Poskus live bloganja iz dogodka, ki ga organizira Renderspace – http://fb.renderspace.si – Twitter #rsconnect, kjer lahko sledite tvitom.
Matevz Klanjsek – Fb killed the TV star
Primerjava Facebooka in televizije – TV se vedno velja za superstar oglasevanja, narocniki ne zaupajo Facebooku. Ampak se poraja vprasanja, ali obstajajo res ljudje, ki gledajo TV. Povprecna starost gledalca je 49 let.
Ljudje rojeni v tem tisocletju, ne gledajo TV-ja. So pa na spletu. Biznis model na FB-ju se temu prilagaja.
Zelimo zeleno obcinstvo, jim podati sporocilo, vplesti uporabnike, razsiriti sporocilo in meriti ucinkovitost. Targetiranje, Formati, Engagement, Viralnost, Merjenje
- Doseg in targetiranje FB: kjerkoli, kadarkoli, demografsko in vedenjsko, kontrolirano
- Doseg in targetiranje TV: lokacijsko omejeno, generalizirano, nakljucno
Oglasevalski format na TV – EPP cas, ki je vsiljiv, nezazelen, nekontekstualen, na FB – organsko, prijazen in relevanten
- Engagement FB – aktiven, druzaben, custven. Na TV – pasiven, odtujen, nezainteresiran
- Viralnost FB – dinamicno, odprto, sproti generirano. Na TV – staticna, zaklenjena, programirano
- Merjenje FB – sprotno, natancno, vsi uporabniki. Na TV – groba ocena, nakljucno, po kampaniji
Kirby Koo – online sales Ceemea Lead – Social by design
Alice Elmi – Account Manager
Obe dve delata v Dublinu in skrbijo za razvijajoce trge. Prva se je pridruzila FB-ju tri leta nazaj, druga dve leti.
The web is built around people.
Leta 1990 smo brskali po svetu, leta 2000 smo iskali, leta 2010 pa odkrivamo in se povezujemo. Portali so v lanskem letu izgubili 20% prometa, iskanje je naraslo za 1%, druzbena omrezja pa so dosegla enormne stevilke.
Igralna industrija je postavila cloveka v center dogajanja, kjer se lahko ljudje med seboj povezujejo.
Enaka stvar se dogaja pri spletnem nakupovanju, kot tudi pri institucijah (rdeci kriz). Vpletena so druzbena omrezja, ljudje komentirajo in objavljajo.
Facebook je lahko: medijski kanal, gradnja odnosa, ali pa kanal za biznis.
Alice Elmi
Case studies:
- build community – airasia.com – prodali 600.000 kart v enem dnevu – povezali so vse tri zgoraj omenjene stvari
- drive sales, engage fans – Manchester United – povecali stevilo njihovih fanov
- transform event marketing – Levi’s – 2x vecji promet na spletno mesto, 4x vecji promet na njihovo trgovino
ostali primeri: www.facebook.com/marketing
Primer Starbucks – 19 mio fanov, vendar njihovi prijatelji dosegajo skoraj celotno FB populacijo.
- Premium Ads – like ad, video ad, fan ad
- Marketplace Ads – action ads – auction based,
- Targeting based on user info – basic (age, gender,), work and education, interests (music, movies,), friends..
- Optimize your ads – creative optimizations – right picture, title and copy, create social actions
- Performance analysis – targeting right users, undestanding right clicks, prices..
- Sponsored stories – page likes, page posts, app used, app share, check-in, domain – word of mouth on FB
Obe deklici sta iz marketing oddelka, kar se pozna.
Marketing tools
- pages – two way communication, connect, engage, reach
- social plugins – like, share,
- custom apps
- native apps – poll, event, photos, video
- facebook places
- graph api
- credits – payment method
- insights
Sledila je pavza in pogovor z Alice o aplikacijah in ostalem, kar bremeni in tezi razvijalce in uporabnike. Facebook dnevdno spreminja pravila, ki so med drugim razlicna za regije, kar povzroca tezave ljudem. Prav tako pa je problem pri samih aplikacijah, o katerih sama ne ve veliko, saj je njeno podrocje marketing!
Poskusajo biti prijazni do njihovih uporabnikov in se je potrebno drzati njihovih pravil – kar pa se v praksi ne pokaze vedno kot da se oni sami drzijo tega in se tega zavedajo.
