Polna luna. Sobota. Povsem navaden dan. Ampak med vožnjo po naših avtocestah sem prišel do zanimivega zaključka. Polna luna vpliva na voznike in posledično je vožnja po avtocesti precej bolj naporna, kot sem je sicer navajen. Mogoče ni bil razlog v polni luni, ampak sem dejansko naletel na voznike, ki so bili tisti dan na spidu.

Zadnje čase sem postal umirjen voznik. Po avtocesti vozim zmerno, brez naglega zaviranja, brez nesmiselnega prehitevanja, predvsem pa brez provociranja in “ablendanja”. Mogoče sem odrasel, mogoče pa se mi samo ne da več početi teh stvari.

Tudi v soboto je bilo tako, ko sem se vozil proti Ljubljani. Vožnja po voznem pasu s hitrostjo 120 km/h. Ko sem opazoval vozila na prehitevalnem pasu se mi je zastavilo zanimivo vprašanje – od kdaj imamo pri nas najvišjo dovoljeno hitrost na avtocesti postavljeno na 180 km/h? Vsaj toliko so namreč vozila, ki so vozila mimo mene, drvela po avtocesti. Seveda sem parkrat preveril, če slučajno jaz ne vozim prepočasi, vendar ni bil to vzrok.

Ko mimo tebe švigne kombi, ki “ablenda” vozilo pred seboj na prehitevalnem pasu, potem veš, da je vrag vzel šalo. Ampak na srečo ni bilo veliko prometa in so tudi višje hitrosti funkcionirale dokaj normalno. Dokler ne pridem do obvoznice in pred Novimi Jaršami se vključim v promet.

Vozim po voznem pasu s hitrostjo 105 km/h, preverim situacijo za seboj – nikogar, nakažem spremembo pasu s smerokazom in začnem s prehitevanjem tovornjaka. Trije v vrsti in med njimi skoraj nobene varnostne razdalje. Takrat opazim, da se mi z “raketno” hitrostjo približuje srebrn Audi, ki mi “ablenda” na daleč. Ne morem se mu umakniti, prav tako pa ne bom zaradi nekoga pospeševal kot pri norcih. Ker sem že mimo drugega tovornjaka, se odločim, da nakažem spremembo pasu z žmigavcem. Prehitim še tretji tovornjak in poskušam zapeljati na vozni pas.

Vendar se je Audi odločil, da me prehiti po desni strani! #wtf. Ostanem na prehitevalnem pasu. Audi je imel nesrečo, saj ga je vozilo na voznem pasu “zaprlo” in ni mogel mimo in me prehiteti.

Ker se mi res ne da ukvarjati z bedaki in norci na cestah, iščem priložnost, da čim prej zapeljem na vozni pas – vendar se tukaj vključujejo že vozila iz uvoza pri Šmartinski cesti.

Ostanem na prehitevalnem pasu, ko vidim, da se mi Audi še enkrat približuje z zelo veliko hitrostjo. Ker imam pred seboj par vozil in tudi prehitevalni pas je poln, se mu ne morem umakniti. Ko gledam v vzvratno ogledalo, dobim občutek, da sem v filmu Mad Max, ko me nekdo hoče odstraniti. Audi mi vozi za ritjo par centimetrov in mene dejansko zgrabi rahla panika.

Kaj če mi v tem trenutku kdo, brez smernika, zapelje na prehitevalni pas? Če bom zaviral, bom dobil Audija v rit in verjetno se ne bo končalo dobro. Pogledam še enkrat v ogledalo in vidim manevriranje Audija. Zapelje čez vozni pas na odstavni pas in prehiteva – ne samo mene, ampak še par vozil, ki so bila očitno prepočasna zanj. Sunkovito zapelje nazaj na čez dva pasova in se pelje naprej po prehitevalnem pasu.

Do izvoza Bežigrad po desni strani prehiti še dve vozili in vozi vozilom par centimetrov za ritjo. No, na srečo se vsaj na tem delu, ki sem ga imel možnost videi, ni zgodila nesreča, ali karkoli drugega. Ampak dejstvo je, da takšni vozniki ne sodijo na naše ceste.

