Plečnikova cerkev svetega Mihaela na Barju 2 Plečnikova cerkev svetega Mihaela na Barju 2

Cerkev, davčne blagajne in plačevanje davka v cerkvah

Verjetno nisem prvi in edini, ki se je že pred časom spraševal, ali bodo imeli tudi v cerkvah davčne blagajne in ali bo ta sprememba končno uvedla red tudi v cerkve in bo država dobila vsaj davek od sredstev, ki jih cerkev pobere. Ti zneski niso zanemarljivi, saj so ljudje precej darežljivi, ko gre za boga, ali pa ko plačajo različne maše za pokojnike.

Vsaka stvar ima svojo ceno, vendar FUrs za ta način zbiranja sredstev ne predvideva davčnih blagajn, kljub temu  da gre za poslovanje z gotovino in da se točno ve, kakšni so zneski za določene maše, ki jih verniki plačujejo. FUrs to vidi kot prostovoljne prispevke in za katere ni potrebno izstaviti računa!

Po tej logiki, ki se mi zdi povsem napačna in nesmiselna, bi lahko vsak prodajalec imel v trgovini označene cene, vendar bi posloval preko prostovoljnih prispevkov. Namreč na koncu bi zračunal znesek blaga, vendar ne bi izdal računa / bi pa pričakoval prostovoljni prispevek v točno določenem znesku, kot je to v navadi v cerkvi, kjer je cena za mašo točno znana.

Pred leti so obstajali tudi ceniki za storitve v cerkvi, vendar jih sedaj na žalost ne najdem. So pa veliko bolj zanimivi zneski, ki jih cerkev letno pobere od svojih vernikov. Podatki, ki jih je RKC objavila pred leti so bili zanimivi (vir):

  • Škofija Celje 225.540,00 EUR
  • Škofija Koper 744.000,00 EUR
  • Škofija Ljubljana 2.350.000,00 EUR
  • Škofija Maribor 9.152.500,00 EUR
    SKUPAJ 12.472.040,00 EUR

Vendar nikoli niso zapisali, ali so ti podatki zgolj za nabirke. Namreč RKC ima svoje dejavnosti precej dobro razpredene in pobira prostovoljne prispevke tudi za:  poroke, pogrebe, krste, sveta maziljenja,..

V bistvu je RKC več milijonski neobdavčeni biznis, ki ga vsaka oblast pusti pri miru. Mogoče pa je sedaj, ko se “zbira fičnike” in varčuje na vsakem koraku čas, da se uredi tudi to področje na drugačen način, kot je urejeno sedaj. Pač se bo vedelo, s kakšnim denarjem operira cerkev in kam gre ta denar.

Ali protikorupcijsko komisijo dejansko ne zanima, kako kroži ta denar in kje konča? Ali torej cerkev posluje zgolj z gotovino in če, kako ji to uspeva?

Tole je odgovor FUrsa glede davčnih blagajn v cerkvi..

Ali bodo davčne blagajne obvezne tudi za rimokatoliško cerkev, na primer za nabirke, plačila za maše? (vir)

Cerkvene nabirke so prostovoljni prispevki (darovi), ki niso plačilo za opravljeno dobavo blaga in storitev, zato zanje ni potrebno izstaviti računa v skladu z DDV predpisi. Pri cerkvenih nabirkih gre za prostovoljne prispevke (darove) fizičnih oseb, ki niso predmet obdavčitve z DDV, saj ne gre za plačilo dobave blaga ali storitev. Predmet DDV tudi niso donacije, torej zneski, ki ji davčni zavezanec izplača osebam, ki so skladno s predpisi ustanovljene za opravljanje verske dejavnosti in ne gre za plačilo za opravljeno dobavo blaga oziroma storitev.

Tako gre tudi pri pogrebih in mašah lahko za prostovoljne prispevke (donacije). Ker je pogoj za uporabo davčnih blagajn med drugim tudi ta, da mora zavezanec izdati račun za dobavo blaga ali storitev za plačilo z gotovino, posledično zneski, ki se pobirajo v cerkvi kot darovi ali za pogrebe, niso predmet davčnih blagajn.

