Nov koncept pnevmatike IntelliGrip predstavlja podporo sistemu upravljanja avtonomnih vozil, tovrstne pnevmatike pa bi lahko imele ključno vlogo pri izmenjavi podatkov, na katere se med vožnjo opirajo avtonomna vozila. Konceptualna pnevmatika, ki je namenjena avtonomnim vozilom zgodnje generacije, bi pripomogla k zagotavljanju večje varnosti tako voznikov kot tudi pešcev.

Goodyear je pri snovanju konceptualnih rešitev prihodnosti na področju pnevmatik že usmerjen v čas, ko bo na cestah zavladala generacija avtonomnih vozil. Slednje je dokazal tudi na mednarodnem ženevskem avtomobilskem sejmu 2016, kjer je med drugim predstavil konceptualno pnevmatiko IntelliGrip. Kot kaže raziskava Svetovnega gospodarskega foruma, bi lahko namreč resničnost postala avtonomna vozila že v naslednjih desetih letih[1].

Konceptualna pnevmatika Goodyear IntelliGrip je zasnovana z namenom podpore nadzornemu sistemu avtonomnih vozil, saj se ta pri vožnji opirajo na podatke, ki jih dobijo od drugih vozil, voznikov, pešcev in pametnih mest, zato bi lahko pnevmatike kot je Goodyear IntelliGrip igrale ključno vlogo pri izmenjavi informacij. Pnevmatika IntelliGrip namreč s pomočjo napredne tehnologije senzorjev in posebej razvite tekalne plasti sama zazna različne razmere na cesti, med drugim stanje vozišča in vremenske razmere. IntelliGrip lahko samostojno oceni tudi stanje pnevmatike in vozila, saj je opremljena z napredno tehnologijo, ki temelji na Goodyearovem sistemu spremljanja obrabe ter tlaka v pnevmatikah s pomočjo senzorjev. Goodyear je razvil posebne algoritme, ki upoštevajo spremenljivke kot sta polnilni tlak in temperatura v pnevmatiki, s čimer je zagotovljena boljša ocena stanja pnevmatike in s tem optimizacija avtonomnega nadzornega sistema vozila.

Poleg zaznavanja stanja same pnevmatike in cestišča IntelliGrip hkrati komunicira z osrednjim računalnikom vozila, kar naj bi pripomoglo k boljšim voznim lastnostim ter večji varnosti. Ko pnevmatika zazna mokro ali spolzko vozno podlago, avtonomno vozilo skladno temu prilagodi svojo hitrost. S tem naj bi se skrajšala zavorna pot, zagotovila boljša odzivnost v ovinku, izboljšala stabilnost ter se zagotovila tudi podpora sistemu za preprečevanje trkov. Prav preprečevanje trčenj pa je, kot razkriva raziskava J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice Study[2], za potrošnike v luči spreminjajoče se avtomobilske industrije najpomembnejše.

[1] Vir: Svetovni gospodarski forum; analiza BCG, intervjuji z oblikovalci mestne politike 2015.

[2] Raziskava 2015 U.S. Tech Choice je bila izvedena med januarjem in marcem 2015 in temelji na spletni anketi več kot 5.300 potrošnikov, ki so v zadnjih petih letih kupili ali najeli novo vozilo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.