Tudi letos je Valicon predstavil lestvico TOP25 REGIONAL BRANDS. Rezultati za 2016 so – na prvem mestu je Milka izgubila dosedanji primat in je najbolj prepoznavna blagovna znamka postala Coca Cola. Na tretjem mestu pa je Vegeto zamenjala Podravka. V Sloveniji je najbolj prepoznavna blagovna znamka še vedno BarCaffe, na drugem mestu ji sledi Coca Cola in na tretjem Cedevita.
- Valicon / število uporabnikov Facebooka, Twitterja, Snapchata v Sloveniji / doseg in uporaba družbenih omrežij
- Miro Cerar na Snapchatu / drmirocerar / mu to svetuje izraelski strateg Eisin Asaf
- Zmagovalka Pesmi Evrovizije 2016 Jamala – 1944 / Ukrajina in Andraž Zorko analiza na Twitterju
- Če nimaš otrok, potem ne štekaš / Facebook komunikacija v letu 2016
Kaj so letošnji poudarki iz lestvice?
- Coca-Cola je prevzela prvo mesto po dolgih letih »vladanja« Milke na tem položaju. Zanimivo pa se Coca-Cola ne pojavlja kot številka ena niti na enem od petih trgov, ki tvorijo TOP25 razvrstitev. Je pa zato na drugem mestu na vseh trgih, razen v Makedoniji, kjer je tretja.
- Chipsy, kot izvorno srbska znamka čipsov, je izboljšala svoj položaj v Sloveniji in na Hrvaškem, zato krepi svoj regionalni uspeh. Rezultat je največji skok med vsemi izmerjenimi znamkami iz položaja štev. 26, na položaj štev. 13.
- Še eni znamki je uspel velik skok in sicer Colgate zobni pasti. Lani še na 21. mestu, letos že skoraj med deseterico najmočnejših, na 11.mestu.
- Skoraj polovico TOP25 znamk predstavljajo znamke regionalnega izvora. Lani je bil rezultat 15:10 za globalne znamke, letos je rezultat že precej bolj izenačen in sicer 13:12 za globalne znamke.
Zanimive zgodbe po državah:
- Donat Mg je vstopil v top 10 v Sloveniji. To je prvič, da se je v katerikoli državi v top 10 razrstitev uvrstila t.i. premium znamka, kar Donat Mg v kategoriji mineralnih vod dejansko je. Barcaffe sicer ostaja številka ena v Sloveniji. Čeprav je na lestvici v Sloveniji le en novinec, Donat Mg na desetem mestu, pa so se posamezne uvrstitve precej premešale. Največji skok je uspel Cedeviti, iz devetega na tretje mesto, ter Fructalu, iz osmega na četrto – lastniki iz Srbije torej vračajo nekoč eno od najbolj uspešnih in hkrati uglednih slovenskih znamk pod sam vrh lestvice najmočnejših znamk široke potrošnje v Sloveniji. Sedem od desetih znamk na lestvici top 10 je izvorno slovenskih, ena je hrvaška in dve globalni. Slovenija je med vsemi državami edina, ki ima med prvih deset znamk uvrščeni dve znamki mineralnih vod, Radensko in Donat Mg.
- HRVAŠKA. Jana ostaja vodilna na hrvaškem trgu kot edina znamka ustekleničene vode, ki je hkrati zastopana tudi v razvrstitvi TOP25 regionalnih znamk. Domaćica je novinec med top 10.
- SRBIJA. Moja Kravica je edina znamka v regiji, ki je v kateri od lokalnih top 10 razvrstitev zastopana z dvema kategorijama. Tako Moja Kravica mleko kot Moja Kravica jogurt sta med top 10 v Srbiji.
- BOSNA IN HERCEGOVINA. Dve regionalni znamki sta vstopili v top 10 ravrstitev Chipsy in Pardon. Argeta ostaja lokalni vodja.
- MAKEDONIJA. Eden izmed najbolj opaznih skokov v top 10 razvrstitev, glede na vseh pet lokalnih razvrstitev, je uspel Colgate zobni pasti, v tej državi se je uvrstila na visoko četrto mesto.