Slovenija je PROTI – Mama in oče sta podoba zmagoslavja. Do poslednjih dni, objava na blogu, ki jo je v enem dnevu prebralo več kot 10.000 Slovencev in je dobila preko 550 lajkov na Facebooku.
Pa vendar mi kljub vsemu radovednost ni dala miru, saj sem v tem času dobil precej zanimivih informacij, ki vse skupaj prikažejo malce drugače. Novinar Dnevnika, Blaž Petkovič je poskušal pridobiti informacije o tem, kdo je naročnik tega spota, pa vendar ni dobil odgovora. Tudi SOZ se ne ukvarja s političnim oglaševanjem in izpostavljanjem otroka. Nihče dejansko ne ve, kdo stoji za tem spotom, sem pa v tem času dobil zanimiv komentar na blogu, ki vse skupaj postavlja v zanimivo luč.
- Slovenija je PROTI – Mama in oče sta podoba zmagoslavja. Do poslednjih dni.
- Čas je ZA / zakaj glasovati ZA / #casjeZA
- Zakaj bom na referendumu oddala glas ZA / Jelka Babič
- US dovolilo referendum o družinskem zakoniku
Ok. Grem po vrsti. Pavle Ravnohrib je glas iz spota, ki so ga nekateri uporabniki Twitterja “križali”, ker je posodil svoj glas. Kdor ga pozna, se mu je to zdelo čudno, saj on definitivno ni homofob in je prej vse ostalo. Glede na to, da se je o njegovi spolni preferenci že veliko pisalo na različnih forumih, obstaja velika možnost, da je on trojanski konj. In da je opravil svoje delo profesionalno, predvsem pa z globokim ozadjem.
Vendar to še ni vse. Komentar na blogu, ki prikaže vse skupaj v drugačni luči je še bolj zanimiv:
Najbolj fino je to, da je mama te družinice moja bivša soseda. Kar srh me spreleti, če ona podpira to, da je družina lahko samo mož+žena, glede na to, kakšni so bili njeni starši do nje, predvsem oče, ki ga je bilo parkrat na teden moč slišati, kako se dere ves pijan na vse člane družine … Še bolj fino od zgornjega dejstva pa je to, da moža in ženo iz tega spota igrata ta moja soseda in njen brat. :D
Ups. Dva trojanska konja v enem spotu. Da tega, da so uporabili otroke v tem spotu, niti ne omenjam. Torej lahko zaključim, da je tista oseba, ki je pripravila scenarij, predvsem pa, ki je spravila skupaj celotno ekipo in vse skupaj posnela, razmislila o vsem. Kaj? O čem je razmislila?
Ker sem ljubitelj zarote:
- če za tem spotom stojijo tisti, ki so PROTI, potem jih je nekdo zelo zelo kvalitetno nategnil. Glas, mož in žena, otroci.. V tem primeru čestitam organizatorjem oz. agenciji, ki stoji za tem projektom. Glede na to, da je Slovenija precej majhna, bo kmalu prišla tudi v javnost informacija o tem, kdo je posnel ta spot.
- če za tem spotom stojijo tisti, ki so ZA, potem so dosegli svoj namen. Ljudje se zgražamo nad spotom in se množično odločamo, da bomo odšli na volišča in oddali svoj glas ZA. V tem primeru je bil pogrom nad glasom iz spota povsem nesmiselno dejanje, vendar je celotni zgodbi dalo veliko večjo težo, predvsem pa je vse skupaj dobilo večji odmev javnosti in medijev.
Vsekakor zanimiv spin. In v vsakem primeru win win situacija ZA vse, ki so ZA! Bravo. Nekdo je odlično odigral partijo in zmagal na celi črti. Me prav zanimajo odzivi vseh, ki so PROTI, ko bodo prebrali zgornji tekst in ki so v spotu videli vso idiličnost in ki so pisali komentarje, ker dejansko niso razumeli za kaj se gre v samem spotu. Se zgodi, kajne?!
In seveda se je v tem času pojavila na spletu še parodija zgornjega spota, z enakim naslovom.
Slovenija je PROTI PROTI – Starša sta podoba zmagoslavja. Do poslednjih dni.
Original spot je vrhunski. Igra na čustva, ki so nam blizu, sporočila so enostavna in jasna.
Še večja zmaga je pa to, da je oglas sporen. S tem se doseže to, kar je osnova, da oglas sploh deluje. Da je viden. Prepričanih ne bo prepričal ampak jih bo utrdil v njihovi veri. Bodisi za, bodisi proti. Tisti, ki pa so “sredina”, in si bodo oglas ogledali, bodo pa ob ogledu pozabili na spornosti, in se bodo bolj strinjali z vsebino kot ne. Cilj je torej dosežen.
