Na letošnjem dogodku Združenja Manager: 4×10 minut so se strokovnjaki iz političnih, podjetniških, računalniških in novinarskih vod strinjali, da digitalna transformacija prinaša številne prednosti, a vendar tudi pasti. Tehnologijo je treba nadzorovati, spremljati in spoznavati, saj bomo le tako v njej prepoznavali priložnosti, ki so v korist družbi.

Osrednjo temo dogodka 4×10 minut o dinamični prihodnosti in digitalni transformaciji je predstavljala sedanja in prihodnja vloga digitalizacije v poslovnem, gospodarsko političnem, medijskem in družbenem svetu, tako v Sloveniji kot tujini. Dogodek je na enem mestu združil strokovnjake iz različnih področij, saj so svoj uvid tokrat razkrili ambasadorka Velike Britanije v Sloveniji, računalniški strokovnjak in begunec iz Afganistana, generalni direktor uspešnega digitalnega podjetja D.Labs in pomočnik odgovornega urednika Dela.

Kot je poudaril Lovro Petelin, novi predsednik Sekcije mladih managerjev in predstavnik organizatorjev: »Naša prihodnost je nedvomno digitalna in dinamična. Vpliv tehnologije je neizogiben, tako na poslovni, družbeni kot gospodarski ravni. Od nas pa so odvisne njene posledice

Od ujetništva do diplomacije, digitalna transformacija je neizogibna

Sophie Honey, ambasadorka Velike Britanije v Sloveniji, je spregovorila o vlogi tehnologije v družbenih in političnih odnosih, za katero verjame, da je še posebej koristna v diplomaciji. »Tehnologija je odlično orodje, ki omogoča hiter prenos informacij, izobražuje ter povezuje ljudi. Hkrati pa je izredno zasvojljiva, zato jo moramo nujno nadzirati in to naravnanost prenesti tudi na naslednje generacije.« Po njenem mnenju so človeški odnosi najpomembnejši in ti zahtevajo komuniciranje tudi v realnem svetu.

Mlademu Safiulli Ebadiju, računalniškemu strokovnjaku in beguncu iz Afganistana, digitalna transformacija kroji življenjsko pot. Kot strokovnjak za digitalne sisteme je namreč v letu 2010 sodeloval pri projektih zveze NATO, kjer je razvijal sledilne sisteme in sisteme globalnega pozicioniranja. Tri leta kasneje so ga zaradi suma sodelovanja z ZDA zajeli Talibani, nakar je 20 dni preživel v ujetništvu in bil s pomočjo odkupnine izpuščen. Nedolgo zatem je sklenil zapustiti državo. Na 4×10 minut je spregovoril o svojem življenjskem cilju: »Ob prihodu v Slovenijo sem se moral odločiti, ali bom ostal in začel svoje življenje ali ne. In sem. Moja želja, ustvariti zaščitni program, ki bi NATU preprečil izrabo tehnološke moči nad šibkejšimi, revnejšimi državami, ostaja enaka še danes.«

Svoje poglede na digitalno transformacijo iz vidika širših družbenih in korporativnih sprememb je na dogodku razkril tudi Jaka Levstek, generalni direktor podjetja D.Labs, izkušen start-up mentor, manager, spletni veteran in podjetnik. Poudarja, da je dojemanje digitalne transformacije odvisno od nas, bodisi se je bojimo bodisi vidimo priložnost: »Ne govorimo zgolj o tehnološki revoluciji, niti ne toliko o spremembah potreb njenih uporabnikov. Gre za nujnost prilagoditve našega razumevanja vloge podjetij do generacije milenijcev, ki te vloge razumejo drastično drugače. To nas navdaja s strahom, ki pa ga moramo obvladati, če želimo graditi trajne organizacije.”

Jernej Verbič, pomočnik odgovornega urednika Dela in medijski idealist, pa je v svojem govoru izpostavil vpliv digitalizacije na medijsko industrijo, katerega pozitivna ali negativna naravnanost je odvisna od nas. Kot pravi: »Načelo »digital first« je lahko tudi past, ne le prednost. Globalne medijske hiše, ki so se prve odločile za primat digitalnega, opozarjajo, da naj tisti, ki jim sledijo šele zdaj, dobro razmislijo, kako bodo ohranili več »analognega«. Predvsem pri procesu ustvarjanja kakovostnih novinarskih zgodb, ki pa zahtevajo tudi več časa in denarja

Dogodek 4×10 minut, ki je tokrat naslovil dinamično prihodnost in digitalno transformacijo, je letos že četrto leto potekal pod okriljem Sekcije mladih managerjev v sodelovanju z Mednarodno sekcijo in Sekcijo managerk Združenja Manager.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.