Najcenejše gorivo v Sloveniji goriva.si cene naftnih derivatov na različnih bencinskih servisih Najcenejše gorivo v Sloveniji goriva.si cene naftnih derivatov na različnih bencinskih servisih

Zakaj nimamo dvojnih cen za goriva / ene za tujce, druge za domačine

V tujini je v zadnjem času praksa dvojnih cen za pogonska goriva. Za domačine so cene goriv, ki jih “sofinancira” država nižje kot so za tujce, ki plačajo višjo ceno goriva. Zakaj tega ni v Sloveniji in zakaj država “sponzorira” polne “tanke” goriva tujcem, ki so samo tranzitni gosti.

Dvojne cene niso nobena novost. Še daleč od tega. In dejansko se jih poslužuje veliko sosednjih držav, kjer so omejili cene goriv. Glede na to, da država “sofinancira” gorivo so se v teh država odločili, da bodo cene goriv za domačine nižje kot pa so cene za tujce.

Ker se bo jutri podražilo gorivo, po nekaterih informacijah naj bi bila cena bencina 1,74 evra/liter in 1,81 evra/liter za dizel, bi lahko storili podobno tudi v Sloveniji. S tem bi lahko lastniki bencinskih črpalk sami določali ceno goriva za tujce, medtem ko bi bila cena goriva za domačine “uravnotežena”.

S tem bi ustrelili dve muhi na en mah – za domače obiskovalce bi bila cena enaka povsod, pri tujcih pa bi bila cena verjetno vseeno nižja kot je v njihovih državah in bi vseeno točili gorivo. S tem ne bi Slovenija “sponzorirala” rezervoarjev goriva tranzitnih gostov, prav tako pa bi lastniki bencinskih črpalk “dodatno zaslužili” – saj se precej pritožujejo, da jim te višje cene jemljejo dobiček.

Ob vsem tem bi bil pa čas, da se tudi poveča vrednost kilometrine, ki jo zaposleni dobijo, če se peljejo na službeno pot s svojim vozilom ali pa če se jim tako obračunava prevoz na delo. Namreč, kilometrina je še vedno na ravni cene goriva pod 1 evro.

  1. Mimogrede, eden izmed načinov za reševanje tega problema je deregulacija cen na avtocestah. Domačini itak tankajo na lokalnih, tujci pa povečini na AC.

    1. jeap. tocno to bodo tudi jutri storili. ampak problem je, da so tudi lastniki “manjsih” crpalk zavohali denar :)

  2. @had zadnje leta jih pa streljaš.

    1. Prvo kot prvo smo v EU, ki je tebi ljuba in ne smemo delati razlik med drugimi narodi.
    2. A si kdaj pogledal kakšen del cene litra bencina je davek in trošarina? Država dela samo plus na prodaji goriva in gorivo turzem je samo plus v trenutno postaljenih cenah.

  3. Zakaj bi država sploh morala sofinancirati karkoli (ob predpostavki regulacije cen in s tem določitvi maksimalne marže, cene pa se naj oblikujejo na podlagi trga).
    To metanje davkoplačevalskega denarja po Evropi zadnje mesece je kr neki: namesto da bi tržne cene uporabili za sooblikovanje potrošniških navad (npr. manj prevoženih km, nakupi električnih avtomobilov ipd.), se subvencionira stare navade. EU si pa ploska kako velike premike v energetski politiki delamo do 2030 (ja pa ja de).

Komentarji so zaprti.