V primerih, ko pa cerkvene organizacije opravljajo ekonomsko dejavnost za plačilo (npr. oddajanje nepremičnin v najem), pa so te dobave predmet DDV, predpisana pa je tudi obveznost izdaje računa. V primeru gotovinskega poslovanja v slednjih primerih je uporaba davčnih blagajn obvezna.

  1. Preprosto: Če bi Fursova razlaga pila vodo, bi moralo biti mogoče naročiti mašo, pogreb, poroko tudi brez plačila kakršnegakoli daru. Me prav zanima, če je kdo že podaril cerkvi le nekaj malega ali nič za pripravo obreda, ker si dosti ni mogel privoščiti. Inšpektor bi lahko npr. preveril in naročil cerkveno poroko in pripomnil, da si ne more privoščiti nikakršnih stroškov. :)

    1. Glede na to, da ima cerkev lovke v najvišjih političnih krogih, lahko samo sanjamo, da bi inšpektorji to naredili.

  2. Z možem sva pred par leti imela čudovito cerkveno poroko z več kot 100 prisotnimi. Ničesar nisva plačala za mašo in tudi nabirka se ni pobirala (žal tega prej nisva vedela, sicer bi midva organizirala nabiranje darov za cerkev). Povsem nasprotno, župnija nama je ponudila v (brezplačno) uporabo prostor, kjer sva lahko skromno, po svojih zmožnostih, pogostila svate. Bila je čudovita poroka in najin zakon je blagoslovljen. Gre za duhovne dimenzije, ki vam jih ni dano razumeti. Vera je milost in samo po milosti dana. A za milost je potrebno prositi. Hudo, za prevzetnega duha …

    Pametujete o stvareh, o katerih najmanjšega pojma nimate.

    1. aha. cudovito.. vesel, da sta imela zastonj poroko in da nista placala nicesar..

      ampak ocitno je to prej izjema, saj imajo nekateri javno objavljene cene svojih storitev.. in po temle ceniku, ne bi bilo ravno zastonj, kajne???

      http://zupnija-grgar.rkc.si/u/dokumenti/pogreb%20napotki.pdf

      aja, ne pametujem o stvareh o katerih nimam najmanjsega pojma.. ampak o stvareh, ki se jih dotaknem in so dokazljive..

      1. Včasih je dobro prebrati stran do konca, da se človek ne osmeši …

        Jaz sem prebral naslednje:

        Denarni prispevki imajo značaj daru, pa tudi pravičnosti (npr. vzdrževanje cerkve; nadomestilo za koga, ki je moral vzeti dopust ipd.). Če je kdo v denarni stiski, naj to brez zadrege pove oziroma da, kolikor more.

        Ko bo pri Merkatorju na blajajni takšno sporočilo, tudi Merkatorju ne bo več potrebna davčna blagajna ….

    2. Ja, seveda! Jaz sem za svoje cerkvene storitve drago plačal… morda je kje tudi taka dobra cerkev, ampak takih je dandanes že zelo malo! Vera tudi približno ni več to kar naj bi bila…

    3. ….sem bila na pogrebu na Polzeli- se je pobiralo pred mašo, med mašo in še plačana je bila… Tako da ne s…i

    4. Gre za duhovne dimenzije, ki vam jih ni dano razumeti.

      ????

