Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je prepričan, da bi bila prodaja Luke Koper odlična poteza, saj bi s tem dobili denar za investicije in za izgradnjo drugega tira železnice?!?! Drugi tir naj bi po predvidevanjih stal davkoplačevalce 1,35 milijarde eurov (gradnja drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom v dolžini 27 kilometrov) – če dodamo še izkušnje s podobnimi projekti, ki so se v zadnjih letih dogajali v Sloveniji (TEŠ6), potem bo končni znesek krepko čez 2 milijardi eurov.
Projekt drugega tira Divača-Koper je star več kot dvajset let in umestitev proge v prostor je vlada potrdila že leta 2005. Do sedaj je bilo za projekt porabljenih že skoraj 40 milijonov evrov.
Ampak nazaj k drugemu tiru – sam sem bil od nekdaj prepričan, da je drugi tir namenjen odpiranju Slovenije v svet. Da povežemo Luko Koper, kot eno izmed pomembnih pristanišč z zalednjem in posledično potrebujemo dobro infrastrukturo.
V slednjem primeru pa minister Gašperšič razmišlja, da bi prodal Luko Koper, da bi dobil potrebna sredstva za izgradnjo drugega tira, ki bi bil namenjen čemu konkretno? Temu, da bi kupec Luke Koper dobil novo infrastrukturo? Verjamem, da bi bil vsak kupec povsem zadovoljen s takšno rešitvijo. Upam le, da do česa takšnega na bo prišlo. Če bo minister nadaljeval s takšnimi idejami, potem bo SDS izkoristila priliko in ga bo interpelirala.
Po drugi strani pa si vlada želi javno zasebno partnerstvo pri takšnem projektu. No, v Sloveniji nimamo ravno veliko izkušenj s tem, predvsem pa nimamo izkušenj pri tako velikih projektih. Dvomim, da bi se takšen projekt končal brez zapletov, predvsem pa s precej slabe volje na eni, ali drugi strani.
Ja, drugi tir je potreben Sloveniji, kot je tudi Luka Koper. Eno brez drugega mi nekako ne gre v kontekst in če se prodaja Luka Koper, potem je boljše, da novi lastnik Luke Koper investira denar v izgradnjo drugega tira – volk sit, koza cela, Slovenija pa dobi denar da popravi ceste, ki so v obupnem stanju. In nič ne kaže na to, da bi se karkoli spremenilo na tem področju!

1,35 milijarde € za 27km proge???? Pa kje to mi živimo. Kaj bodo zlate traćnice položili 8pa še potem dvomim, da bi toliko stalo)
Saj je simpl. Če nočemo proge z ovinkom skozi Hrastovlje, je potrebno zgraditi nov megaviadukt in 9 tunelov, če se prav spomnim. Mogoče samo 7. Poenostavljeno enega izredno dolgega s kratkimi presledki. Da se premosti višinsko razliko. In vsak od teh tunelov potrebuje še manjši servisni tunel. Za primerjavo – Avstrijci so ravno odprli glavno železniško na Dunaju in ta je stala 1,1 milijarde. Samo postaja.