Festival Ljubljana je zadnje čase vložil veliko pozornosti v odvračanje pozornosti o uzurpaciji javnega prostora, ki se dogaja ob dogodkih Festivala Ljubljana v Križankah. Vrhunec je doživel z nastopom Darka Brleka v oddaji Odmevi (http://4d.rtvslo.si/arhiv/odmevi/174355819 od 20:22 minute naprej), kjer je pokazal svojo aroganco in odnos, ki ga premore. Ampak to je bilo za pričakovati. Tudi to, da se je dan pred napovedanim mirnim shodom zgodilo grafitiranje v Križankah je verjetno zgolj in samo naključje.

Ob teh grafitih se mi je zastavilo par vprašanj. Zakaj dan pred napovedanim shodom? Zakaj obzirnost grafitarja/grafitarjev, ki bi lahko dejansko oskrunili Križanke? Zakaj roza barva? No, sam ne verjamem v takšno teorijo zarote, vendar je Festivalu Ljubljana prišla še kako zelo prav, da so lahko obračunali z vsemi tistimi, ki bi prišli na shod in dali vedeti, da so to ljudje, ki rajši uničujejo, kot pa uživajo v umetnosti.

No, jaz v naključja ne verjamem, predvsem pa so argumenti, ki jih je povedal Darko Brlek v oddaji Odmevi precej zanimivi. Zelo dober retorik, ki prevzame besedo in ne pusti voditelju, da bi zastavljal vprašanja. Predvsem pa selektivno odgovarja na tisto, kar mu paše, vse ostalo pa zapelje v svojo smer. Smer, ki mu paše, da prikaže, kako samaritanski so pri njih. Kako bi oni dali brezplačne vstopnice vsem tistim, ki si jih ne morejo privoščiti – saj jih je bilo samo dvajset.. Samo dvajset takšnih, ki protestirajo uzurpaciji javnega prostora.

No, Darko Brlek razloži, da to ni javni prostor, ampak da je to last MOL. In potem se to lahko po mili volji zapira, kajti umetnost ima prednost pred življenjem, kajne? Vsaj jaz sem tako razumel. Me prav zanima, kaj bo Darko Brlek storil, ko bo “mjuzikl” Mamma Mia v Križankah in bo deževalo, grmelo in se bliskalo? Bo tudi to prepovedal, da bodo lahko ljudje nemoteno uživali v predstavi. Ne. To pač ne bo moteče, kajti vremenu je nemogoče zaračunati vstopnino.

Glede na to, da gre v primeru Križank za problem samega prostora, bi bila rešitev povsem preprosta. Naj se selijo predstave, “mjuzikli” in podobne stvari, ki zahtevajo tišino in mir v za to namenjene prostore. Imamo SNG Opero, imamo Cankarjev dom. Ampak Festival Ljubljana ima rajši Križanke, ker ni potrebno plačevati najemnine za ostale prostore. Ja, logika je preprosta in povsem verjamem Darku Brleku, da ko si prisesan na kuro, ki nosi zlata jajca, se je treba boriti proti vsemu in vsem. Takrat pridejo prav besede kot so elitizem, mahinacije in vse ostalo.

Mogoče bi lahko Festival Ljubljana in njegov vodja Darko Brlek vseeno razumel poslanstvo umetnosti – umetnost ni zgolj privilegij tistih, ki imajo in si lahko privoščijo. Mogoče bi moral “Festival Ljubljana”, javni zavod, ustanovljen s strani Mestne občine Ljubljana leta 1954 premisliti o tem ali je Darko Brlek s svojo aroganco še vedno v ponos Festivalu, ali pa je stopil korak predaleč v svoji zaverovanosti v svoj prav in najti nekoga, ki bo vseeno razumel umetnost.

In ne, argument, da Festival Ljubljana pripravlja kup brezplačnih koncertov ni zadosti dober razlog. Lahko pa bi Festival Ljubljana izselil tudi vse bližnje stanovalce blokov okoli Križank, ker so preprosto odveč in ne plačujejo vstopnic.

Pravica biti mimoidoči je najprej pravica do indiference. Ker je povsem možno, da me konkretni koncert v Križankah niti malo ne zanima, moram najprej imeti pravico iti mimo, naj bo to po Zoisovi ali Emonski cesti (sploh če so decibeli mojih superg nižji od decibelov varnostnika, ki mi to prepoveduje). A ne le to – ker je pravica biti mimoidoči po svoji logiki enaka domnevi nedolžnosti, imam tudi pravico do vsega, kar iz nje izhaja, ne da bi se mi vnaprej pripisovali slabi nameni. Ko slišim zvok, ki prihaja do mene, ne da bi to sam hotel, ga imam tudi pravico hoteti poslušati, se ustaviti in se, kratko rečeno, v celoti obnašati natanko tako, kot bi sedel v dvorani.

