Postali smo narod popustov. Spletne trgovine imajo na vsakem izdelku dodan popust, trgovine privabljajo kupce s konstantnimi popusti, karkoli kupujemo lahko dobimo dodaten popust, če samo vprašamo zanj. Brez popustov nam živeti ni!

Vse lepo in prav in drži, da je politika popustov postala glavni prodajni kanal. Imaš spletno trgovino, dvigneš maržo in potem se spraviš v oglaševanje na Adwordsih, kjer promoviraš znižano ceno. Na Facebooku ustvariš oglasno kampanjo, kjer daš vsem 30% popusta in še par dodatnih cukrčkov, kot je zastonj pošta. Vzorec je poznan in v Sloveniji v zadnjih časih velikokrat preizkušen. Deluje, vsaj sodeč po odzivih lastnikov spletnih trgovin, kot tudi samih kupcev, ki so tako navdušeni, da so dobili dodaten popust.

Pa vendar. So popusti “trajnostni posel”? Se je kdo vprašal koliko različnih portalov za skupinsko nakupovanje je “umrlo” v zadnjih letih? In kje je razlog? Ja, preveč konkurence in premalo izdelkov na katere se lahko nabije 70% marža in potem da popust 50%. Poleg tega pa ni “recuring” potrošnikov, ki bi prinesli ves tisti dobiček, ki so jim ga nekateri ponudniki obljubljali.

  • Zakaj pišem o popustih?

Sam očitno sodim med tiste potrošnike, ki razmišlja ko kupuje. Časi impulzivnih nakupov so mimo in čedalje manjkrat se zalotim, da bi kupoval stvari, ker so zgolj poceni. Kar pa ne pomeni, da tega nisem počel v preteklosti in da je veliko oblačil še sedaj v omarah, čeprav jih nisem nikoli oblekel.

O popustih imam tudi posebno logiko, ki je dokaj preprosta – če so enkrat spustili ceno za Renault Twingo pod 9.000 eurov, ne bomo potrošniki nikoli več pripravljeni za to vozilo plačati 14.000 eurov.

To logiko preprosto preslikam na celoten “retail”. Če mi neka spletna trgovina v super duper ugodni ponudbi prodaja nekaj za 100 eurov in na to ponuja 60%, sem seveda zelo zadovoljen potrošnik, ker bom dobil željeno stvar za 40 eurov. Vendar po drugi strani pa mi taista spletna trgovina ne bo nikoli več prodala enakega izdelka za 100 eurov, ker se preprosto zavedam, da je predrag. V določenih primerih, ko se gre za življenjsko pomembne izdelke, se moja prejšnja trditev lahko izključuje!

  • Torej v čem je “fora” popustov?

Trgovci med seboj tekmujejo s cenami. Popusti so nekaj, kar je v DNK-ju vsakega prodajalca na spletu in ker so nekje prebrali, da to deluje, vsi delujejo po istem principu. Kupci po drugi strani pa smo pripravljeni nekaj kupiti, če dobimo popust.

Naviješ ceno, ji nabiješ popust in potem to oglašuješ. Vsi smo srečni in zadovoljni, ker smo dobili poceni stvar – vendar se moramo zavedati v tem primeru, da ima trgovec pri polni ceni hudičevo veliko zaslužka, če lahko mirno spusti ceno za 50% in več in to ne vpliva nanj. Glede na to, da je na trgu veliko prodajalcev, ki prodajajo enake izdelke, ni hudič, da se ne bo našel nekdo, ki bo šel še nižje s ceno – nekdo, ki ne bo niti razmislil, da je že šel sebi v škodo in da s takšnim poslovanjem na dolgi rok ne bo uspel.

  • Če bi bile realne cene in ne bi bili potrebni popusti, da bi se odločili za nakup?

Potem ne bi potrebovali popustov. Potem bi morale biti tudi marže normalno visoke, kar pač ne pomeni 50% in več, kot so očitno sedaj. In v končni fazi bi potrošniki dejansko vedeli, koliko nas realno stane izdelek, kot pa sedaj, ko so cene namenjene same sebi, vse ostalo pa uredijo popusti.

V bistvu celotna ta industrija deluje že na način “gruponov” – skupinskih nakupov, kjer se niti ne razmišlja, kolikšna škoda se dela brandu, koliko potrošnikov smo izgubili zato, ker smo prodali več izdelkov po “full dobri ceni” in koliko nam to podre finančne načrte. Seveda obstaja možnost, da jaz samo ne razumem logike popustov, kjer se skrivajo precej bolj kompleksne stvari.

Jaz se samo zavedam, da če sem enkrat kupil izdelek za 50 eurov, da naslednjič niti pod razno nisem pripravljen kupiti enakega izdelka za 100 eurov. In tudi 50 eurov se mi bo naslednjič zdelo že precej veliko! Dokler bodo spletni trgovci in tudi “fizični” trgovci prodajali vse zgolj in samo s popusti, bo samo vprašanje časa, kdaj se bo tudi ta balonček razblinil.

popusti

2 Responses to Brez popustov nam živeti ni

  1. LouD pravi:

    Samo ena malenkost :)

    Marža je pribitek na nabavno ceno, tako da je 50% marža premalo, da si lahko privoščiš 30% in več popusta.
    Recimo izdelek kupiš za 10€, dodaš 50% marže in potem prodaš za 15€.
    Če daš na to 30% popusta (popust se računa od prodajne cene) prideš na 10,50€ oziroma 0,50€ zaslužka.

    No hočem samo povedati da se dela bolj z maržami od 150% naprej pri takih bolanih popustih :)

  2. Andraz Stalec pravi:

    Se popolnoma strinjam. Popusti unicujejo blagovne znamke in na dolgi rok skodijo trgu in potrosnikom. Naj me kdo vprasa zakaj, ce si upa ;)

    Problem je v tem, da je v Sloveniji cena postala higienik. Ne glede na to koliko boljso ponajupno storitev ponujas, bo cena vedno odigrala glavno vlogo. Posledicno so (tudi zaradi gospodarske situacije) tudi veliki igralci na slovenskem trgu (mimovrste, big bang, harvey norman itd) prisiljeni v cenovno vojno z majhnimi spletnimi trgovinami, ki nimajo izdelane nikakrsne cenovne politike.

    Ampak situacija se bo morala obrniti, ker trenutno stanje ni vzdrzno za nikogar.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.