    5. Verjetno ze cez leto dovolj znosis, pa je bla poroka gratis

      1. pozdravljeni kdo pravi da so pogrebi poroke krst in maše za rajne prostovoljni prispevki se laže ker smo imeli pred kratkim primer smrti v družini in smo za mašo zadušnico in g. župnika ki je obred vodil plačali 90 evrov to ni prostovoljni dar če ti ko prideš obred naročit povejo kakšna je cena.Jaz mislim da bi tudi cerkev moglaimeti davčne blagajne saj imajo točno določene cene za vsaki obred posebej naj tudi cerkev plača davek kot vsaka branjevka na tržnici.Mislim da je branjevko bol upravičena da nekaj zasluži s svojim delom kot cerkev ki ti za mašo navadno zaračuna 20 evrov pa traja 45 minut in se navadno bere za 2 pokojnika skupaj tako da župnik v 45 minutah zasluži 40 evrov branjevka pa nevem če dobi celi dan malo čez 20 evrov pa kje živimo ali bomo še naprej podpirali naj bolj bogate ali bomo revnim pomagali da bodo laže preživeli Prosim vzemite to za premislek prej ko boste koga kaznovali.

  3. Midva sva za poroko župniku v žep zatlačila denar, ker ga ni hotel sprejeti, pa to je bil znesek 50€. Ne trdim, da je povsod tako in da ni potrebno uvesti davčne blagajne v nekem določenem segmentu, posploševanje pa tu vendarle ni na mestu. Večina denarja pa mislim, da je zelo namensko porabljenega, župniki pa povečini zelo skromno živijo. Le nekateri vodilni v ustanovi bi se morali držati tistega kar znajo in ne posegat v finančni biznis, ki s cerkvijo nima nič zagovarja tudi sedanji papež.

  4. Uf kako hudo je če si celo življenje velik hlapec! Mi nimamo pojma, ti pa veš vse???!!! Resnica pa je zelo daleć od tega! Si že kdaj slišala, da so v cerkvi rekli “VZEMITE?” Nikdar in tudi ne boš!!! Oni poznajo samo “DARUJTE!!!”
    Sicer pa je ta razprava brezvezna, če imaš tako velike plašnice ne betici! Veliko učenjakov in pametnih mož je že večkrat povedalo, da RKC ni vodila religija zaradi velike količine svojih dobrih del, ampak zaradi velike količine nasilja!!!

    1. Že sama oblika tvojega komentarja pove veliko o tvojem duševnem zdravju.

  5. Nihce te ne sili dat ne za pogreb ne za ostalo…niso pa niti dolzni ti opraviti pogreb poroko itd…sivo podrocje…tudi prostitucija bi lahko rekli ni trreba da mi placas daj kolikor zelis…seveda furs bo za to rekel “delo na crno”

    1. Glede na to, da nas je bilo leta 2015 v Sloveniji 1.523.040 katoličanov oziroma 73,8%. ….

      bi se zadnji stavek moral glasiti: Večina nas Slovencev ima privilegije ….

  6. Kako ne razumete,da je cerkev in vatikan nad vsemi..nihce ne upa pisknit o velikih svetovnih stvareh brez da bi vprasali vatikan.Nihce se ne upa vtikati v vatikan in ce bi vedeli zakaj bi jih razumeli.

  7. Res je.tomaz razume.ga ni junaka v evropi k bi upal kontrolirati cerkev ali ji celo narekovati kaj in kako naj dela.cerkev ima zal res neverjetno moc in vpliv in nihce ne bo upal drezati v njoi.

  8. Žal mi je, a čeprav se grobo sliši, vztrajam. Govorite o stvareh, ki jih ne poznate. In v resnici pametujete, ker se le postavljate v pozicijo poznavalcev. Ali se motim?
    Hodite k maši? Molite? Živite iz moči zakramentov? Imate duhovnega spremljevalca? Ali sami koga duhovno spremljate? Opravljate duhovne vaje? Greste na župnijo, ko ste v stiski (npr. finančni) in prosite za pomoč (in ki jo tudi zanesljivo prejmete)? Date na razpolago kaj svojih materialnih sredstev, ko niste v stiski, za pomoč tistim, ki sedaj v stiski so? Ste kdaj stopili do (kateregakoli) župnika in mu povedali, da bi želeli mašo po določenem namenu, pa nimate sredstev za dar? Ali že imate izkušnjo, da bi v takem primeru prav vsak župnik daroval mašo po vašem namenu? ITD.

