tebi, ga morajo dati še meni in vsem ostalim.
    Razumeš, kaj želim povedati.
    Žal sem tudi prepričan, da je zunaj še več ljudi s podono izkušnjo, kot jo imaš ti, pa ne samo med vozniki Oplov.
    BTW, nisem nek ljubitel Opla….sam ga tudi ne bom nikoli vozil…

  4. Jaz pa mislim, da so se zaradi tega zapisa sploh toliko ukvarjali s tem problemom. Vsakega drugega bi odpikali v 10minutah.

  5. saj si verjetno gledal fight club? povsem verjamem, da delujejo tako, kot je napisal david.

    1. In si sedaj zadovoljen ko si renault očrnil , članek je pa čista izmišljotina namenjena padanju prodaje renaulta od konkurence in takih kot si sam . Nepozabi ,da se je to z oplom zgodilo v slo torej pri nas izmišljotina pa čisto na drugem koncu v tujini .

  6. Had, najboljše da si kupiš enga brez elektronike. Oldtimerja recimo :)

  7. A si pol prodal avto?

    Anyway – dam ti popolnoma prav … Ampak problem je – pri kateri znamki pa se boš potem počutil varno?

    On the other hand – jaz zadnja leta vedno pred nakupi pregledujem statistike … in se fokusiram na japonce …

    Morda bi ti ustrezala tanova Toyota Auris?

    1. Varnega se bo verjetno počutil v vsaki drugi znamki, dokler se mu ne zgodi podoben pripetljaj. Ob tej Hadovi izkušnji se je za vprašat, ali so vsi ti novi varnostni sistemi v avtomobilih zares zaupanja vredni? Avto še vedno potrebuje 100% voznika, vse drugo so samo pomagala. Tudi zato je avto, ki vozi sam, še desetletja pred uresničitvijo.

      Sicer pa, fokus na Japonce je v teh časih malo gamblanje. Koliko vozil je že Toyota vpoklicala v zadnjih letih? A ja, mogoče oni priznajo tovarniške napake, drugi pa ne.

  8. No, jaz recimo sem nameraval za naslednji avto (v roku enega leta) resno pogledati tudi Opla (sedaj imam citroena, prej imel Kio, pred tem forda, pred tem yugota). V bistvu me je ob tem minilo.

  9. Ampak lep je pa še vedno. Dobro reklamo si naredil. Težko boš sedaj to prodal.

  10. Danes sem se pogovarjal z mehanikom. Enak problem tudi tu. Popravili so mu astrin računalnik in je spet crknil po 2 mesecih. Popravilo racunalnika zaračunali 400€, potem pa so mu dali nov računalnik kao s popustom za 800€. Zdaj mu dela. Izgleda, da je šlo za rabljeno vozilo brez garancije.

  11. Primerjava z letalom ni ustrezna.
    Za denar, ki si ga namenil za Opla, pač ne bi dobil nobenega letala.
    Vzrok za to je predvsem v tem, da letalu ne sme ugasniti motor (in servo) med vožnjo.

    Zanimiva je debata Michael Moore – Milton Friedman na podobno avtomobilsko temo,
    a ob precej resnejšem problemu, zaradi katerega so udeleženci nesreč “po nepotrebnem” množično umirali:

    http://www.youtube.com/watch?v=cD0dmRJ0oWg

    Iz subjektivnega vidika je razumljivo, da si se avta hotel rešiti,
    saj te je izdal ob najbolj nepravem trenutku, tega se pač ne da zlahka oprostiti.

    Zanima pa me, kaj naj bi po tvojem mnenju naredil trgovec / distributer / proizvajalec?
    Naj bi avto pač vzel nazaj, in ga kot rabljenega prodal drugemu?
    Naj bi ga poslal v reciklažo?

    Sicer pa končna usoda tvojega Opla očitno ostaja eden večjih blogerskih misterijev ;-)

    P.S. SSKJ: rázlog: kar utemeljuje, podpira kako ravnanje, odločitev

  12. Had, a si baba a si dec?

    Kar se Opla tiče, recimo Insignije je ta avto dosegel na zadnjih testih najboljše ocene za rabljene avtomobile v kategorijah od 1 do 5 let. Najboljše!

    Pol pa šinfaj Opel kolikor hočeš.

    In primerjava z letalom iz tvojega nadaljnjega pisanja v drugem postu… da primerjaš to je potrebno najprej se z avtom razsut v nulo. Misliš da kdo dobi kako mastno odškodnino in od nje živi do konca življenja, ker se v avionu prižge opozorilna lučka in pilot pač usmeri letalo na najbližje letališče kjer se počaka da ga tehniki popravijo? Toliko pametuješ in potenciraš da sam sebe delaš neumnega.

    Pač napihuješ zgodbo in potenciraš.

    Če bi zadeve jemali tako potem je POVSEM VSE NA TEM PLANETU POTENCIALNO SMRTNO NEVARNO IN SMO ŽE SEDAJ ŽARE NA DVEH NOGAH!

    In kot je že nekdo napisal, pametno so naredili na Oplu da ti niso dali drugega avta. Če bi ti ga, potem bi imeli drugi dan vrsto pred saloni, ker bi vsi prišli po fino nove avte.

    In pa še vprašanje, če bi ti ona višja inštanca iz Hrvaške zamenjala avto s tvojim za 2 meseca je bilo bedasto. Zato, ker si prej omenil da ti je bedasto se vozit z mehanikom okoli in iskat napako. Ne bi ti onemu človeku dal avta za 2 meseca da išče napako. Če bi te oni to vprašali bi rekel da če so bedasti. Zato je vprašanje bedasto. Aja, samo zato ker si ga ti postavil pa ni.

    Kar se ti je zgodilo je butasto, o tem ni govora, potenciranje v smeri žar in bolnic pa… tam si se pa izkazal kot prava…

    Absolutno, lahko bi se ubil. Lahko te tudi jutri avto povozi. Vse življenske situacije so smrtno nevarne – smrt preži nate ves čas. In večina nas ne leti na net jokat da bi se lahko ubili ker je zmanjkalo elektrike in bi po stopnicah padli štuk nižje, si zlomili vrat, bili v žari in hoteli mastno odškodnino od elektro podjetja ali hoteli zastonj elektriko.

    Bilo bi ok če bi če ne bi pisal pretenciozno. Bi bil zapis o napaki, o problemu. Zapisi o žarah in zavojih na sosednji pas pa…

    Pa še to. Poznam 6 lastnikov oplov in noben ne poroča o ničemer.

    Si pač klasičen primer človeka ki mu crkne avto in potem je ta znamka zanič. Ko bi živel v milnem mehurčku. Ko ne bi nikoli slišal za lastnike drugih znak ki jim je crknil avto in so trdili da je njihova znamka zanič. Potemtakem boš ti naslednjič kupoval zanič znamko, katerakoli že bo.

Komentarji so zaprti.