Popusti, razprodaje, ugodnosti, točke zvestobe. Tako nekako se vrti naš svet – vse se vrti okoli popustov. Oglaševalske akcije bazirajo na popustih, e-obvšečanje (emailing) deluje na tem principu, oglasi v tiskanih medijih prinašajo popuste, s kuponi lahko znižate ceno in če v naslednje pol ure pokličete in naročite, dobite še en izdelek gratis
- Logika popustov in naš svet popustov
- Brez popustov nam živeti ni
- Integrali, kaj vas je bilo treba?
- Otrok socializma v potrošniškem svetu
Vsem nam je poznano, da ljudje padamo na popuste. Da gremo na razprodaje, kjer kupujemo stvari, ki jih ne potrebujemo, vendar ker so poceni, nas prepričajo v to. Znižanje 70% se sliši odlično in namesto za 100 eurov dobimo izdelek zgolj za 30 eurov. Odličen nakup, kajne? Popusti so nekaj, kar je v DNK-ju vsakega prodajalca na spletu in ker so nekje prebrali, da to deluje, vsi delujejo po istem principu. Naviješ ceno, ji nabiješ popust in potem to oglašuješ.
Preredko se zavedamo, da večji kot je popust, večja je morala biti marža na določenem izdelku. Zakaj bi trgovina delala sebi v škodo? Zakaj bi nekdo prodajal izdelek ceneje, kot pa je njegova nabavna vrednost?
Razen v primeru, kot je bil pred mnogo leti, ko je nekdo kupil 100 TVjev po ceni 1000 in jih prodajal naprej po ceni 600. Zakaj? Ker je bil frajer in je potreboval denar, da je lahko mladim dekletom plačeval pijače in sebi dober avto. Po parih mesecih je dobil brazgotino na obrazu (ja, izposojanje denarja je čudna stvar) in par let preživel za zapahi.
Ko boste naslednjič navdušeni nad svojim nakupom in popustom, ki ste ga dobili, si za trenutek vzemite čas in premislite. Ali so v trgovini dejansko šli sebi v škodo in sedaj zaradi popusta ne bodo mogli plačati elektrike, najemnine, prodajalca – ali pa je bila marža na izdelek tako visoka, da so si lahko dovolili popust, pa vendar je tudi še na tem popustu marža, ki jim omogoča preživetje. Saj veste, nekatere stvari imajo 60 in več % maržo.
Moja logika je dokaj preprosta. Če mi neka spletna trgovina v super duper ugodni ponudbi prodaja nekaj za 100 eurov in na to ponuja 60%, sem seveda zelo zadovoljen potrošnik, ker bom dobil željeno stvar za 40 eurov. Vendar po drugi strani pa mi taista spletna trgovina ne bo nikoli več prodala enakega izdelka za 100 eurov, ker se preprosto zavedam, da je predrag.
Če bi bile realne cene, potem ne bi potrebovali popustov. Potem bi morale biti tudi marže normalno visoke, kar pač ne pomeni 50% in več, kot so sedaj pri določenih izdelkih. In v končni fazi bi potrošniki dejansko vedeli, koliko nas realno stane izdelek, kot pa sedaj, ko so cene namenjene same sebi, vse ostalo pa uredijo popusti.
Naslednjič, ko boste v “nakupovalnem razpoloženju”, se spomnite na to.. In tudi, ko ni popustov, vprašajte prodajalca za dodaten popust, če boste kupili izdelke pri njemu. Presenečeni boste!
Ocitno ti se ni znano, da obstajajo marže 300% in vec?
Na tem mestu bi se vprašal:
ali je trgovina sposobna preživeti, če bi vsak dan in vse dni v letu, kupcu nudila popuste, ki mu jih ponudi ob “posebni priložnosti”?
Kot lastnik parih trgovin in na podlagi svojih marž ti lahko zagotovim, da če bi kupcem vsak dan nudil cene, kot jih bom npr. ponudil v petek na dogodku “Black Friday”, bi trgovino po hitrem postopku zaprl.
Sigurno obstaja veliko trgovcev, ki imajo prehudo navite marže, vednar ni povsod isto. Prav verjetno zaradi takih trgovcev in razmišljanja potrošnikov, da so vsi trgovci enaki, v očeh potrošnika tudi jaz kot trgovec zgledam nategun.
A na dogodku kot je “black friday” res želim kupcem ponuditi nekaj dodatnih ugodnosti in s tem sebi nižam že tako nizko maržo. Na koncu pa sem pogosto še tarča ogorčenja, da zakaj nudim samo toliko popusta. To je zahvala (ne vseh, da ne bo pomote) potrošnikov.
Nekateri trgovci se resnično trudimo potrošniku nuditi dobro storitev in prizemljene cene.
Ampak cene so vedno previsoke in marže trgovca tudi, vsaj v očeh potrošnika. Tudi trgovci, predvsem mi manjši, smo ljudje in se za zaslužek močno trudimo.
Delno se z zgornjim zapisom strinjam, res pa je, da vseh trgovcev definitivno ne gre metati v isti koš.
Manjši kot je izdelek, višja je marža, ni pa pravilo. Se pa strinjam z zgoraj napisanim, tudi trgovina mora od nečesa živeti in tudi prodajalci morajo dobiti svojo plačo.
Tistemu idiotu gor s 300% marže se pa naj nekaj nekam zatakne, označuje ljudi za nategune on je pa največji nategun