30 odstotkov popusta na pisala pred zaxetkom solskega leta 30 odstotkov popusta na pisala pred zaxetkom solskega leta

80 odstotni poletni popusti / koliko v resnici preplačamo izdelke?

Zadnje dni sem opazil kup razprodaj. 60 odstotni popusti niso nič posebnega, tudi 90 odstotne popuste sem videl. Če trgovec lahko ponudi 80 odstotni popust, se je smiselno vprašati: koliko smo ta izdelek dejansko preplačali na začetku?

Če si trgovec lahko privošči, da zniža ceno za 80 odstotkov, potem to ne pomeni, da je “žrtvoval zaslužek”. To pomeni, da je bil njegov zaslužek že v štartu astronomskih razsežnosti. V ozadju trgovske logike tiči preprosta resnica: marže so pogosto zelo visoke. Pri oblačilih, dodatkih in kozmetiki se marže pogosto gibljejo med 300 in 1000 odstotki. Ja, prav si prebral.

Ko majica iz Bangladeša v proizvodnji stane 1,20 eura, pride v Slovenijo za okoli 3–5  eura, potem pa jo v trgovini prodajajo za 39,99 eurov.

Tudi če jo na koncu prodajo za 7  eurov, še vedno nekdo zasluži. Samo mi imamo občutek, da smo “iztržili dobro kupčijo”, ker smo jo dobili 80 odstotkov ceneje.

Trgovci zelo dobro vedo, kaj delajo. Redna cena je pogosto namišljena, postavljena strateško visoko. Samo zato, da lahko kasneje rečejo, da dajo popust. Torej: izdelek nikoli ni bil vreden toliko, kot piše na etiketi. Bil je vreden toliko, kolikor si pripravljen zanj plačati.

To se imenuje referenčna cena. Ljudje primerjamo novo ceno z “originalno” in si mislimo: “Kako sem dobro kupil!” Realnost? Ravno si nasedel marketinški igri.

Zakaj si trgovci lahko privoščijo 80 odstotne popuste? Ker jim še vedno ostane dovolj. V zadnjem valu sezonskih znižanj si trgovci rečejo: “Bolje nekaj kot nič.”  Celo pri 80 odstotnem popustu so še vedno lahko na pozitivni ničli ali vsaj zmanjšajo izgubo.

Povedano po domače: nismo mi kupili izdelek z 80 odstotnim popustom. Izdelek je “kupil” nas. Kupili smo občutek ugodja, da smo nekaj prihranili, čeprav bi z nekaj premisleka ugotovili, da je bila osnovna cena napihnjena do onemoglosti. Vrednost izdelka ni v ceni, ki jo vidimo na etiketi, ampak v dejanski uporabnosti in kakovosti. Pogosto pa se to izgubi med logotipi, akcijami in iluzijo prestiža.

Ni problema, če greš na razprodajo in kupiš nekaj za pol manj. Ampak naslednjič, ko vidiš 80 odstotni popust, se vprašaj: “Kdo je tukaj nor?” Ti, ker misliš, da si zmagal, ali trgovec, ki je še vedno zaslužil?

Dobrodošli v kapitalizmu, kjer “normalna” cena nima nobene zveze z realnostjo. Samo z našimi občutki. Če ti je bilo všeč, deli naprej. Če ne, pač počakaj na 90 odstotno znižanje. Boš še bolj srečen kupec!