Kaj pa če bi jaz, v trenutku, ko mi je vozil za ritjo par centimetrov, moral zavirati? Verjetno danes ne bi pisal o tem dogodku, kajne? Upam, da je vozniku Audija uspelo varno pripeljati na cilj in da ni vmes “ubil” nikogar.

cesta4

14 Responses to Tudi polna luna vpliva na voznike, mar ne?

  1. Pudl pravi:

    Skoraj identično situacijo sem imel pred dobrim mesecem. Prav tako Audi, prehitevanje po desni, vožnja par cm za ritjo. Samo jaz sem imel takšno “srečo”, da me je ta bedak želel ubiti in se z desnega pasu zaletel vame. On je seveda pobegnil, jaz pa obstal na AC z razbitim avtom.
    Takšnim impotentnežem bi morali takoj odvzeti izpit in jih za pol leta poslati na delo v Sočo. In pa za vedno onemogočiti nakup avtomobila, močnejšega od 60 kW.

  2. miha pravi:

    Tudi jaz sem ravno čez vikend razmišljal, da par novih stacionarcev po LJ ne bi bila slaba ideja. Prvič v življenju!
    Je pa res tudi to, da na prehitevalni pas s hitrostjo 100 nihče ne bi smel zapeljat. Prehitevalni je za prehitet, kar pomeni stopi po gasu ;)

  3. miha pravi:

    mimogrede, lahko kdo priporoči kakšno kamero? Ker tudi o nakupu le te čedalje resnejše razmišljam.

  4. bbb pravi:

    za začetek bi lahko vozili 130km/h po avtocesti in ne 110, 90, 120, tudi ti g. had :) …

    • had pravi:

      zelo z veseljem, ce bi kadarkoli vozni pas na avtocesti to omogocal :)

      • bbb pravi:

        Vozni pas omogoča tako vožnjo, prehitevalni žal ne :)

        Ps. Vozni pas 120kmh prehitevalni se ustavi na 60kmh, kaj narediš?

        • had pravi:

          nope :( tovornjaki vozijo pod 100 km/h.. in ko je guzva, ne prides na prehitevalni pas..

          prehitevam po desni :) po voznem pasu..

  5. Anonimno pravi:

    Ablendanje je hrvatizem , blendanje je pa slovenska verzija tega. Ce ze uporabljas besede ki jih ne razumes se jih vsaj nauci napisati pravilno.

    • had pravi:

      hrvati recejo apblendati.. toliko o tem.. ja..

      blendati pa pomeni tudi nekaj v blenderju zmesati..

      • JakMar pravi:

        Fran.si (zbirka slovarjev, med drugim SSKJ) besede ablendati ne pozna, pozna pa besedo blendati, v tem primeru sicer gre za slovar novejšega besedja in ne sskj (blendanje- z izmeničnim prižiganjem in ugašanjem avtomobilskih dolgih žarometov opozarjati druge voznike na kaj: Tudi če bi vozil 200 km/h, se bo za tabo našel bedak, ki ti bo blendal in trobil E ← nem. blenden, prvotneje ‘zaslepiti’)

        #samopovem

  6. Bojan pravi:

    Obstaja en mit, da je recimo ob polni Luni več prometnih nesreč. To ne drži!

    V strokovnem članku Prometne nesreče v Sloveniji – vpliv Luninih men, ki je delo vrhunskega strokovnjaka Dr. Primoža Kajdiča lahko že v izvlečku preberemo …

    “V tem članku analiziram pogostost prometnih nesreč v Republiki Sloveniji v obdobju med 1. januarjem 1995 in 30. junijem 2010 in jo primerjam z Luninimi menami. Skupaj se je v tem obdobju (5845 dni) zgodilo 635271 prometnih nesreč, od tega 3984 s smrtnim izidom. To pomeni, da se je v povprečju v Sloveniji na dan zgodilo 108.7 prometnih nesreč, takih s smrtnim izidom pa 0.68 na dan. Primerjava z Luninimi menami je pokazala, da je povprečno število prometnih nesreč v dneh, ko je Luna polna enako povprečnemu številu nesreč v ostalih dneh, kar pomeni, da ni nobenega indica, ki bi kakor koli kazal na to, da bi Luna imela kakršen koli vpliv dogajanje v prometu.”

    Celoten strokoven članek je na voljo tukaj http://astronomska-revija-spika.si/media/2016/11/Prometne_nesrece_vpliv-Luninih_men.pdf

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.