    In še najpomembnejše, govorimo o duhovnih dimenzijah (kajne, sogovornik, ki mi nadevate plašnice na betico in me nagovarjate s hlapcem). Kar pomeni (le hitro plašnice gor!), da se na svetu bije duhovni boj, ki na tej zemlji ne bo nikoli končan. Če se tega boja zavedam, bo svobodna tudi moja odločitev, na kateri strani želim biti. Tudi cerkev kot ustanova je vpeta v ta boj in ravno tako Cerkev kot občestvo. Prav tako pa tudi vsak posameznik v svoji osebni, najbolj intimni bivanjski resničnosi. Za svoje zveličanje je vsak sam odgovoren, in na koncu bo vsak pred Bogom sam.
    In, kar se mi zdi za naš pogovor bistveno – če bi bilo povsod na svetu, v vsaki inštituciji in v vsaki skupnosi, takšno razmerje sil med dobrim in zlim, kot je v cerkvi in Cerkvi, ta svet ne bi več bil solzna dolina, temveč predokus raja.
    Če stvarnosti duhovnega življenja Cerkve ne poznate, ne morete ne vedeti ne razumeti, zato lahko zgolj pametujete in nodrujete.
    A kot rečeno, vera je milost, ki bo dana vsakomur, kdor zanjo prosi. Toda ponižnost pred večjim, boljšim, ljubezni polnejšim od mene, ni v domeni duhovne dimenzije zla. K sreči nam je Bog dal svobodo. Bom pa že raje izbrala biti hlapec dobrega, kakor pa hlapec zla.
    Mir z vami!

      1. :)
        O tem govorim. Ne gre in ne gre…

        Človek mi lahko zasužnji telo, duha nikoli! In mi tudi svobode duha ne more ne dati ne vzeti.

        1. V moji okolici živijo verniki, ki so drugače kot hudič do drugih ljudi.

          So jih to naučili zakramenti? Ena od zapovedi pravi: ne želi bližnjega blaga. Pa ravno te osebe bi vzele tudi tisto kar ni njihovo. Verjetno ti Bog odpusti grehe, četudi kradeš?!?

  9. Kot vedno, spet tema ki deli Slovence… Treba je priznati stvari ki jih cerkev dela dobro in za dobro ljudi (tu mislim predvsem na dobrodelne dejavnosti in vključevanje starejših in manj priviligiranih v družbo), cerkev pa mora priznati kje gre za tržno dejavnost. Ni potrebe po napadanju, ampak po komunikaciji in vedenju kaj je potrebno spremenit, drugače bo izzid tak kot pri zadnjem referendumu…

  10. Bolj kot davčni računi za darove za mašo, me zanima kako je s prodajo tiskovin.

    v naši cerkvi, kot v večini drugih, je ob vhodu miza, kjer lahko kupiš Družino in druge tiskovine. denar se pa pusti v skrinjici, ki je na mizi. tako je bilo tudi včeraj pa so davčne blagajne že obvezne. poudarjam, gre za čisto prodajo časopisov in revij, brez računa.

    1. Predvidevam, da bo župnik dobil račun od založbe in ga plačal s temi prispevki iz skrinjice…

    2. sicer pa je katoliški tisk pravi biznis :) priporočam!!!! :)))))

