Verjetno se vas že veliko zaveda, da so družbeni mediji postali vsestransko uporabna orodja. Ena izmed zadev, za katero izgleda, da so bili ustvarjeni kot nalašč, je organizacija in podpora raznovrstnih dogodkov. Od običajnih predavanj, obletnic in jubilejev, do konferenc in različnih družabnih prireditev, zdi se, da je potencialov v tej sferi neskončno. Sam sem se s takšno uporabo družbenih omrežij srečal že večkrat in se dobro zavedam, da je uporabnost Twitterja in Facebooka v tem kontekstu lahko izredna, a tudi precej drugačna. Vsekakor pa je za edinstven učinek organizacije dogodkov potrebno uporabljati vsaj obe omenjeni storitvi, poleg morebitnih drugih kanalov, kot so spletne strani, blogi, Foursquare, YouTube in ostali.

Organizacija
Pred samim dogodkom se za organizacijo lahko poslužite Facebookovih skupin, ki omogočajo odlično platformo za podporo dejavnosti organizacijskega odbora. Sami smo na ta način pred nekaj leti organizirali obletnico mature, katere se je udeležilo 80% dijakov iz cele generacije. Z razrednimi predstavniki, ki so skrbeli za udeležence posameznih razredov, ter ostalimi organizatorji, ki so pripravljali program, vabila, ter skrbeli za ostale aktivnosti, je bila celotna organizacija relativno preprosta, zabavna in zelo učinkovita. Facebookove skupine ponujajo precej dobrih orodij za doseganje tovrstni ciljev.

Promocija

Praktično že od samega začetka je bila ena izmed osnovnih storitev Facebooka promocija dogodkov, ki se lahko viralno razširijo po Facebookovem ekosistemu. Na Facebook dogodek je mogoče vabiti ljudi, pripenjati slike, promocijske materiale, ustvarjati vzdušje in dovoliti drugim, da povabijo še več ljudi. Facebook nam tako ponuja izjemno možnost, da lahko z relativno nizkimi stroški za naš dogodek izve veliko ljudi. Twitter je za samo promocijo manj uporaben, saj je izpostavljenost in doseg posameznih tvitov z vabili veliko manjši, kot to ponuja Facebook. Je pa seveda smiselno z njim promovirati dogodek na Facebooku.

Podpora

Ko se dogodek odvija, prevzame poglavitno vlogo Twitter. Na Facebooku se ljudje po potrditvi udeležbe redko vrnejo na stran dogodka, tako da le-ta postane relativno neuporabna. Po drugi strani pa Twitter s svojimi hashtagi ponuja odličen kanal, na katerem se na spletu vzporedno odvija dogodek, ki mu lahko ljudje sledijo vsi, v realnem času. Tako dogodek postane virtualen in interaktiven, saj se odvija debata med udeleženci in zunanjimi opazovalci. Dober primer tega, kaj je mogoče narediti s Twitterjem, smo lahko videli na Pop TV, ki je že večkrat omogočil sočasno oddajanje oddaje na Twitterju, pri čemer so navadni uporabniki soustvarjali vsebino in tako bogatili program. http://stritar.net/Post/Supporting-Events-On-Twitter-How-Pop-TV-And-Soocenje-Owned-The-Slovenian-Twitterverse.aspx

Včasih so se takšne zadeve zgodile same od sebe, v zadnjem času pa se večina pomembnejših dogodkov organizirano odvije tudi na Twitterju, z vnaprej predpisanimi hashtagi. Temu primerno se je povečalo tudi povprečno število vpletenih tviterašev. Če pa imamo na voljo še možnost, da omenjene tvite prikažemo na spletni strani ) ali pa celo na fizičnem Twitter zidu (projektor ali ekran, ki prikazuje tvite) v okviru dogodka, pa bo sodelovanje uporabnikov še toliko večje.

Po zaključku

Ko je dogodka konec, na pomoč zopet pristopi Facebook. Organizator in udeleženci ponavadi pričnejo z objavo slik in filmov na uradni strani in zasebnih profilih, le-te pa se potem preko označevanja (taganja) širijo po socialnem grafu. Na ta način lahko dogodek živi še nekaj časa po tem, ko se dejansko zaključi, saj ljudje s svojimi komentarji in like-i dajejo moč vsebini. Večina materialov se vzporedno širi tudi po Twitterju, vendar je tukaj Facebook močnejši zaradi daljše življenske dobe posamezne objave in večje intruzivnosti pripetih materialov.

Ostali kanali

Seveda ne gre zanemariti tudi ostalih kanalov, od uporabe Foursquare-a za promocijo lokacije in dogodka (npr. letos je bil na wwwhpikniku (http://wwwp.si) dosežen Swarm (http://www.netokracija.com/slovenija-webmaster-piknik-swarm-badge-31571), kar pomeni, da je bilo tam prijavljenih več kot 50 ljudi s to aplikacijo), ter YouTuba za morebitno objavo vabila ali kakih drugih promocijskih materialov. Poleg tega ima vedno več dogodkov, tudi tistih bolj amaterskih, svoje spletne strani ali bloge, ki služijo centralnemu vozlišču vsebin in agregirajo objave iz vseh kanalov. Možnosti je veliko.

Na hitro

Za organizacijo in podporo dogodkov sta Facebook in Twitter bistvenega pomena, saj imata takšne lastnosti, ki pridejo prav v različnih fazah življenskega cikla dogodka. S pravilno uporabo in kombiniranjem z ostalimi družbenimi omrežji omogočata preprost način organizacije, promocije, podpore in kasnejšijh aktivnosti v okviru poteka samega dogodka. Facebook ponuja nekoliko bolj osebne in personalizirane vsebine, ki živijo dlje, Twitter pa omogoča večjo odprtost za participacijo udeležencev in javnosti.

Internet in družbeni mediji so poenostavili veliko zadev, dejstvo, da je vedno več ljudi online in da jih večina ima svoje profile v okviru različnih storitev, pa so k temu pripomogli v večji meri. Potrebno pa se je zavedati, da imajo posamezna omrežja specifične lastnosti, in so zaradi tega primerni za različne dejavnosti, kot smo lahko videli v primeru organizacije dogodkov. Le-ti se selijo v virtualen svet. Ste že pripravljeni?

Grega Stritar (@gstritar) je podjetnik, sistemski arhitekt, bloger in geek, trenutno situiran v Ljubljani. Svoje misli deli na stritar.net.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.