Lestvica najboljših slovenskih šol – osnovne in srednje šole

Fakulteta “Alma Mater Europaea” je pripravila zanimiv seznam – lestvico naj slovenskih šol, tako osnovnih, kot srednjih šol, na podlagi uspešnosti šol na nacionalnem preverjanju znanja, oz. na podlagi splošne mature, kar pa ni nujno tudi odraz kvalitete šol. Lestvica je na voljo na spletnem mestu http://sole.almamater.si.

Da ne bo pomote – ta lestvica je sestavljena na podlagi kriterija, ki pa ni vedno pokazatelj kvalitete šol. Glede na to, da so na lestvici najvišje uvrščene srednje šole iz Ljubljane, je to pokazatelj kakšni dijaki so v šoli – vendar to ni merodajen podatek, da so tudi učitelji na teh šolah najboljši, oz. da je odnos med njimi najboljši. V javnosti se bo pojavil cel kup različnih vprašanj glede tega, vendar je to sedaj vsaj “okviren” podatek o naših šolah in iz kje prihajajo dejansko najboljši srednješolci. Ali bodo ljudje vzeli resno to lestvico ali pa bodo zaupali lastni presoji, pa je seveda stvar vsakega posameznika!

In katere šole v Sloveniji so najboljše na podlagi zgornjih kriterijev?
Osnovne šole:

  1. Osnovna šola Majde Vrhovnik (71,10)
  2. Scuola elementare Vincenzo e Diego de Castro Pirano (70,30)
  3. Osnovna šola Kolezija (68,73)

Srednje šole:

  1. Gimnazija Bežigrad (98,37)
  2. Zavod Sv. Stanislava, Škofijska klasična gimnazija (98,07)
  3. Gimnazija Vič (97,77)

Metodologija (vir)

Seznam slovenskih osnovnih šol Slovenske osnovne šole razvršča šole na podlagi rezultatov z Nacionalnega preverjanja znanja (NPZ), ki se izvaja v Republiki Sloveniji ob koncu šestega in devetega razreda osnovne šole. Število točk posamezne šole predstavlja uspeh šole na NPZ v zadnjih treh letih. Število točk šole predstavlja povprečje ocen, ki jih je prejela posamezna šola, izračunano po sledeči formuli: povprečje vrednosti dosežkov učencev iz vseh predmetov na nacionalnem preverjanju znanja v šestem in v devetem razredu na zadnjem NPZ predstavlja 50 odstotkov končne ocene, povprečje vrednosti dosežkov učencev vseh predmetov iz vseh predmetov na nacionalnem preverjanju znanja v šestem in v devetem razredu na NPZ v letu prej predstavlja 25% in povprečje iz leta pred tem predstavlja 25%. Število točk posamezne šole se izračuna tako, da se povprečje vrednosti vseh predmetov z zadnjega NPZ pomnoži z 0,5, povprečje s prejšnjih dveh let pa z 0,25. Če so na voljo le podatki za nekatere od predmetov, se uporabijo le ti podatki. Če so na voljo le podatki z enega NPZ, se ti množijo z 1,0, če pa z dveh let, pa se vsako od njih množi z 0,5. Metodologija zagotovo ni popolna ali najboljša in s časom se bo izpopolnjevala.

Spisek najboljših osnovnih šol (klik na sliko za ostale šole!):

osnovna

Spisek najboljših srednjih šol (klik na sliko za ostale šole!):

srednja

 

  1. “kar pa ni nujno tudi odraz kvalitete šol.”

    Zakaj pa ne?

    1. ker je prevec drugih dejavnikov.. tukaj je vzet uspeh na NPZ – iz zagorja gre odlicnjak v ljubljano in ne ostane v trbovljah in s tem se pokvari povprecje, ceprav je lahko trboveljska gimnazija bolj kvalitetna.. to je pokazatelj uspeha ucencev in ne sol..

  2. Tina je dobila zlato medaljo za najboljši smuk, kar pa ni nujno tudi odraz kvalitete nje in njenega teama.

    Tole se sliši precej nenavadno, kajne?

    A ni zanimivo, da v športu štejejo le zmage, za vsa druga področja naše družbe pa velja, da je zmage vedno potrebno relativizirati, poraze pa zagovarjati.

    Pozitivna selekcija za šport, negativna za vse ostalo.

