Vsaka zgodba se enkrat konča. Tudi zgodba Oust.me, ki je bil moj prvi konkretni stik s startup svetom se danes končuje. Vse se je začelo 4.11.2010, ko smo se v Zagorju dobili Alex, Matevž, Damjan in začeli razmišljati o ideji o tem, kako bi “zavojevali svet” – ga oustali. Projektu smo dali ime Oust.me in 13. aprila 2011 je ugledal luč sveta. Ekipo Oust.me smo tvorili Matevž Luzar, Aleksandar Vojnovič, Damjan Jagar, Matija Rijavec, Žiga Polc in Tomo Glažar. In zgodba se je začela rolati – v prvem večeru smo imeli preko 1000 uporabnikov in veselje je bilo veliko. Startup, ki je dejansko delal na razdalji – vsak na svojem koncu Slovenije, je ustvaril nekaj, kar so uporabniki začeli uporabljati.

Konec julija smo postali zmagovalci mini Seedcampa Ljubljana in s tem dobili vstopnico na Seedcamp vikend v Londonu. Delali smo napake, napake, ki se jih sedaj zavedam in napake, ki bi jih bilo mogoče spremeniti sebi v prid. Imeli smo precej predstavitev pred potencialnimi investitorji, vendar smo dobili investicijo zgolj od Seedcampa. Na žalost je svet geolokacij za marsikoga precej drugačen svet, kot si ga predstavlja na začetku in predvsem ga je težko monetizirati. Po zmagi na Seedcampu smo dobili cel kup medijske pozornosti in konec leta 2011 smo dobili nagrado Netko.

V vmesnem času bi morali pivotirati – spremeniti svojo osnovno idejo in iti v smer, ki je bila meni všeč že od začetka (po bitki sem lahko najbolj pameten.press) in ustvariti realni monopoly z geolokacijami – kupovanjem in prodajanjem lokacij in vsem pritiklinam, ki spadajo k samem monopolyu. Prav tako bi morali narediti platformo na kateri bi lahko drugi sami ustvarjali igre znotraj geolokacij in z uporabniki, ki so se priključili Oust.me. Nismo naredili nič od tega – število uporabnikov se je ustavilo okoli številke 15.000. In ker nismo imeli nobene monetizacije, smo si samo ustvarjali stroške.

Hvala Siel-u za gostovanje in vso pomoč pri infrastrukturi, kot tudi vsem, ki ste nas v tem času prenašali in nam pomagali z nasveti, predvsem pa z dodatnimi idejami in nam odpirali vrata v čudovit svet startupov. Ni dovolj ideja. ni dovolj odlična ekipa, potrebno je še precej več. Mojih par nasvetov:

  • ideja ni vredna nič, če je ne realiziraš
  • v istem trenutku, ko imaš občutek, da je tvoja ideja vrhunska, imajo vsaj trije ljudje na svetu še podobno idejo
  • vse kar šteje je realizacija ideje – lahko sta dve ideji enaki, zmagala bo tista, ki bo boljše realizirana
  • spremljajte kaj se dogaja na “trgu” in bodite pripravljeni na spremembe
  • lean metoda je super – testirajte in če ne prinaša funkcionalnost pričakovanih rezultatov jo brez strahu “vrzite” stran
  • na začetku razmišljajte o monetizaciji
  • miti o bogatih investitorjih so resnični, vendar vi ne boste imeli te sreče
  • ekipa je tista, v katero investitorji verjamejo – skrbno izbirajte kolege
  • ne obljubljajte deleža v podjetju nikomur
  • ko pride denar v startup, pridejo podgane na krov
  • ubijte konja, kljub temu, da še vedno rezgeče

Slednje se mi zdi precej pomembno, vendar je to tudi nekaj najtežjega, kar lahko storite. Namreč, da kljub temu, da še nekdo uporablja vašo storitev, aplikacijo, spletno mesto, da ugasnete vse skupaj in greste novim izzivom naproti. Ampak včasih je potrebno narediti tudi to in čeprav se vam bo zdelo “bogokletno” dejanje, boste kaj kmalu ugotovili, da je bila to prava stvar, ki ste jo naredili.

Suma sumarum – Matevž, Tomo, Alex, Žiga, Damjan, Matija – that was one hell of a ride – jaz sem užival, upam, da tudi vi. In še na kakšno skupno bitko, ki pa bo morala biti precej manj otroško naivna in precej bolj strokovno podkovana.

Your life should be a game je bil naš slogan! In naj to postane tudi vaš slogan, kljub temu, da se je Oust.me poslovil!

oustme