  11. Moje mnenje o Cerkvi je v celoti pozitivno in se cerkvenih prostorih počutim pomirjeno, zato vanje vstopam z velikim veseljem in ponižnostjo. Kot prebivališče Boga med nami, so cerkve zame “topel dom” za intimen pogovor z Bogom in srečanje z ljudmi … Vse, kar prostovoljno namenim cerkvi, pa naj bodo to mašne štipendije, dar v puščico ali prispevek za obnovo in vzdrževanje, pa je moj prostovoljni prispevek, k pokritju ogromnih potreb, k jih ima naša slovenska cerkev. Po uradnih podatkih je bilo leta 1991 ob osamosvojitvi Slovenije 2887 cerkva. Število se je do danes za nekaj cerkva povečalo. V Registru nepremične kulturne dediščine Ministrstva za kulturo je registriranih 2341 cerkvenih objektov. Ne vem koliko je vseh cerkvenih stavb v Sloveniji (saj ima skoraj vsaka cerkev še župnišče, nekatere tudi kaplanijo), a že sam pogled na pokrajino nam pove, da je tega fonda veliko. Po moji oceni okoli 6000 v poprečju zelo starih stavb, ki jih je treba ogrevati, osvetljevati, zavarovati in kaj je še takšnega, da o stroških vzdrževanja (popravljanja) ne izgubljam besed. Živim v več kot 100 let stari hiši in vsako leto namenim za tekoče stroške in vzdrževanje te stavbe okoli 10.000 €. Glede na to, da so cerkve in druge stavbe “malo” večje in “malo” starejše, bi si upal trditi da je za vzdrežavanje te slovenske kulturne dediščine potrebno letno zagotoviti najmanj 120 milijonov €. Po moje bi bilo kar prav, da bi “država” cerkvene stabe nacionalizirala in jih potem vzdrževala iz proračuna – tako kot je to urejeno v Franciji. Bojim se samo, da bi takrat minimalni stroški zrasli za faktor 5, kot je to običajno pri javnh naročilih. Pa tudi vse tiste prostovoljne ure, ki jih oddelamo sedaj, bi si zaračunali. Tako bi 1 milijarda € verjetno več ne zadoščala in vsi biseri te kulturne dediščine bi propadli. Upam, da ste sposobni dojeti, da se prostovoljstva ne da obdavčiti. Če jaz sosedu pokosim travnik, on pa meni odpelje gnoj na njivo vendar ne pričakujete, da bova od tega plačala davek, ka-li?. Ne vem, kaj vas moti. V cerkvi ni cenikov (Tudi ne vem. če so kdaj bili.), so le priporočeni zneski, vsak pa lahko prispeva po svoji vesti in zmožnostih. Morda se boste tudi lahko strinjali z mano, da so naše cerkve, kolikor se da, dobro vzdrževane. Res pa je, da nam počasi pohaja sapa, saj se bremena večajo, število tistih, ki so pripravljeni podpirati, pa pada. Včasih se mi ne zdi prav, da našo farno cerkev, ki šteje blizu 1000 let ( Sam Bog ve, kolika je njena vrednost?), vzržujemo v veliki meri farani s prostovoljnimi prispevki in prostovoljnim delom. Občudovati in se postavljati z njo, pa prihajajo od blizu in daleč … No meni je to všeč in sem ponosen nanjo, vendar me zaboli, ko kdo nekrtično “naklada”, da bi bilo moje prostovoljno delo in prostovolje prispevke potrebno obdavčiti ….

    1. Danilo, hvala za ta zapis. Natanko tako razmišljam in čutim tudi sama.

    2. Jst tudi prostovoljo delim znanje, ki nekateri rečejo inštrukcije-
      jst tudi delam spletne strani zastonj.

      Samo včasih dobim kakšen dar, saj veš za kurjavo.
      Danilo Kraner imate pa zanimivo razmišljanje, bog vse povrne.

  12. Berto,
    lahko vam samo rečem, da mi je zelo žal, ker imate tako slabe izkušnje z ljudmi, vernimi, nevernimi … Vsi smo poklicani, da ljubimo Boga ter sebe in drug drugega, kot nas on ljubi. V kolikšni meri pa to vsak od nas uresničuje v svojem življenju, pa je drugo. Gotovo si vsak dober človek, veren ali neveren, želi biti dober s sočlovekom. Vendar iz lastne moči zmoremo bore malo. Zato je globoka vera in živ odnos z Bogom tako pomemben. Ostajamo v nenehni povezavi z Njim, ki nas spodbuja, dviguje ob padcih, nam daje moči, nas preoblikuje … In tako mu postajamo, četudi le po kapljicah, vse bolj podobni. Če nekdo le reče ali navzven pokaže, da je veren, to še ne pomeni, da je tudi zares v živem odnosu z Bogom in da se pušča Bogu oblikovati v boljšega človeka.
    Če kradeš, si še kar ves v grehu in še tako odpuščanje ne more spremeniti dejstva, da si v grehu (kar je v resnici ločenost od Boga). Če si kradel, spoznal svojo zmoto, se pred Bogom spovedal, prejel zakrament svete sprave, popravil storjeno krivico, se spremenil in prenehal krasti – potem seveda, Bog zagotovo odpušča. In če še ne zmoreš spoznati, da je kraja greh in da te ločuje od Boga, ga ponižno prosi, naj te On razsvetli in osvobodi tega greha in brez nadaljnjega ti bo pomagal, da se izboljšaš in mu vsaj za stotinko postaneš podobnejši.
    Bog je Ljubezen in nas vabi, da bi to bili tudi mi.

