Stereotipi so vedno zanimivi. Verjetno se nas večina spomni, da je včasih veljajo, da so Citroeni mehki, da se Golfi ne kvarijo, da Opli rjavijo, da so BMWji prestižni, da Alfe porabijo veliko olja in da se Renaulti kvarijo. Stereotipi.. Ki pa v sedanjosti ne veljajo več, saj so se proizvajalci vozil začeli zavedati teh dejstev in so spremenili vozila.
Na drugi strani imamo voznike, ki vozijo zgoraj omenjena vozila. Nekoč so bili Citroeni zelo pogost študentski avto, Golfe so vozili vozniki tovornjakov, saj so vanj lahko natočili kurilno olje, ali še kaj drugega, BMWje so vozili ljudje, ki so imeli dovolj pod palcem, da so si jih lahko privoščili. Sedanjost je drugačna, saj so vozila postala sorazmerno poceni in so tako postala dostopna skoraj vsem. Če ne gre drugače, pa obstajajo kreditiranja, ki omogočajo nakup vozila na neskončno obrokov, predvsem pa vsi trgovci z vozili ponujajo velike popuste. S tem se je tudi povečalo število rabljenih vozil, tudi dražjih, na trgu in posledično so vozila, ki so bila nekoč “prestižna” izgubila svojo ceno in so dostopna vsakomur.
Vsi imamo v glavi, da vozniki Audije in BMWjev vozijo po cestah, kot da bi bili oni sami na cesti. Nekateri pravijo, da je to stereotip, drugi pa to vsak dan doživimo, medtem ko se vozimo po avtocestah.
Vprašanje je zelo preprosto – ali znamka vozila vpliva na vožnjo lastnika? Ali se spremenijo navade voznikov, ko ima vozilo 100 konjičkov več, kot jih je imel njihovo predhodno vozilo?
Če sam sklepam po sebi, potem lahko zapišem, da ni zgolj povezano s samo znamko vozila, ampak z močjo motorja, ki jo skriva vozilo pod “havbo”. Močnejše, kot je vozilo, več si upam na cesti. Lažje prehitevam in verjetno zraven naredim še kakšno veliko neumnost ob tem. Če vozim vozilo, ki ima 90 konjičev, je to pač težje izvedljivo. Po drugi strani pa je stvar dokaj preprosta – če bi imeli Golfi 200+ konjev, bi verjetno ostali vozniki prav tako njim prilepili oznako, da so “norci”.
Znamka torej vpliva na vožnjo lastnika – vendar ni zgolj samo znamka, ampak je povezana s tehnologijo, predvsem pa z močjo vozila. Se motim?
Pozabljaš na “confirmation bias”. Ko te izsili kdo z BMW, si boš to bolj zapomnil kot takrat, ko te izslili kdo z npr. Renaultom, saj imaš nekje v podzavesti že vsajeno to mišljenje.
Drugi vidik pa je, da si probajo velike avte kupovati ljudje, ki imajo včasih malo “zamaknjen” pogled na svet. S tem, da relacija velja samo v eno smer, v drugo pa ne.
In ko skombiniraš ti dve točki, dobiš pozitivno povratno zanko, ki še okrepi tvoje mišljenje.
imas prav.. ocitno sem premalo razmisljal o vsem skupaj :)
Imam Alfo in odkar sem jo zamenjal, prej sem imel VW sem opazil da bistveno bolj agresivno vozim. Avto me prosi naj pritisnem na gas in kot dobra duša mu rade volje ustrežem. Ampak res prav prosi… ni srečen če ni nad 180 ali vsaj ene 50 nad omejtvijo.. depresiven je.