Včasih je bilo dovolj, da si imel na kolesu dve gumi in zavore. Pa je šlo. Danes, ko je kolesarjenje postalo skoraj religija, se moraš opremiti kot “robocop,” če hočeš preživeti eno popoldansko turo. In ne, ne pretiravam. Zadnja igračka, ki mi je prišla pod roke, je radarska zadnja lučka za kolo. Ja, prav ste prebrali. Ne samo, da sveti. Še vidi in opozarja.
- Nisem te opazila / seveda me nisi, ko gledaš v telefon in ne na cesto
- S kolesom po Ljubljani in okolici / ko si srečen, da si prišel domov brez poškodb
- Pešci, ki se sprehajate po kolesarskih stezah, prosim, hodite skrajno levo
Če bi mi nekdo pred leti rekel, da bom šel na kolo z več različnimi “gadgeti,” bi se mu smejal. Pa vendar se časi spreminjajo in tudi jaz se prilagajam razmeram. Glede na to, da veliko vozim po cestah, se je tej situaciji, predvsem pa nespametnim voznikom, potrebno prilagoditi. In ko sem pred časom s kolegom imel debato o cestnem kolesarjenju, mi je svetoval, da nabavim radarsko zadnjo luč. Verjetno eden izmed boljših nakupov v zadnjih letih za kolo – no, seveda sem moral nabaviti še kolesarski računalnik in sprednjo pametno luč. Ker se pač vse skupaj poveže in potem je maksimalen učinek.
Pa vendar. Je to dovolj, da te vozniki vozil upoštevajo v prometu? Odgovor je jasen kajne?
Kaj je radarska zadnja lučka za kolo?
- klasična zadnja luč, ki utripa ali sveti, da te vozniki ne povozijo, (v teoriji)
- radar, ki zazna vozila, ki prihajajo od zadaj
- če jo povežeš z Magenom, Garminom, Wahoo-jem ali kar s telefonom – ti na zaslonu pokaže, da se ti približuje avto, motor, traktor ali NLP
- ima različne načine osvetlitve, ki se prilagajajo razmeram na cesti
Zakaj potrebujem radarsko zadnjo luč?
Ker sem naveličan tistega občutka, ko ti med vožnjo po vaški cesti za hrbtom zahrumi dizelski monstrum z voznikom, ki meni, da so kolesarji idealna tarča za igrico, koliko blizu lahko grem, ne da ga oplazim. In ker sem rad živ. In ker mi je prijatelj (ki ima več opreme kot Tour de France ekipa), rekel, da je to “najboljši nakup v zadnjih letih”. Sedaj mi še manjka merilec kadence in pa aerodinamična čelada. Ampak to lahko še počaka.
Ali radarska lučka res deluje?
Presenetljivo dobro. Ko ti avto pride na razdaljo cca 140 metrov, naprava začne komunicirati z napravo na tvojem krmilu. V mojem primeru z Magene računalnikom. Na ekranu se pojavi puščica, ki se hitro premika navzgor – proti tebi. Če je več vozil, vidiš več črtic. Če je vozilo hitro, so črtice hitrejše. Pokriva kot 40 stopinj.
Ali jo res potrebujem?
Seveda ne. Tako kot ni nujno odšteti 3000 evrov ali veliko več za cestno kolo, ampak si ga vseeno ljudje kupujejo. Če voziš po mestnih kolesarskih stezah, tega ne potrebuješ. Če pa si redno na regionalkah in v vaseh, kjer ljudje avto vozijo, kot da so sami na planetu, potem ja postane skoraj nepogrešljivo.
Ne reši vsega, doda pa tisti mir v glavi, da se lahko bolj osredotočiš na vožnjo in manj na paranoično obračanje glave vsakih 15 sekund. Za 100+ evrov je to odličen pripomoček, ki ti lahko reši kožo. Ali je potrebuješ, pa je vprašanje zate.
Zaključek?
Nisem mislil, da bom kdaj rekel to: radarska zadnja lučka za kolo je nora zadeva. Pa ne zaradi tega, ker bi bil fan tehnologije, ampak ker ti da tisto mikroskopsko prednost v bitki med človekom na dveh kolesih in 2-tonskim SUV-jem. Ker pač veš, da se ti nekaj približujem, potem pa je vse odvisno od tebe samega.
V svetu, kjer je vsak centimeter in sekunda v prometu, lahko razlika med “uf blizu je šlo” in “rešilca, prosim,” ta naprava postane kar hitro obvezna oprema.
Pa srečno na cestah.
jaz temu pravim, nakup stoletja… števca praktično ne rabim ga imam samo zaradi radarske lučke….
Zakaj ne bi raje montiral enostavno ogledalo namesto fensi elektronskih gadgetov?
Sem poskusil, pa se ne obnese. Če želim na specialki imeti ogledalo, ga moram montirati na krmilo povsem na levi strani. In ko obračaš glavo toliko, potem si na istem, kot če pogledaš nazaj.
Je bila moja prvotna ideja to :)
Prihajam iz vasi. Nič nimam proti kolesarjem ki spoštujejo pravila. Dobim pa rdeče pike ko se dva idijota vozita vštric in se ne umakneta. Ali pa da kolesar ne da bi preveril če ga kdo prehiteva zavije levo ker njegova specialka se pač ne bo vozila po luknjah. Da ne omenjam skupine kolesarjev ki zavzamejo cel pas brez spremstva vozila. No takrat pa jaz pridem za hrbet in uničim trobljo.