    Sicer pa, Berto, pravi in najboljši odgovor najdeš v Bibliji:

    Pravila krščanskega življenja (Rim 12, 9-18)

    Ljubezen naj bo brez hinavščine. Odklanjajte zlo, oklepajte pa se dobrega. Drug drugega ljubíte z bratovsko ljubeznijo. Tekmujte v medsebojnem spoštovanju. Ne popuščajte v vnemi, temveč bodite goreči v duhu, služíte Gospodu. Veselite se v upanju, potrpite v stiski, vztrajajte v molitvi, bodite soudeleženi v potrebah svetih, gojite gostoljubje. Blagoslavljajte tiste, ki vas preganjajo, blagoslavljajte in ne preklinjajte jih. Veselite se s tistimi, ki se veselijo, in jokajte s tistimi, ki jočejo. Drug o drugem imejte isto mišljenje, ne razmišljajte o visokih stvareh, marveč se prilagajajte skromnim. Ne imejte se v svojih očeh za pametne. Nikomur ne vračajte hudega s hudim. Pred vsemi ljudmi skušajte skrbeti za dobro. Če je mogoče, kolikor je odvisno od vas, živite v miru z vsemi ljudmi.

    Bog je ljubezen (1 Jan 4, 7-16)
    Ljubi, ljubimo se med seboj, ker je ljubezen od Boga in ker je vsak, ki ljubi, iz Boga rojen in Boga pozna. Kdor ne ljubi, Boga ni spoznal, kajti Bog je ljubezen. Božja ljubezen do nas pa se je razodela v tem, da je Bog poslal v svet svojega edinorojenega Sina, da bi živeli po njem. Ljubezen je v tem – ne v tem, da bi bili mi vzljubili Boga. On nas je vzljubil in poslal svojega Sina v spravno daritev za naše grehe. Ljubi, če nas je Bog tako vzljubil, smo se tudi mi dolžni ljubiti med seboj. Boga ni nikoli nihče videl. Če se med seboj ljubimo, ostaja Bog v nas in je njegova ljubezen v nas postala popolna.
    Po tem spoznavamo, da ostajamo v njem in on v nas: dal nam je od svojega Duha. In mi smo ga gledali in pričujemo, da je Oče poslal Sina za odrešenika sveta. Kdor priznava, da je Jezus Božji Sin, ostaja Bog v njem in on v Bogu. Mi smo spoznali ljubezen, ki jo ima Bog do nas, in verujemo vanjo.

    Mir in vse dobro!

