Stereotíp – ustaljena ali pogosto ponavljajoča se oblika česa (vir) je vedno dobra tema, ki se jo da vedno s pridom izkoriščati. Zakaj? Ker živimo v svetu vzorcev (stereotipov) in ker nam je večina stereotipov poznanih – ljudje smo dokaj preprosta bitja, ki precej posplošujemo stvari. Še posebej na področju avtomobilov in navad njihovih voznikov.
- Avtomobilski salon Ljubljana 2017 / sprehod med vozili
- Hostese Avtomobilski salon Ljubljana 2017 / fotografije
- Parkira sredi ceste in potem bi fizično obračunal z menoj
Včasih je veljajo, da so Citroeni mehki, da se Golfi ne kvarijo, da Opli rjavijo, da so BMWji prestižni, da Alfe porabijo veliko olja in da se Renaulti kvarijo. Stereotipi.. Ki pa v sedanjosti ne veljajo več, saj so se proizvajalci vozil začeli zavedati teh dejstev in so spremenili vozila.
Na drugi strani imamo voznike, ki vozijo zgoraj omenjena vozila. Nekoč so bili Citroeni zelo pogost študentski avto, Golfe so vozili vozniki tovornjakov, saj so vanj lahko natočili kurilno olje, ali še kaj drugega, BMWje so vozili ljudje, ki so imeli dovolj pod palcem, da so si jih lahko privoščili.
Sedanjost je drugačna, saj so vozila postala sorazmerno poceni in so tako postala dostopna skoraj vsem. Če ne gre drugače, obstajajo kreditiranja, ki omogočajo nakup vozila na neskončno obrokov, predvsem pa vsi trgovci z vozili ponujajo velike popuste. S tem se je tudi povečalo število rabljenih vozil, tudi dražjih, na trgu in posledično so vozila, ki so bila nekoč “prestižna” izgubila svojo ceno in so dostopna vsakomur.
Vsi imamo v glavi, da BMWji nimajo smernikov v osnovni opremo, da vozniki Audijev vozijo po cestah, kot da bi bili oni sami na cesti. Nekateri pravijo, da sta to stereotipa, drugi pa to vsak dan doživimo, medtem ko se vozimo po avtocestah… Je to stereotip?
Vprašanje je zelo preprosto – ali znamka vozila vpliva na vožnjo lastnika?
Ali se spremenijo navade voznikov, ko ima vozilo 100 konjičkov več, kot jih je imel njihovo predhodno vozilo? Če sam sklepam po sebi, potem lahko zapišem, da ni zgolj povezano s samo znamko vozila, ampak z močjo motorja, ki jo skriva vozilo pod “havbo”.
Močnejše, kot je vozilo, več si upam na cesti. Lažje prehitevam in verjetno zraven naredim še kakšno veliko neumnost ob tem. Če vozim vozilo, ki ima 90 konjičev, je to pač težje izvedljivo. Po drugi strani pa je stvar dokaj preprosta – če bi imeli Golfi 200+ konjev, bi verjetno ostali vozniki prav tako njim prilepili oznako, da so “norci”.
Znamka torej vpliva na vožnjo lastnika – vendar ni zgolj samo znamka, ampak je povezana s tehnologijo, predvsem pa z močjo vozila. Se motim?
Na vožnjo po mojem vpliva predvsem starost in čustvena inteligenca voznika. Pa izkušnje in vzgoja seveda. Mladi vozniki ne bi smeli voziti premočnih avtomobilov, res pa je, da si lahko kreten tudi z 20 let starim Cliom.
Moje mnenje je, da se motis. Osebno menim, da ima 98% voznikov BMWjev mentalne motnje, ki se odrazajo skozi njihovo vozilo, voznjo, obnasanje (pri voznikih ostalih znamk bi rekla, da je stopnja ljudi s tezavami 15%). Moc motorja in tehnologija nimata veze. To locijo samo poznavalci in ljubitelji, ki se v primeru BMWja skrivajo v 2%; vsaka druga zdrava dusa, z malce vec denarja, si bo privoscila drug zanesljiv in dober avto, ker teh na trgu ni malo.
Na voznjo pa definitivno vpliva predvsem vzgoja starsev & splosna inteligenca. Eno je hitra voznja, kar si na AC privosci marsikdo, ki bi bil rad hitro doma; drugo je pa objestna voznja in tukaj zmagajo BMW vozniki; zato med konji & pametnim parkiranjem ter nacinom voznje ni korelacije.
Tudi jaz bom rekla, da bolj kot znamka avtomobila, vpliva na vožnjo predvsem čustvena inteligenca voznika.