    Mislim, da mešaš vzrok in posledico. Bežigrajska gimnazija ni najboljša zato, ker se tja vozijo Zagorjani, pač pa se Zagorjani vozijo tja, ker je to najboljša šola.

    Pri rezultatih Gimnazije in ekonomske srednje šole Trbovlje pa je rezultat soliden, glede na to, da ne gre le za gimnazijo, pač pa tudi za ekonomsko srednjo šolo.

    Vse čestitke najboljšim!

  3. Čestitke seveda tudi “moji” Gimnaziji Vič za izjemno 3. mesto.

  4. Had ima prav. Če pridejo v neko srednjo šolo boljši učenci, še predno jih je le ta kaj naučila, je logično, da bodo (v povprečju) tudi iz nje prišli boljši. Skratka, zaradi boljšega inputa je tudi boljši output. Iz prve roke sem izvedel, da so se najbolje ocenjene šolo zelo trudile, da niso objavili rezultatov uspeha njihovih učencev pred vpisom – inputa. Le zakaj?
    Janč, tvoja primerjava ni na mestu.

    Zdaj…zakaj pa gredo boljši učenci na bežigrajsko? Verjetno zaradi percepcije, da je boljša in zaradi priznanega imena.

    Ne me narobe razumet, ne rečem, da gimnazija Bežigrad ni najboljša…ampak po teh dejavnikih ne moremo sklepati, da je.

    Zanimiv bi bil eksperiment…eno leto bi vse, ki imajo namen iti na bežigrajsko gimnazijo vpisali v Trbovlje in obratno. Bi bili še vedno Bežigrajci boljši?? Pomoje ne.

    LpR

  5. to je lepo da je dobila zlato medaljo samo mene zanima kaj imamo slovenci od zlatih medalj a bo jutri gorivo cenej bomo dobili vecje penzije se bodo mladi zaposlili in to je en kup vprašanj ki ni odgovorov zato naj si da te medalje nakam in naj gre v italijo

    1. Zaradi takih, ki ne znajo brat (tu mislim tebe, ker očitno ne veš, o čem teče debata) in kjer mešajo politiko v vsak drek in stresajo svojo bedo na druge pa smo tam kjer smo. Žal je preveč tebi podobnih. Pika Amen.

  6. Jaz pa vem, kako priti na prvo mesto: v četrtem letniku pomečeš vse, ki niso bili vsa leta odlični. 100% skoraj zagotovljenih.
    Je pa zanimivo, da je edini kriterij za kakovost uspeh na maturi. Meni bi bil recimo bolj relevanten podatek, v kolikšnem času so maturantje posamezne šole uspešno diplomirali. Pa kakšna anketa o počutju na šoli tudi ne bi škodila. Mogoče izbor tujih jezikov, dodatnih dejavnosti. Ampak teh podatkov seveda ne moreš enostavno prebrat iz RIC-ovega poročila :)

  7. Black_ICE in El Aleph, navedene argumente je možno z lahkoto ovreči, če ostanemo pri primerjavi s športom.

    1. Pri športnih rezultatih štejejo le tisti, ki pridejo do cilja, diskvalificiranih se v lestvici ne šteje.
    Kljub temu pa bi bila v primeru srednjih šol zanimiva tudi lestvica % osipa.

    2. Če nacionalni preizkus znanja (NPZ) ničesar ne pove o kvaliteti šol, čemu pa ga potem imamo?

    3. NPZ preverja stopnjo znanja, pridobljenega med srednješolskim izobraževanjem. Torej je bolj ali manj vseeno, iz kakšne OŠ so dijaki prišli.

    4. Pri športnih rezultatih štejejo le rtenutno izkazani dosežki. Nikogar ne zanima, kako se bo Tina znašla v prihodnjem življenju, po smučarski karieri. Kljub temu bi bilo zanimivo imeti tudi lestvico uspeha dijakov pri njihovem terciarnem izobraževanju. Še posebej, če se zavedamo, da smo prvi v EU po vpisanih v terciarno izobraževanju, in hkrati zadnji po uspešnem zaključku le-tega. A tukaj že govorimo o kvaliteti fakultt, ne srednjih šol.

    5. Nikogar ne zanima, ali se je med smukom počutila bolje Tina, ali pa smučarka, ki je pristala na 5. mestu. Šteje le rezultat.

