Petek. Povsem normalen dan, razen gužve na cestah in impozantnega voznega parka, ki je bila parkiran poleg Kristalne palače. BMW Electric Now Tour 2017, kjer so predstavljali in kjer smo lahko testirali vozila BMW i3 in BMW i8 in vse modele vozil iPerformance, vključno z BMW modeli serije 5, serije 7 in X5. Jeap. Raj za ljubitelje BMWjev.

Kot je pri BMWju v navadi, je bil celoten dogodek odlično organiziran in poskrbljeno je bilo za vsako malenkost skozi cel dan, ko smo se vozniki razdelili v štiri skupine in imeli možnost preizkusa lastnosti električnih in iPerformance vozil. Program je bil sledeč:

  • vožnja z vozilom BMW i8
  • predavanje o BMW i in iPerformance Electric vozilih
  • vožnja z vozili iPerformance (BMW modeli serije 5, serije 7 in X5)
  • vožnja po poligonu z vozili BMW i3

V Sloveniji BMW električna vozila predstavljajo 50 odstotkov prodaje tovrstnih avtomobilov, na svetovni ravni pa 29 odstotkov. S temi vozili so posegli v povsem drug segment kupcev, ki jih do sedaj niso nagovarjali, predvsem pa se v zadnjem času pozna, da se precej izboljšuje infrastruktura – v Sloveniji je preko 500 polnilnic.

Sam sem se seveda najbolj veselil vožnje z vozilom BMW i8, ki ga do sedaj še nisem vozil. Hibridni športnik, ki ima 1.5 litrski turbobencinski motor, ima odlične vozne lastnosti. Štirikolesni pogon naredi svoje, vendar sem presenečen ugotovil, da je zvok vozila v notranjosti povsem drugačen kot zunaj – za to poskrbi ojačanje zvoka preko zvočnikov v notranjosti in občutek je resnično hud, ni pa moteč za mimoidoče.

Fasciniran sem bil nad dejstvom, da kljub temu, da to vozilo s svojimi performansi spada med športnike, je to lahko vozilo za vsak dan. Prav lahko bi se ga navadil, predvsem pa je zanimivo, da je imelo vozilo, kljub težki nogi voznika, porabo manjšo od 12 litrov. Da o pogledih mimoidočih, ko se je mimo njih peljala flota i8 vozil, niti ne pišem. Zelo opazno vozilo, predvsem pa zelo dobro vodljivo.

Sledila je vožnja z vozili iPerformance – BMW modeli serije 5, serije 7 in X5. Hibridna vozila višjega cenovnega razreda. Ko sediš na sedežu, ki ima v seriji 7 možnost izbire 5 različnih masaž in 3 različnih stopenj. Vozilo lahko pri nižjih hitrostih voziš na elektriko, kar pomeni, da je vozilo skoraj neslišno, vendar ko se preklopi v bencinski režim, takrat začutiš moč pospeška, ki je odvisna od vozila. Sam sem vozil X5 in serijo 7 – no, v slednjem vozilu sem se pustil peljati in sem sam raje užival v masaži hrbta in dejansko prvič ugotovil zakaj si ljudje kupujejo vozila ki stanejo 100 in več tisoč evrov. Ker je vožnja potem nadužitek.

Ko smo se vračali, je začelo deževati, kar je pomenilo, da bomo zadnji test – testiranje vožnje z BMW i3 med stožci na poligonu izvajali v mokrem. No, ni šlo za navadno vožnjo, ampak za one pedal feeling, kjer s pomočjo odvzema “gasa” zaviraš tudi vozilo, ki rekuperira električno energijo. In to, da ima i3 zaradi svojih lastnosti precej drugačen “rajdni” krog je bilo zanimivo, ko so stožci leteli naokoli. Po parih vožnjah, ko ugotoviš kako vozilo deluje, je bilo vse skupaj precej lažje, predvsem pa je postalo zabavno.

Namesto zaključka in pametovanja – električna vozila so tukaj in zdaj. So realnost. In so prihodnost. Hvala BMW za tole izkušnjo in čudovito preživet dan!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.