Kolega, novinar Večera, Zvone Štor, je nekoč na Facebooku zapisal: Zakaj imamo Hram športnih junakov, ne pa Hram inovatorjev? Ali pa Hram startupov? Ali pa Hram znanstvenikov? Vem, da bo slišati bokoletno, a od petih zmag Tine Maze jaz resnično nimam nič. Promovirajmo športnike, a še bolj promovirajmo znanje. Hawk!

Zelo resnične besede. Vendar za razumevanje, najprej kratka obrazložitev. Tudi sam sem bil v mladosti precej dober športnik in dobil precej opreme financirane s strani športne zveze. V moji generaciji smo iskali vzornike v športnikih. Bojan Križaj, kasneje Rok Petrovič, sta bila moja idola. Športniki, ko zmagujejo so naš ponos! Vsi strmimo v ekrane, ko se spuščajo po belih strmini, ko na polnem stadionu zadanejo gol, ko odplavajo svetovni rekord v bazenu. Takrat smo vsi na njih ponosni. Za njimi so leta napornega dela, garanja in odrekanja. Precej denarja športnikom namenja tudi država. Da ne bo pomote – prav je tako in morala bi ga še več!

Vendar bi bilo tudi prav, da bi država namenila več denarja znanju. Da bi se namenila sredstva mladim podjetnikom, oz. da bi se več denarja vlagalo v znanje. Namesto da se krčijo sredstva, kot se to dogaja sedaj, bi se v teh razmerah moralo dogajati ravno obratno. Varčuje se v obdobju debelih krav, ko imaš možnost kaj privarčevati, ne pa v obdobju, ko so krave že crknile in samo še čakajo, da nekdo pobere kadavre

Če na znanje pogledam skozi prizmo dodane vrednosti, ki državi prinaša korist, potem bi bilo prav, da se vlagajo sredstva v to. Da se podpira ideje, da se podpira razvoj, da se ustvarja okolje, v katerem se lahko ideje dejansko realizirajo in kjer lahko stvari zaživijo. Da bi se omogočile ugodnosti mladim podjetnikom, ki šele stopajo na trg. Da bi se jim pomagalo pri prvih korakih – odličen primer je TSstartup. Da bi se več mladih odločalo za podjetništvo, kjer bi s svojim znanjem ustvarjali dodano vrednost. In tukaj dejansko mislim na ustvarjanje novih produktov, storitev in ne zgolj samo za preprodajo različnih artiklov, kot je v navadi v Sloveniji.

Če se vrnem k zgornjemu citatu – mogoče je sedaj končno čas, da bi se tudi pri nas začeli zgledovati po naših uspešnih podjetnikih, ki so s svojim znanjem ustvarili svoje ime tudi preko meja – Akrapovič, Pipi Strel, Dewesoft…. in bi mladi iskali vzornike v njih. Predvsem pa bi morali ti ljudje, ki so uspeli s svojim znanjem in še vedno vztrajajo v Sloveniji, imeti več možnosti da širijo svoje znanje in izkušnje med mladimi na srednjih šolah, kot tudi na fakultetah. Informacije iz prve roke so vedno koristne, predvsem pa zavedanje, da so prvi koraki najtežji.

Če je država mačehovska na področju promoviranja znanja, pa na srečo obstaja množica ljudi, ki se zaveda te situacije in pripravlja različne tematske večere z uspešnimi podjetniki, znanstveniki in strokovnjaki iz različnih področij. In tudi mediji so počasi odkrili, da so pozitivne novice o uspešnih projektih zanimive za njihove bralce in se na tem področju spreminjajo stvari precej na bolje.