Vklopi razum, zahtevaj račun je bila akcija proti sivi ekonomiji, ki jo je lansko leto predstavila vlada. Kako je bila akcija uspešna ne vem, vendar v sedanjosti bi bila veliko bolj koristna akcija – Vklopi razum, preveri račun. Ali pa sem samo jaz tako srečen, da se mi dogaja to..
Dva tipična primera, ki sta se mi zgodila v roku parih dni. V pizzeriji pojem pizzo in Coca Colo, plačam račun in ko grem iz pizzerije opazim, da je na računu zaračunana še dodatna škatlica cigaret. Ker ne kadim cigaret, se obrnem in povprašam natakarja, zakaj sem plačal cigarete in se mi začne opravičevati, da je prišlo do pomote. Seveda mi vrne denar, vendar okus je grenak – kolikokrat se mi je že zgodilo, da sem plačal nekaj, kar sploh nisem naročil, pa tega nisem opazil.
Drugi primer je nakupovanje v trgovini. Ko na blagajni zložiš vse stvari na tekoči trak, blagajnik poskenira vse izdelke in na koncu s kartico plačaš celoten nakup. Ko sem odhajal iz trgovine, sem v roki mečkal račun in opazil, da mi je blagajnik zaračunal 3-krat isti izdelek, čeprav sem imel v vrečki samo enega! Se zgodi, da je trikrat potegnil preko čitalca kode in da tega ni opazil?! Seveda sem stopil nazaj in ga povprašal, če mi lahko pove, kje imam jaz te tri izdelke. Odgovor je bil dokaj nejasen in ko je storniral račun, mi je vrnil znesek.
V prvem primeru 3,45 eura, v drugem primeru 2-krat 1,20 eura. Ali je to veliko ali malo, sploh ni vprašanje, s katerim bi se ukvarjal. Dejstvo je, da se očitno tudi na takšen način lahko pride do dodatnega zaslužka v trgovini, ali gostilni.
Ker smo ljudje po naravi sramežljivi, verjamem da marsikdo ne bi šel nazaj do blagajnika, ali natakarja in ga opozoril na napačen račun. Prav tako nas verjetno veliko vrže stran račun, brez da bi preverili, kaj je dejansko na njem. No, jaz od sedaj naprej preverjam, kot tudi preverjam izpiske bančnih transakcij.
Spodnji račun je simboličen – iz leta 2007!
Vedno pregledam račun in vsaj enkrat na mesec najdem napako. Nazadnje sem jo našla v Tuš podružnici. Za 7,8 eur. Odkrila sem šele doma in jih takoj klicala. Naslednji dan sem šla tja in so mi vrnili denar, se opravičili in dali darilce. Vsakemu se lahko zgodi, pomemben je odziv. :)
Aja…še vedno kupujem tam….
jaz dvomim, da so to napake :) ker se ocitno dogajajo precej pogosto :)
Še lepša “napaka” je to, da na računu najdeš izdelek, ki ga sploh nisi kupil… Sem že imel dva takšna primera, vedno v manjših marketih.
Ne štekam, čemu se usajate. Saj tile poredni prodajalci ne delajo nič drugega, kot ta veliki. Skrbijo za višanje (svoje) kupne moči, za naš nacionalni interes torej.