vespa a1 izpit 3 vespa a1 izpit 3

Ali kdo preverja glasnost izpuha skuterjev?

Na sprehodu po Ljubljani ali ob obali hitro dobiš občutek, da poletni večeri niso več samo cvrčanje čričkov, ampak predvsem tekmovanje, kateri skuter ima bolj glasen izpuh. In v mislih nimam resnih motorjev, ampak o navadnih 50-kubičnih skuterjih, ki bi morali biti skoraj neslišni. Pa niso.

Marsikdo si “predela” izpuh, odstrani dušilec ali kupi poceni kitajski aftermarket izpuh, ker potem “bolj leti” in se sliši “bolj športno”. Rezultat je hrup, ki ga sliši cela ulica. Če si kdaj spal ob glavni cesti v turističnem kraju, potem veš, o čem govorim. Ob dveh zjutraj, ko se vračajo s plaže, so glasni skuterji tisti, ki ti krajšajo spanec.

Kdo bi moral to nadzorovati? Na papirju je vse jasno. Tehnični pregledi (ki jih sicer skuterji do 4 let starosti nimajo), in policija naj bi skrbela, da vozila ustrezajo predpisom. Vsak motor ima na homologacijski tablici zapisano, koliko decibelov je dovoljenih. Če glasnost izpuha presega mejo, bi moral motor “pasti” na pregledu. Če te ustavi policija in ugotovi, da je motor preglasen, bi moral slediti ukrep – globa ali napotitev na izredni tehnični pregled.

Realnost na cesti je drugačna. Policija ima sicer možnost merjenja glasnosti, a v praksi tega skoraj ne vidimo. Pogosteje slišiš, da se nekdo pritožuje nad hrupom, kot pa da bi dejansko bral o kaznih za preglasne skuterje. Zakaj? Ker je to področje precej sivo – za učinkovito merjenje hrupa je potrebna oprema, postopek in čas, policija pa ima na terenu omejene resurse.

Posledica? Glasni skuterji so postali normalnost. Mladi vozniki vedo, da jih skoraj nihče ne bo preverjal, zato brez problema vozijo s predelanimi izpuhi. Prebivalci pa se jezijo, ker se njihova ulica spremeni v dirkališče.

Kako rešiti situacijo?

  • doslednejši pregledi: več nadzora policije, sploh v turističnih krajih in mestnih središčih.
  • redni tehnični pregledi za skuterje – tudi pod 50cc, ker zdaj praktično vozijo brez resnega nadzora.
  • zavedanje motoristov in skuteristov: ni vsak zvok kul, včasih je samo nadležen.

Sam imam rad motorje in vem, da je zvok del doživetja. Ampak pri skuterjih, ki so glasni kot Harley Davidson, gre bolj za “ego” kot za varnost ali užitek. Če se vprašamo, kdo je odgovoren – najprej voznik sam, nato pa policija in sistem, ki bi moral poskrbeti, da takšne stvari ne ostajajo nekaznovane. Ampak v Sloveniji, … Ah. Nima smisla.