Umetniški vodja ljubljanskega festivala Darko Brlek, čigar dejavnost preiskuje več nadzornih institucij in organov, zavrača očitke nepotizma, klientelizma in osebnega okoriščanja.

Jebeš javne površine, če imaš Festival Ljubljana v Križankah

Jebeš javne površine, če imaš Festival Ljubljana v Križankah

11 Responses to Darko Brlek / Festival Ljubljana in njegova aroganca v oddaji Odmevi

  1. Klara pravi:

    Kaj pa če se parkiraš na parkirišču NUK poleg Križank,plačaš parkirnino in sediš v avtu, šipe dol in polslušaš? A te naženejo z avta? :)

  2. Žwan pravi:

    Zanimivo, kako so problemi drugih enostavnejši.

    V Tolmin imamo podobno situacijo. Ko pride čas največjih festivalov, organizatorji onemogočijo prost dostop do mestne plaže na Sotočju.

    In ne, argument, da organizatorji festivalov za domačine nudijo zelo ugodne vstopnice ni zadosti dober razlog.

    Medtem, ko je punkrock elita fotografirala Fat Mike, se mnogi Tolminci, ki nimajo denarja za morje, niso mogli ofrišati, na na enih najlepših lokacij, rivieri na Sotočju.

    PS. Mesto Tolmin ima še eno mestno kopališče (kakor Ljubljana mnogo parkov), toda vseeno… Če nekoga vleče na Sotočje, je njegova pravica hoteti se kopati prav na tisti lokaciji, saj naj bi bil dostop do vode omogočen vsem, ampak očitno ni tako…

    Se bo kdo zavzel za nas Tolmince in ostale, ki bi se radi kopali v času festivalov na Sotočju?

    • had pravi:

      zanimivo.. nisem vedel za to.. eno vprasanje.. kdo je lastnik zemlje / prizorisca na sotocju?

      • Anonimno pravi:

        Lani je Občina Tolmin vzela Sotočje (2.500 kvadratnih metrov) v najem od Soških elektrarn in jih zaupala v upravljanje Zavodu za šport, kulturo in mladino.

        Po mojem to v tem primeru sploh ni pomembno kdo je lastnik… ker je to javno naravno kopališče in sprehajališče, zbirališče mladih…, ki pa ga v času festivalov, v vrhuncu sezone) domačini in drugi ne moremo prosto uporabljati. Edina izjema je domači festival Sajeti, ki dopušča prosto uporabo mestne plaže do večera, dokler se ne začnejo koncerti.

        Zakon o vodah pravi “Celinske vode (tekoče in stoječe vode), morje, vodno zemljišče morja ter njihovo priobalno zemljišče so naravno javno dobro, kar pomeni, da jih lahko uporablja vsakdo pod enakimi pogoji. Zakon o vodah tako posebej določa poseben pravni režim tudi priobalnemu zemljišču celinskih voda. Priobalno zemljišče celinskih voda je zemljišče, ki neposredno meji na vodno zemljišče in sega na vodah 1. reda 15 metrov, na vodah 2. reda pa pet metrov od meje vodnega zemljišča.

        Status priobalnega zemljišča ima tako zemljišče ne glede na to ali je v javni ali zasebni lasti.”

  3. Coprnca pravi:

    tudi jaz sem se sprasevala zakaj niso koncerti v CD ali kje drugje na zaprtem, ce jih hrup moti. Sedaj mi je malo bolj jasno.

  4. Boštjan Okorn pravi:

    Dragi Had in vsi ostali, ki imate tako neskončno radi park pred Križankami: nekako sem vas pogrešal včeraj med Kreslinovim koncertom, le en zaljubljen par sem srečal, pa čeprav že dolgo ni več deževalo. Zdaj pa, ali ste ravno včeraj zvečer vsi imeli nekaj pomembnejšega za delat ali pa vas moti Kreslinova glasba in ste si zaradi nje izbrali drug park za posedanje in kramljanje. Hm, ali pa so vsi (očitno zgolj on-line) protesti zgolj iz principa (iz inata, bi rekli oni spodaj)? Rad bi se strinjal z vami, a se mi zdi, da iščete problem, kjer ga v resnici ni. In Brlek ni moj oče, niti sosed, sploh ga ne poznam, da ne bo kdo mislil, da branim njega :-(
    Zdaj pa – navali narode ;-))
    Boštjan

    • had pravi:

      dokaj preprosto.. mene krizanke ne bodi videle v casu FS.. odlocitev posameznika.. in verjetno se marsikdo drug bo postopal podobno.. :)

  5. Anonimno pravi:

    vodja kulturnega centra brez kulture (upadanje v besedo)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.