cena cena

Zanima me cena

Zadnje čase mi Facebook po nekem čudnem naključju servira objave, ki so povezane z oddajanjem počitniških nastanitev na Hrvaškem in s prodajo nepremičnin ob morju. Če bi bil Facebook vsaj malce “pameten,” bi vedel, da tega že nekaj časa ne iščem, vendar kdo sem jaz, da bi vedel, kaj iščem in kaj me zanima, kajne? Ampak bolj kot algoritmi me fascinirajo komentarji pod objavo.

Vedno brez izjeme se v trenutku najde nekaj sto ljudi, ki jih zanima samo cena. Ne, kako izgleda nepremičnina, ne kje je, ne kaj ponuja – zgolj in samo cena. In to na način: “Koliko stane?” “Cena?”. Pa naj bo objava še tako lepo zapakirana s profesionalnimi fotografijami in opisom, vedno se vse konča pri istem vprašanju.

Ampak cena je sestavljena iz več faktorjev. Termina. Števila ljudi. In tako naprej. Ampak to vse je nepomembno. Ljudje želijo dobiti samo ceno. In potem se začne zgražanje in pametovanje, da za takšno ceno ne bo nihče najel nepremičnine.

Druga skrajnost pa so nepremičnine, ki jih ljudje prodajajo na Facebooku. Ponavadi so oglasi brez cene in v komentarjih je prvo vprašanje: “Cena?”. Čeprav gre za prvo vrsto do morja, kjer se cene začnejo precej nad pol milijona, je takšnih vprašanj vsaj še 100. In ko nekdo dobi ceno in jo objavi, se začnejo še bolj tipični komentarji: “Predrago.,” “Kdo bo to kupil?” itd … Kot da imajo res vsi Facebook uporabniki v žepu par milijonov in samo čakajo, da bodo lahko kupili kakšno nepremičnino.

Če nekoga dejansko res zanima cena, potem bo kontaktiral lastnik. In dobil točne podatke, predvsem pa tudi več informacij. Če gre zgolj za “slovensko folkloro,” potem pa so ti komentarji prikaz, da smo res narod, ki ga zanima zgolj številka na koncu?

Mogoče pa je to preprosto odraz tega, kako deluje Facebook: ljudje v trenutku pozabijo na vsebino in čakajo samo na eno informacijo. Včasih se mi zdi, kot da je ta platforma postala en sam katalog cen, kjer je vse drugo nepomembno. In njihovi algoritmi so že dolgo časa precej čudni – ker res ne iščem ne najema in ne nakupa nepremičine.

Zastavlja se mi vprašanje, če Facebook v resnici ni družbeno omrežje, ampak katalog cen z dodatkom komentarjev, kjer ljudje tekmujejo, kdo bo prej napisal “Cena?”. Jaz pa sem samo stranski opazovalec, ki se sprašuje, kdaj mi bo Facebook začel ponujati še oglase za traktorje in čebelje panje. Saj mogoče v resnici rabim tudi to – samo še ne vem.