Delo je, teden dni po MMC RTV Slo, predstavil svojo brezplačno iPad Delo aplikacijo – dolpoteg na naslovu in s tem postal prvi slovenski časnik na iPadu. V ponedeljek štarta Dnevnik s svojo Android verzijo, ki bo namenjena kupcem Simobilovega Samsung Galaxy Taba.

Delo se je odločilo za zelo preprosto aplikacijo, ki me v letu 2010 malce moti – namreč ko izbereš določeno “številko” Dela, oz. njegove priloge, se le ta prenese na iPad (kar ponavadi traja precej dolgo). In potem se po straneh premikaš in povečuješ/zmanjšuješ tekste – kot bi bral .pdf datoteko, ki pa ni ravno to, kar bi pričakoval od iPad aplikacije (kje so možnosti za “deliti” tekst na Twitterju, Facebooku, ali pa na kakšnem drugem družabnem omrežju?).


Pozitivna stvar aplikacije je, da je Delo na iPadu zastonj?! To se bo verjetno precej kmalu spremenilo in se bo vzpostavil model plačevanja, kot je pri tiskanem mediju – v bistvu je tale Delo iPad aplikacija dejanska preslikava tiskane verzije v iPad, le s to razliko, da si s to verzijo bolj težko pomagaš na WC-ju, ko zmanjka straniščnega papirja.

Vsekakor sem v letu 2010 pričakoval kaj več od te aplikacije, predvsem pa pristop, ki je primeren sedanjemu času in ne letu 2002!

Glede na to, da je urednica Romana Dobnikar Šeruga zapisala (vir) “Delo na iPadu je nov dokaz, da Delovi novinarji nismo več zgolj »odvisniki« od papirja, od tiskane izdaje časopisa, ampak smo pripravljeni na izzive prihodnosti.” se mi zdi vse skupaj precej “smešno”. No, mogoče pa bi najprej uredili svojo spletno stran in potem bi bila tudi iPad aplikacija lahko precej lažje delo, predvsem pa uporabniku bolj prijazna.

Če si želim brati tiskano izdajo časnika, potem ga kupim, če pa želim brati iPad verzijo, potem pričakujem vsaj malce drugačno formo vsega skupaj – mogoče bi kdaj prišlo prav, da bi se pogledalo čez meje našega ozemlja in se naredilo kakšen približek temu, kar ponujajo drugi mediji. Recimo za idejo – lokalne novice mogoče?!

13 Responses to Delo iPad aplikacija – v čem je smisel branja časnika v pdf-ju na iPadu??

  1. (jm) says:

    Če pogledaš kaj Delo dela na webu, potem je jasno, da so izbrali najboljši možen pristop. predvidevam namreč, da niso sposobni narediti aplikacije recimo podobne Flipboardu. In, če takšen presežek ni mogoč sta dve varianti:

    1. Narediš zadevo po vzoru weba
    2. Narediš zadevo po vzoru papirnate variante

    Sam glasujem za drugo. V čemer imajo dolgoletne izkušnje in to delajo več kot dobro. Zato se mi zdi njihov pristop zelo primeren in v bistvu v skladu z njihovimi zmožnostmi. Mene so prijetno presenetili. Bal sem se, da bodo šli v nekaj modernega, z kupom dobrih idej vendar zanič realizacijo (tako zaradi znanja kot stroškov) kar potem pomeni dejansko neuporabno skrpucalo.

    Tako pa smo dobili popolnoma funkcionalno zadevo, ki dosega svoj namen -> dostavo Dela na bralnik uporabnika.

  2. fry says:

    Appsturbation…

  3. C says:

    Po 15 letih razvoja spleta, ki je prvič v zgodovini omogočil ogled iste vsebine na vseh platformah, je pristop “there’s an app for everything” za mene neandertalec, zablodela veja na drevesu evolucije.

    Imamo razvite brskalnike, RSS readerje in PDF readerje, čemu je potrebna ta neumnost, ko mora vsak content-provider naenkrat razvijat aplikacije za 5 različnih platform?

