Včeraj, ko sem pisal o zvokih siren, ki so del oglasov, sem se spomnil, da v Sloveniji zelo redko slišim oglase domačih znamk na radiju, ali na televiziji, ki imajo svoj zvočni logotip. To je tisti del na koncu oglasa, ki te spomni za katero znamko gre. V bistvu “Pavlov efekt” na podlagi zvoka, ki je v vseh oglasih, ali video in avdio zapisih enak. Zvočni logotip omogoča gledalcu, da ga zvok opozori na to, za katero znamko gre. Vsi vemo, da ima Audi znamka logotip iz štirih krogov, da ima McDonals rumen M, Nike svoj “swoosh”, Lacoste svojega aligatorja, pa vendar, kaj nam to pomeni, če imamo radijski oglas? Kaj nam to pomeni, če gledalec ne gleda TV-ja, ampak ga zgolj posluša?

Only 4 out of 10 brands have actually identified how their brand sounds. Only 2 out of 10 have any type of audio logo. (vir)

Večja podjetja, kot so Mercedes, Bmw, Peugeot,.. imajo to narejeno na zelo dober način in je po zvoku točno jasno, za katero znamko gre. Zvočni logotip se ne uporablja samo v oglasih.

Par znamk – bi jih prepoznali, če bi slišali samo zvok?

Koliko znamk v Sloveniji (torej domačih!) poznate, ki imajo svoj zvočni logotip? Glede na to, da so kreative za oglase precej različne, ker so odvisne od tega, katera agencija je dobila delo, ni nekega povezovalnega elementa, ki bi dal občutek, da gre za isto znamko.

Če si kdo želi kaj več prebrati o THE IMPACT OF SOUND LOGOS ON CONSUMER BRAND EVALUATION

Acoustic elements have recently gained in importance in the context of changing conditions for brand communication. In this context, short identifying acoustic elements, known as sound logos, are becoming an integral part of consistent acoustic brand management. We model
the impact of perceived fit of a sound logo with abrand (perceived fit) and of consumer attitudes towards a sound logo (consumer attitudes) on consumer brand evaluation. Tovalidate the model, we apply structural equation modeling to 340 responses from an online experiment. In doing so, we differentiate between sound logos and continuous back ground music in three industries.

2 Responses to Zvočni logotip – zvočna identiteta znamke v oglasu

  1. Mirko says:

    Bi rekel Carglas… ampak ni domača znamka

    Verjetno je gostilna Jurman uspela da vsi že po melodiji vejo za koga gre.

  2. Fonz says:

    Od domacih samo Mercator in Tus, ter radijske postaje kot naprimer Radio 1, morda se Center in City. Ne mesati zvocnih logotipov in avizov. 20th century fox je tipicen primer zvocnega aviza (sound trademark), ki nima veze z zvocnim logotipom (sonic branding). Je pa prav tako postal prepoznaven in velik del branda. Mimogrede… Se vedno pa je najveckrat predvajan in najbolj prepoznaven zvocni logotip Nolkia tunes.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.