Glede na to, da je za uspeh PROTI opcije, potrebno doseči kvoto, ne zadošča le to, da ljudi prepričajo PROTI, ampak morajo na referendum spraviti dovoljšnje število ljudi. To ni enostavno. Glede na samo vsebino, je precej težji del naloge ljudi spraviti na volišče, kot jih prepričati da glasujejo proti. Ljudi pa spraviš na volišče, če se jih tema dotakne. Spomnimo se referenduma o TET in podobnih, ki se ljudi ni dotaknila.
Ena od poti, za mobilizacijo volilcev je tudi to, da aktiviraš drugo stran. Jo razburiš. Če ti to uspe, boš potem lažje aktiviral svoje volilce, češ, lejte oni se aktivirajo, ne bomo valjda pustili da zmagajo.
Vesel bi bil, če bi bil že čas, da bi odločili tako, kot so odločili na Irskem. ZA. Vendar imam občutek, da bo to zelo težko. Bistveno lažje je razumeti “dva mošk ane moreta imeti otroka” kot “vse ljubezni so enake”. Nasprotniki izenačitve so uspeli prikazati, da niso puritanci, da niso proti spolnosti, da niso zadrti nazadjaki (saj se spomnite češplje).
In, ker j težko prepričati ljudi, da dva moška imata lahko otroka, bi bila zmagovita taktika tistih ZA enostavno en velik ignore cele zadeve. Enostavno vse skupaj preskočiti in iti na referendum. Kjer bi sicer zmagal PROTI, ampak zaradi nezadostne udeležbe bi zakon veljal. In po prvi poroki istospolnega para, poti nazaj več ni. Na ta način bi izgubili kampanijo, vendar dosegli cilj. Sedaj imam pa občutek, da bo gladka zmaga na twiterju in facebooko, zakon pa bo padel.
In to zato, ker je nekaterim levičarjem, več kot do pravic za vse ljudi, do tega, da sami promovirajo sebe in svojo kvazi naprednost. Kvazi zato, ker rezultati pač niso usklajeni z njihovimi besedami. Zavzemajo se za nekaj, ne najdejo pa prave poti, kako to speljati. In nekemu gay-paru, ki se želi poročiti, je konec koncev čisto vseeno, če je na njegovi strani ministrica, poročiti se pa še vedno ne moreta.
Na referendumu bom glasoval ZA. Bojim se pa, da bom moral hkrati tvitniti še sožalje vsem dejansko prizadetim – sožalje, da se je za njihove pravice borila in jih zlorabila nesposobna politična levica. Upam, da se motim.
Kolikor bi mi že bila všeč ideja o trojanskem konju, je oglas sam po sebi preveč efektiven za PROTI, da bi verjel v take teorije zarote.
Poleg tega sem zagovornik načela “najbolj preprosta razlaga je tista, ki je tudi najverjetnejša”. To pa je točno tole:
1. Pavle Ravnohrib je proti (ali pa vsaj indiferenten), naročniki oglasa pa so mu plačali dovolj, da je znesek prevagal morebitne komplikacije in pa moralne zadržke.
2. Sestra in brat, ki igrata starša, je pač stvar šlamparije. Ženska je najbrž ena od “organizatork” snemanja, torej skrajna desničarka, pa ji je mož rekel (pametno), da naj ga ne vpleta v svoje politične neumnosti, in je potem k sodelovanju povabila brata, ker pač ni razmišljala, da bo kdo pogruntal. To je čisto tipična šlamparija desničarjev, saj so umsko omejeni.
3. Ker gre za otroke, je po njihovem pač dovoljeno uporabiti otroke, anede? Kako boš pa dosegel ciljno skupino?
Dejstvo je, da je oglas učinkovit. Kdor ga ni videl, ga še bo zaradi vse te kontroverznosti. Kdor ga bo videl, pa se nagiba k “proti”, ga bo oglas prepričal še bolj, saj tak človek ne bo iskal kontroverznosti, ampak mu bo oglas potrditev prepričanj, ki jih goji sam – taki ljudje potem ravno te kontroverznosti opravičujejo na vse možne načine, ali pa jih preprosto ignorirajo.
Had ima rad zdrahe. Že od nekdaj. Razumne razlage mu ne pomagajo. :-)
Z radostjo bom uporabil slogan Mladine: Ostani mlad, bodi PROTI :D
Ce nisi za si homofob po temle zapusu sodec. Edini homofob je tisti ki kaj taksnega zapise. Sploh ni nobenega argumenta ampak zgolj napad na osebe. Napad na ravnohriba. Po tej logiki bi se lahko zgrazali nad vsakim igralcem ali pevcem ki ljudi zabava na strankarskih predvolilnih veselicah. Napad na igralce. Po tej logiki bi lahko napadel vse igralce ki igrajo ljubezenske prizore v filmih in gledaliscu ker konstantno varajo. In ja res strasna zloraba otroka ki igra v spotu. Ker tega sicer ne vidis sploh v nobeni reklami. Niti ne vidis reklam ki bi otrokom prale mozgane da nas sprasujejo ce smo dost zapravili v merkatorju da dobimo spuzija. Had bil si kao nek hud bloger ampak tole je cista katastrofa, populisticno nabijanje po ljudeh, brez vsebine.
se enkrat preberi.. in pricakujem opravicilo.. razen.. ce ne razumes, kaj beres.. v tem primeru bom razumel..