Sledi predstavitev primerov, preko katerih bomo dobili uvid v vse skupaj.
Peter Sepetavec, Matevz Klanjsek in Ales Gabrovec iz Renderspacea
Targetiranje – klub Gaia – Unichem – skupnost za ljubitelje vrtnarjenja
obstojeca 40-65, cilj pomlajevanje 30-45
Profil, FB oglasevanje (160 ciljanih oglasov – like ads, sponsored stories), social plugins
3700 obozevalcev, 30.000 aktivnih uporabnikov, 2300 lajkov in komentarjev, 11% obiska predstavlja FB
Gorenje – ciljna skupina zenske 25-34 – change mood, zamenjava profilne slike,
13.000 namestitev aplikacije, 3927 ustvarjenih objavljenih
Cockta – 5 kljucnih trgov, 400 oglasov, 3 formati
Oglasevanje – 221.000.000 prikazov, 147.000 klikov, 43 prikazov na uporabnika, 6.300.000 razlicnim uporabnikom prikazani oglasi – 80.000 fanov
ExYU trgi imajo nizke cene in ogromno oglasevalskih kapacitet
Xobi skoki – promocija v casu Planice – 145 razlicnih oglasov, ki promovirajo aplikacijo
11.000.000 prikazov, 8700 klikov, 0.077% CTR, 38 prikazov na uporabnika
Peter Sepetavec – Xobi case
9500 novih uporabnikov profila, 12.000 igralcev igre, 10 iger na uporabnika, 15 minut stika z brandom
Arkadne igre nimajo viralne komponente, imajo pa engagement
Xobi skoki – 830.000 skokov, 50.000 v enem dnevu, 7000 skokov enega uporabnika – 38 ur, 6500 igralcev
Vpletenost v blagovno znamko
Z aplikacijo se dosezejo odlicni rezultati
Matevz Klanjsek – Naredi svoj band 2
480.000 ustvarjenih bandov, 318.000 objavljenih bandov, 217.300 razlicnih uporabnikov, 131 odzivov na objave
Rosana Turk – Cockta regionalni brand manager
Cockta Nevergreen kampanja
uveljaviti novo podobo Cockte
povecati prepoznavnost
ustvariti nov kanal
privabiti ljudi na avdicijo
FB strategija
povecati stevilo uporabnikov
spodbuditi uporabnike za avdicijo
promocija Nevergreen spota in nadaljevanke
Dolocitev ciljnih skupin za oglasevanje
razdelitev uporabnikov glede na spol, starost, drzavo
lokalizirani prevodi
upostevanje znacilnosti posamezne drzave
1.faza
povecanje stevilka uporabnikov – oglasi na Cockta FB profil, unovcevanje dolgoletnega vlozka v brand
promocija nevergreen avdicij – oglasi na Cockta mesto, oglasi regionalizirani
80.000 obozevalcev, 2.500.000 prikazov vsebine, 450.000 aktivnih uporabnikov, 8000 komentarjev in lajkov,
Akcija je stala 30% celotnega letnega budgeta!
Blogal sem z iPada, zato se nisem trudil s čšž-ji. Prav tako nisem blogal o pogovoru na okrogli mizi, ampak sem ga rajši poslušal in se fokusiral na to. Hvala Renderspaceu za povabilo – Andreja, hvala!
Zanimivo, da pri družbenih (družabnih) omrežjih ni procenta “… omrezja pa so dosegla enormne stevilke.” Koliko, če so portali padli za 20%, iskanje zraslo za 1%, je FB požrl 19% več. To ni enormno. Je dosti, ni pa enormno.
sej je bila stevilka, sam sem jo preskocil :) twitanje, fbjanje, bloganje…
Itak, da vsak z vsaj dvema delujočima možganskima celicama deska s FF in dodatki, ki reklamarski zalegi učinkovito pokažejo ku*ca palca. Pri TV pa nimaš kaj dosti, razen če greš med reklamami na WC, po pivo, načrtno dodajaš reklamiran crap (če bi bil vreden vsaj pol tistega tam spodaj, sploh ne bi rabili reklame) na shitlisto al pa s snemalnikom snemaš, začneš gledati pol ure kasneje in preskakuješ reklame….
Glede na vse napisano (zelo natančno – hitro tipkaš na to zverinico) se sprašujem, kaj sploh delam tu. Iz tvojga pisanja človek itak vse izve…
Dobro.