  4. abcd says:

    Ne pozabljajte, da na webu pričakujemo vse zastonj, aplikacijo pa smo pripravljeni (še) plačati. Ni neandertalsko, je način za preživetje…

    Folk hoče še vedno “neki v roke”, da plača več, kot pa dobi zastonj. Poglobljena vsebina ni (toliko) pomembna, sej če te zanima zares, lahko pogooglaš, ne? Plačat za brat razne kolumne pa… sej so zastonj na siolu.

  5. LouD says:

    What fry said…

  6. (jm) says:

    abcd – bučke. Seveda ljudje pričakujejo da je vse zastonj. Pa ni! Tudi na webu ne. Kar spomni se Bar 1, Bar 2, BigBrother 1,2,3. Je bilo kar nekaj za plačat, in se je tudi plačevalo.

    Tudi Finance še kar del svoje vsebine prodajajo.

    Za ekskluzivne vsebine so ljudje pripravljeni plačat. Če pa ne delaš nič drugega kot povzemaš tiskovne agencije (ki tudi niso zastonj) pa jasno nima smisla zaračunavati.

    Boljši odgovor – zakaj bo plačljivo je – ker je lahko. Ker je Apple omogočil enostavno plačilo. Zadeve na webu, kreditne kartice, moneta so vse malce nerodne, in dajejo uporabniku občutek tveganja. Apple pa je pač to precej poenostavil.

    Moja napoved?

    ko bo Delo na iPadu plačljivo, ga bo redko kdo še povohal.

  7. Abaddon says:

    Ni slabo, važno, da se da normalno. Če bi šli razvijat nekaj oh in sploh bi trajalo predolgo, bolje to kot nič.
    Se pa strinjam, da bo delo na ta način kupoval le tisti, ki ga ne more kupiti v trafiki, torej kakšni zdomci. Sploh, če cena ne bo nižja od tiskane izdaje!

  8. had says:

    @abaddon: predolgo trajal razvoj :) saj je trajal 5 mesecev, odkar so se pojavili prvi ipadi v sloveniji :)

    ce bi dodal svoje pdf-je v press reader, bi zmagali :)
    http://itunes.apple.com/us/app/pressreader/id313904711?mt=8

    k to je pa res namenjeno ravno temu, kar so naredili pri delu.. odkrili toplo vodo :)

  9. Ninja says:

    Sej so rekli, da bodo še izboljšali zadevo. Ne vem zakaj bi že zdaj vlagali toliko časa in denarja v razvoj, ker nima ravno zelo veliko ljudi v Sloveniji iPad-a.

    Sicer pa po bitki je lahko vsak general! :)

  10. had says:

    @ninja: za to kar so naredili – razen lepe sminke, bi bilo potrebno mogoce maks. par dni..

    skoda.. pricakoval vec.. pa ceprav je to “prvi novicarski app za ipada” v sloveniji.. in ceprav nas je bolj malo, uporabnikov ipada, smo verjetno precej bolj zahtevni, kot ostali :)

  11. a-ja says:

    Gre za podajanje/prodajanje različnih vsebin preko aplikacij, ki so prilagojene določenim napravam. No brain science!

    Kar pa je naredilo Delo (kljub temu, da je prvi v Sloveniji, kar ni opravičilo!), je slabo načrtovano in izpeljano, da o časovnem razkoraku ne govorim, hvaljenje je pa tako, kot, da so to oni ravnokar odkrili – no, pa saj mogoče so. Še dobro, da to lahko še vedno izboljšajo, če bo le volja na pravi strani.

  12. had says:

    @a-ja: jeap.. ce upostevajo par predlogov, ki smo jih natrosili, potem bo vse skupaj precej lazje – ce imajo namen izboljsati zadevo, oz. jo narediti uporabno tudi za tiste, ki nocemo brat pdf-jev :)

  13. Večer je že cel november na Pressdisplayju oziroma PressReaderju za lastnike iPadov oziroma na PressHubu za lastnike androidov ozoroma Press-nevemkaj za lastnike BlackBerryjev, Windows mobile … Nismo izumljali tople vode.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.