@ isht
Bolj butastga komentarja se v lajfu nisem prebral. Da je teta ki igra v spotu skrajna desnicarka??? Res presezek intelekta. Kot prvo mogoce samo igra za eur… kot drugo tut ce igra zarad prepricanja je ekstremno desnicarstvo nekaj povsem drugega. Vzemi v roke kako knjigico. Kot drugo desnica in levica v vsaki normalni drzavi je povsem ok. Ti pa desnico zmerjas. V neki osnovni delitvi he desnica na strani kapitala levica pa na strani dela. Desnica torej vlaga svoj kapital, ga reskira za neke bodoce donose, ustvarja delovna mesta, placuje davke, ki napaja drzavni aparat z vsemi svojimi tisocimi mirovnimi instituti ki lahko dprodicirajo le podobno bebave zapise.
Pa btw oglasa sploh nisem videl, le tole parodijo
Ja pardon, no, NH, bom pa drugače napisal: namesto “skrajna desničarka” bom napisal “katolibanska ekstremistka”.
O desnici in kapitalu pa: daj, da se nasmejem…
V neoliberalnem svetu, v kakršnem živimo, je resnica taka:
“Kapital” vlaga sredstva, ki si jih sposodi od banke. Ko “kapital” ta sredstva zagoni v tri pičke materine (ker jim je namen hiter profit, ne pa “ustvarjanje delovnih mest”, kot si idiotsko napisal), pa država banko dokapitalizira ali pa te kredite prepiše na slabo banko. Ki jo financira proračun. Oziroma… DELAVCI. Tako imenovani kapital pri nas nič ne vlaga, razen v mešetarjenje z delnicami z namenom hitrega profita. Delovna mesta in davke pa ustvarjajo DELAVCI s svojim delom, ki za svoj trud dobijo minimalne plače, ki še za preživetje niso dobre.
O deljenju na desnico in levico pa tole: v Sloveniji gospodarske delitve ni, saj tako imenovana “levica” zagovarja in podpira isti neoliberalizem, kot tako imenovana desnica.
Edina razlika med našo levico in našo desnico je odnos do zgodovine in pa odnos do drugačnih. Desnica so praviloma v povprečju bolj katoliški, bolj konzervativni, bolj “domobranski”, predvsem pa bolj homofobni in ksenofobni. Levica pa so praviloma bolj ateisti, bolj napredni in pripravljeni na družbene spremembe, zgodovinsko bolj “partizanski”, predvsem pa sprejemajo vse ljudi, ne glede na barvo kože ali spolno usmerjenost.
Svojo zastarelo kmetavzarsko slovenceljsko definicijo desnice si kar nekam vtakni, ker resnica sedanjosti je čisto nekaj drugega od tvojih neoliberalnih bukev.
haha men je blo jasno po parih sekundah od koga je oglas…
saj na koncu jasno piše: Glas za naše otroke je glas PROTI proti, torej če ste za otroke, oddajte glas proti Proti, torej, oddajte glas ZA.
kaj ni jasno ljudem….
pod župnikovem plaščem… sem srkal…
roke so bile hrapave ko me je usekal ko nisem hotel k sveti maši…
sam idioti bi mislili da dejansko nekdo podpira da nekdo tepe svojega otroka ker noč k maši….
hahahaha hud oglas. dajmo ZA!!!!
in največji JOKE stoletja je… kako so zaplankanci ki so PROTI dejansko tako zabiti da mislijo da je ta oglas naredil nekdo ki je proti….
kaj ne vidite…
lepo PIŠE: ni vsaka družina z mamo in očetom družina…
pavle reče; kje je zdaj moj oče…. itd
JASNO JE bedaki, slepi… xD
tisti ki je tole spesnil je genij, svetovni joker, in super oseba ki je 10000 procentno ZA :D
joooj ej nobena kmečka glava ne bo dojela subtilnih sporočil zgleda….
to je bil point!
:)
ravnohrib je nekaj časa intimno prijateljeval z znanko moje mtke, tako da dvomim da je gej. je pa možno da je vsaj bi, ker večina moških članov ljubljanske gledališke srenje (tudi tistih ki so poročeni in imajo otroke) “liže obe plati znamke”.
pomoje da so največji trojanski konj zagovornikov proti zakoniku kar oni sami in njihov fanatizem. sam nisem imel namena iti na referendum dokler nisem videl tistega soočenja na rtv-ju. češplje so s svojim nastopom desnemu taboru naredile medvedjo uslugo. je pa res da je kampanja tokrat veliko bolj intenzivna kot je bila ob referendumu 2012, tako da gre pomojem pričakovati precej višjo udeležbo kot takrat.