Vsi, ki se dnevno vozimo po avtocesti od Ljubljane proti Celju imamo možnost srečati vozilo, ki stoji na uvozu na avtocesto pri Krtini. Nič posebnega, če ne bi bilo to vozilo policije, ki je opremljeno s sistemo Provida in še manj posebno, če ne bi bilo to vozilo parkirano na uvozu brez smernikov, ali pa trikotnika, kot bi to moralo biti. Glede na to, da tam poteka promet in da vozilo predstavlja oviro, bi bilo smiselno, da bi policija svoje poslanstvo opravljala na drugačen način, kajti tole ni varno!
Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP-UPB2) v 30. členu (avtocesta in hitra cesta) pravi (vir):
(10) Na vozišču avtoceste in hitre ceste je prepovedano obračanje, vzvratna vožnja, ustavitev ali parkiranje.
In v alineji 13. je dodano:
Na odstavnem pasu ali odstavni niši lahko vozijo in ustavijo vozila:
4. policije in vojaške policije pri nadzoru in urejanju cestnega prometa in
Pri tem morajo biti vsa navedena vozila označena s predpisanimi svetlobnimi znaki oziroma s pomičnimi signalnimi ali zapornimi tablami.
No, tega pri vozilu na uvozu Krtina ni. In ker obstajajo družbeni mediji, sem naslovil vprašanje na policijo, ki je aktivna na Twitterju. Njihov odgovor je spodaj:
@had Za potrebe Policije pri nadzoru, urejanju prometa in izvajanju uradnih nalog so izjeme zapisane v Zakonu o pravilih cestnega prometa.
— policija_si (@policija_si) February 18, 2015
Vozilo je parkirano na vozišču avtoceste, kar se vidi iz spodnje fotografije. Poleg tega, pa predstavlja takšno vozilo tudi oviro za voznike, ki se vključujejo na avtocesto, saj zastira pogled na promet za nami! Ali je to v skladu z zakonom??


Tvoje početje pa nikogar ne ogroža. Vožnja z eno roko, upravljanje telfona, preusmerjanje pozornosti,…
ne, moje pocetje nikogar ne ogroza – mislim, da je dovoljeno fotografirati iz sovoznikovega sedeza..
in se eno vprasanje – voznja z eno roko? kako potem policisti menjate prestave med voznjo?
En folk res samo pizdi in teži. Ko bo pa nesreča na tem delu ceste pa spet teženje zakaj tam ni policajev. Mislim kr neki takšni zapisi res nobenega doprinosa. Zamisli se.
nesreca na tem delu ceste? ja, ko se bo nekdo zaletel v napacno parkirano vozilo policistov..
torej policisti ne krsijo prometnih predpisov?
Kaj naj (vas) policaje postavimo na vsak ovinek v Sloveniji, da bo manj nesreč? Lepo vas prosim, slab poskus preusmerjanja pozornosti… Zapis je zelo relevanten. Zakonodaja velja za vse, tudi za policiste.
O takšnih primerih sem se večkrat spraševal že sam, zato sem vesel, da je nekdo odprl javno razpravo o njih.
Verjetno mi bo za vedno ostal v spominu primer, ko sem prvič na štajerski avtocesti (takoj za priključkom Arja vas v smeri Maribora) med vožnjo pri ca. 130 km/h ob cesti na neki (Darsovi?) servisni površini kar naenkrat opazil (na videz) civilno vozilo, postavljeno skoraj pravokotno na smer vožnje po avtocesti. Takrat sem se tako prestrašil, da sem močno pohodil zavoro in hitrost nenadoma znižal na ca. 80 km/h. Ko sem ob cesti opazil vozilo, obrnjeno pravokotno na smer vožnje, sem namreč takoj pomislil na prometno nesrečo in prestrašen začel brezglavo zavirati, zaradi več tovornjakov ob sebi pa nisem niti znal oceniti obseg morebitne prometne nesreče in njenih posledic.