  8. Poglej, za gimnazijo Bežigrad je bila verjetno večja omejitev vpisa, kot za gimnazijo Trbovlje. Zato so bili tja sprejeti boljši učenci, kar pomeni: ali bolj pametni, ali bolj pridni, ali pa oboje. In če imaš potem ti take učence v svoji šoli, jih boš lažje in z manj napora pripravil in naučil NOVIH stvari. Tukaj ni toliko važno, kaj že znajo od prej.

    In če že hočeš delati primerjavo s športom in TIno. Recimo, da sta TIna in Maruša Ferk učenki, njun (hipotetično) trener pa šola. Obe trenira isti človek, torej hodita v isto šolo. Ta trener bo s Tino dosegal vrhunske rezultate, z Marušo pa podpovprečne. Gre pa za istega človeka oziroma isto šolo. Važno je torej, kakšno varovanko je ta trener dobil.

    ALi pa še en primer. Trener od TIne je Mitja Kunc, od Maruše Ferk pa Livio Magoni. Sem siguren, da bi v taki situaciji bila TIna vseeno mnogo boljša od Maruše. Bi bil zatorej Mitja Kunc boljši trener od Magonia?

    1. Jasno, da ima Gimnazija Bežigrad boljši input kot marsikatera druga gimnazija. A to je posledica (!) njihovih dolgoletnih uspehov.

      Nihče ne bo rekel, da Harvard University ni ena najboljših univerz samo zato, ker si lahko privošči najbolj sposobne študente, najboljše profesorje in ima veliko več denarja kot marsikatera druga.

      Z gornjimi komentarji sem želel izraziti predvsem razočaranje nad neverjetnim licemerstvom velikega dela naše družbe, ki sprejema kriterije, lestvice, pozitivno selekcijo, spodbuajnje najboljših in slavljenje uspeha v športu, ne pa tudi v vseh ostalih segmentih naše družbe.

      Posledica tega je, da smo na trenutnih OI trenutno 2. po številu medalj na prebivalca, v gospodarstvu pa smo med 148. državami na 62. mestu (trend močno padajoč).

      Jasno je, da je za Tinin izjemno-izjemni uspeh ključen njen talent, njeno dolgoletno predano delo, njen pogum in lahko bi naštevali dalje ad nauseum. A jasno je tudi, da je za izjemen uspeh ključen tudi njen celoten tim, pa tudi njeni sponzorji in navijači.

      Tudi Tini trener bi lahko pred OI rekel: “Poglej Tina, ti si že dovolj dosegla, in dovolj dobra si že sama po sebi. Dajmo zdaj priložnost predvsem slabšim od tebe.”
      Ali pa: “Kaj bomo plačevali celo premoženje za maserje in ostale, bom jaz pripeljal nečaka za maserja, za tvoje smuči pa bo poskrbela njegova sestrična.”

  9. Gimnazija Novo mesto je najboljša, that’s for sure.

  10. NPZ ni noben pokazatelj (govorim iz izkušenj).
    Na nekaterih šolah NPZ izpeljejo tako, kot je bilo zamišljeno … kar pomeni, da teste pišejo vsi učenci, tako dobri, kot titi ‘manj’ dobri.
    Na šolah, ki prednjačijo po uspehih na NPZ pa slabim učencem ‘prijazno svetujejo’, naj na datume testov za NPZ ostanejo doma. Seveda takšna praksa izjemno vpliva na % dosežena na testih. Ne pokaže pa realnosti šole.

    1. Živijo to leto zaključujem 9rz osnovne šole
      Hodim pa na OŠ Majde Vrhovnik to je OŠ, ki ima najvišje NPZ in na naši šoli so vsi vabljeni k pisanju in vedno pridejo tisti “slabši”
      In lahko zagotovim da si zaslužimo visoko mesto saj smo ena najbolj zajebanih šol v SLO
      Ker ko primerjaš naš test iz Matematike z OŠ iz Trbovlja boš videu da je naš težji zelo težji
      In ni ravno velika prednost hodit na eno izmed najtežjih šol v SLO, da nas naučijo več ter bolje ampak se moramo tako bolj truditi za boljše ocene kar pomeni da učenci iz naše šole ki grejo na Bežigrad so eni boljših v državi in ja v celi generacija 2004 je zelo malo ne tako pametnih
      In še ti vejo več od tebe

Komentarji so zaprti.