  13. Berto, in še kot voščilo vam osebno za vse najboljše v novem letu, vam podarjam meni najlepše besede Svetega pisma:

    Ko bi govoril človeške in angelske jezike, ljubezni pa bi ne imel, sem postal brneč bron ali zveneče cimbale. In ko bi imel dar preroštva in ko bi poznal vse skrivnosti in imel vse spoznanje in ko bi imel vso vero, da bi gore prestavljal, ljubezni pa bi ne imel, nisem nič. In ko bi razdal vse svoje imetje, da bi nahranil lačne, in ko bi izročil svoje telo, da bi zgorel,ljubezni pa bi ne imel, mi nič ne koristi.
    Ljubezen je potrpežljiva, dobrotljiva je ljubezen, ni nevoščljiva, ljubezen se ne ponaša, se ne napihuje, ni brezobzirna, ne išče svojega, ne da se razdražiti, ne misli hudega. Ne veseli se krivice, veseli pa se resnice. Vse prenaša, vse veruje, vse upa, vse prestane.
    Ljubezen nikoli ne mine. Preroštva bodo prenehala, jeziki bodo umolknili, spoznanje bo prešlo, kajti le delno spoznavamo in delno prerokujemo. Ko pa pride popolno, bo to, kar je delno, prenehalo. Ko sem bil otrok, sem govoril kakor otrok, mislil kakor otrok, sklepal kakor otrok. Ko pa sem postal mož, sem prenehal s tem, kar je otroškega. Zdaj gledamo z ogledalom, v uganki, takrat pa iz obličja v obličje. Zdaj spoznavam deloma, takrat pa bom spoznal, kakor sem bil spoznan.
    Za zdaj pa ostanejo vera, upanje, ljubezen, to troje. In največja od teh je ljubezen. (1 Kor, 13)

  14. Ljudje a ste res tako krazke lameti kot Katja Rot in Anonimna, da ne veste kaj govorite niti kaj delate??? Vi meni prodajate neko duhovnost in gako prikriate lopovščino in svinjarije vaših baje dušnih pastirjev? Mako vas ni sfam? Vsak ima svojo duhovnosg in jo doživlja po svoje, v glavnem ne v zvezi s temi vatikanskimi pedofili, ki jih tako zagovarjage tudi ko je več kot dovolj domazov da niso ljudje! Kot rečeno, vsak ima svojo duhovnost in vsak si jo mora sam plačati in gfe na njegove stroške, razen vaše, ki jo moramo vsi plačevati! Uvedite cerkveni davek in si sami plačujte vašo baje duhovnosg, ne pa da se repenčite na tje stroške. Kaj bi rekli, ?e bi se nek ravnatelj zadolžil do konca, nato la dal šolo pod hipoteko, tako kot so vaši pastirji dali cerkve, ki NISO NJIHOVA LASTampak so last ljudi, ki so to plačali! Pravite, da vas je 80% aniti eden se ni zaradi teh svinjarij oglasil!!! Ste prekleto slabi kristjani in lahko vas je sram makšni bebčki ste! Na koncu pa si dovolite drugim, ki na vašo inkvizicijo NE PRISTANEMO IN NIKDAR NE BOMO soliti lamet?!!! Sramota in ni nič čudnega, da imamo v Sloveniji bedo kot jo imamo! Vašo duhovnost vi prihranite zase in na svoje stroške! Ne pozabite, da pokurite vsak mesec več kot milijon in pol davkoplače alskeva denarna!!! Popolnoma se strinjam, dačlovek, ki ne loči med idealizmom in materializmom ni razsoden in priseen človek, a to nikakorni opravičilo za vašo bedo in pokvarnenost, ravno naslrotno!!!

      1. Lažje bo za vse nas takrat, ko se bodo cerkveni hlapci nehali sprenevedat in lagat in povrnili Slovencem tisto, kar so pokradli. Pokradli pa so OGROMNO!!!

  15. Glede na to, da se bo država spravila še na bolšje sejme po šolah, kjer otroci ustvarjajo in potem prodajajo za simboličnega pol evra in da bodo po novem morali imeti blagajne, je prava norija, da jih ne bi imeli v cerkvi. Sicer verjamem, da večinoma gre denar do pomoči potrebnih, pogosto pa tudi za kakšen literček “kristusove krvi” od katere je odvisnih toliko župnikov. Pa še za kaj drugega. Nadzor naj bo, če velja za ene, naj za vse.

    1. Odgovor z argumenti Anonimnež.Velja ona stara dobra misel:Poslušaj kaj govorim ne glej kaj jaz delam!

Komentarji so zaprti.