Očitno Golobova vlada dela dobro, saj se je cena pogonskih goriv danes znižala. Cena bencina je tako danes 1,534 evra za liter in dizel stane 1,676 evra. No, to o Golobovi vladi je “joke”, saj imajo pri določanju cen goriva zelo malo prostih rok. Se mi pa ob vsem tem zastavlja drugo vprašanje – zakaj je v Sloveniji bencin cenejši kot dizel, saj drugje je situacija ravno obratna.
- Zakaj nimamo dvojnih cen za goriva / ene za tujce, druge za domačine
- Zakaj Petrol še vedno ne objavlja cen goriva na “totemih” pred bencinskimi črpalkami
- Nova24 in domoljupci verjamejo, da je cene goriv dvignil Robert Golob
- Konec Janezovih predvolilnih bonbonier / dražja elektrika in pogonska goriva
Nekoč, pred korono in pred Janezovo vlado je bila cena dizla nižja od cene bencina. Potem so prišli odloki, spremembe in vse ostalo in cena dizla je v Sloveniji prehitela ceno becina. In temu je tako še danes.
Ko se vozim po sosednjih državah, trenutno po Italiji, opazujem cene in ugotavljam, da je cena bencina povsod nižja od cene dizla. Tudi cene dizla na “petrolih” v Italiji so v večini primerov nižje od cen na naših avtocestnih “petrolih”.
Za to “višjo” ceno naj bi obstajal razlog v uredbi, ki je bila nekoč sprejeta in zahteva delež “biokomponetne” v dizlu. V Sloveniji je ta delež določen na 10 odstotkov, v Avstriji na 6,3 odstotka in na Hrvaške le 3,8 odstotka. Ker je šla cena “biokomponente” strahotno navzgor, se to tudi odraža pri sami ceni.
Vlada bi lahko spremenila to uredbo in tako znižala regulirano ceno dizla za precej, kajne? Zakaj ni interesa je drugo vprašanje, si pa predstavljam, da je interes naftnega trgovca pač drugačen kot je interes posameznega Slovenca, ki bi rad točil cenejše gorivo!