Verjetno bi se odzval drugače, če bi to vozilo videl že z daljše razdalje, a sem ga zaradi kolone tovornjakov na voznem pasu (ki so mi blokirali pogled na odstavni pas in na tisto nesrečno servisno površino) opazil šele tik preden sem zapeljal mimo njega. In takrat me je v trenutku zagrabila panika, saj sem imel na sosednjem pasu kolono tovornjakov, desno in malo naprej od tovornjakov pa osebno vozilo, obrnjeno pravokotno na smer vožnje (in nisem vedel, koliko je še ostalih morebitnih vozil, udeleženih v prometni nesreči). V tistem trenutku sem si že predstavljal, kam bodo odvijali tovornjaki, da se bodo izognili avtomobilom, ki so udeleženi v prometni nesreči, in to se ne bi dobro končalo.
K sreči takoj za menoj ni bilo nobenega vozila, ki bi ga moje nenadno zaviranje na prehitevalnem pasu in zniževanje hitrosti s 130 na 80 km/h presenetilo dovolj, da bi povzročil prometno nesrečo. K sreči torej neoznačeno policijsko vozilo, na neoznačenem in nepričakovanem mestu, v tistem trenutku ni rezultiralo v prometni nesreči na avtocesti. Kakšne bi bile lahko posledice morebitne prometne nesreče takrat, v tistem obsegu prometa in številu tovornjakov na sosednjem pasu, si ne upam niti predstavljati.
Slaba izkušnja, a mi bo za vedno ostala v spominu. In na tistem istem mestu (in na veliko drugih mestih, predvsem na štajerski avtocesti med Arjo vasjo in Dramljami) sem policijske provide kasneje videl še velikokrat. In sem se sčasoma navadil, da če je neoznačeno stoječe vozilo ob avtocesti obrnjeno ne vzporedno s smerjo vožnje (ali tudi), je to policijska provida. Zato zdaj ne zaviram več, ko vidim stoječe vozilo ob avtocesti, ne glede na to, kako je obrnjeno.
Če bo kdaj res kakšna nesreča in bi moral zavirati, jaz pa bom mislil, da je spet “le” policijska provida, in s 130 km/h priletel v kup vozil na avtocesti, takrat pa te izkušnje verjetno ne bom mogel več deliti z nikomer. Zato jo delim vsaj zdaj.
Pa lep dan še naprej.
Vsa ta permisivna vzgoja, ko je vse dovoljeno in nic prepovedano je po 18 letih spremljanja otrok potrdila, da smo dobili generacije nesposobne za zivljenje. Pri sportu enako, zgodilo se nam je, da generacija otrok prvic ni boljsa od svojih starsev. In to je ta princip. Vedno iskanje lukenj, odvetniki, izgovori,… Kdaj bo kdo od vas rekel, priznam, kriv sem. Prevzemam odgovornost in sprejemam kazen. Ali za svoje otroke. Nikoli nihce.in kam to vodi. Druzba brez pravil v kaos. Pac ukinimo policijo, ce lahko sklepamo po enem primeru iz stajerske ac. Fak da bi kdo svoje napake videl in o nih pisal blog. Da mi je to doziveti!
Veckrat videno tudi na primorski avtocesti (veckrat stoji na pocivaliscu oz bolje receno sredi pospesevalnega pasa). Sporno je tudi postavljanje darsovih nadzornikov… vsak dan so postavljeni na izvozu za rondo Tomacevo v smeri proti Bezigradu in do zadnjega ovirajo pogled vsem, ki se vkljucujemo iz smeri Zal oz Tomacevega. Veckrat moras prakticno vstavit, da se lahko prepricas, da ne prihaja nihce z obvoznice, ker zastirajo pogled do zadnjega. Ubistvu se bom prvic, ko jih spet vidim, ustavil in vprasal o smiselnosti takega pocetja.