Zadnje dni med vandranjem po Franciji opažam novost, ki je do sedaj nisem vajen. Ko rezerviraš hotel preko bookinga in ko prideš v hotel, ti dodatno naredijo rezervacijo sredstev na kreditni kartici – vrednost od 150 do 400 evrov na noč. Če bi slučajno kaj uničil. Kasneje ti ta sredstva sprostijo, ampak zaradi zamika pri poslovanju bank lahko to traja tudi več dni. In če plačuješ s kartico, kjer imaš “limit,” je to lahko velika težava. Da “spoštovanja” GDPRja niti ne omenjam.
- Bastione Spasimo Boutique Hotel ***** Palermo / Sicilija
- Palazzo Gatto Art Hotel & Spa **** Trapani / Sicilija
- Sunset Hotel **** Cefalu / Sicilija
- Hotel Parco Delle Fontane **** Siracusa / Sicilija
Ko sem pred dnevi prvič doživel, da so mi ob plačilu, ko sem že “potegnil” kartico za plačilo hotela, še enkrat zahtevali, da naredim rezervacijo sredstev, če bi karkoli uničil, sem bil presenečen. Še bolj presenečen sem bil, ko sem opazoval “hotelirja,” ki je pretipkaval številko kreditne kartice v njihov sistem – sicer tega ne bi opazil, ampak ker ni videl številke kartice, me je vprašal, če mu lahko pomagam.
Ko sem ga vprašal, kaj počne, mi je odgovoril, da je to praksa. Ker sem bil malce zajedljiv, sem ga povprašal, če mi lahko pokaže pravilnik, kdo obdeluje podatke in kaj vse zbirajo (GDPR) me je samo čudno gledal. Začel je razlagati, da to delajo vsi in da podatke kasneje izbrišejo?
Prosim? A ne živimo mi v EU, kjer veljajo enaka pravila? Nekdo prepiše podatke s kreditne kartice in jih vstavi v sistem. Ker sem se odločil, da bom “težil,” mi je razložil, da se še nikomur ni nič zgodilo in da so podatki pri njih varni. LOL. Seveda. Vse je lahko enkrat prvič, kajne?
Ko sem ga tretjič prosil, če lahko dobim podatke o tem, kdo obdeluje moje podatke in katere, mi seveda ni znal odgovoriti. Tudi o sami rezervaciji sredstev na kreditni kartici nima nikjer nič napisano, ampak takšna je njihova praksa in vsi to počnejo.
Zelo čudno. Namreč, če plačam z Mastercardom, kjer imam določen mesečni limit, in če mi rezervirajo sredstva in jih ne sprostijo naslednji dna, imam lahko precej veliko težavo. Namreč, če nimaš še ene dveh kartic, potem lahko ostaneš brez hotela, ker pač banke ne delujejo digitalno, ampak še vedno preko golobov.
Razumem lahko, da jih skrbi, da bom uničil sobo, pokradel omare in posteljo, ampak zakaj za hudiča bi nekdo delal takšno rezervacijo sredstev. Naj pošljejo pri check outu nekoga v sobo in naj vse skupaj preveri in naj zadržijo toliko časa moje osebne dokumente – čeprav tudi to, da jih skenirajo in me nihče ne obvesti o tem, kako obdelujejo te podatke, ni ok.
Ja, čuden je postal svet in pravila si očitno postavlja vsak po svoje. Ko pa želiš več informacij o tem, pa te “hotelir” opozori, da se ne moreš pogovarjati z njim na ta način. Seveda ne, ko pa želim vedeti, kaj se dogaja z mojimi podatki, predvsem pa kje vse se nahajajo podatki o številki kartice!
Točno tako kot si napisal, pri nas v SLO se GDPR in vsega kar je zraslo vglavah v EU parlamentu, držimo kot pijanec plota. Potem pa greš v A in DE, kjer se recimo da tega prav tako držijo, nato vstopiš v FR, I ali ES in je kršenje vseh načel GDPR. Čemu tako? V USA so še bolj skrajni, ko mi pove da naj mu številko kreditne in CVS kodo pošljem po mailu, v Aziji pa po Viberu. Narobe svet, kjer si vsak prireja pravile po svoje, nam malim pa grozijo s kaznimi, če se tega ne bomo držali.