Ta vikend je v Lescah pokalo, grmelo, hrumelo, ropotalo, cvililo, … Predvsem pa je bil vsak trenutek ovekovečen s telefoni in kasneje tudi objavljen na različnih družbenih omrežjih. V Lescah je potekal drag race oz. dogodek Avti, Biznis, Lajf : Head2Head.
Ker že nekaj let nisem bil na nobenem drag raceu ali podobnih avtomobilistični prireditvi, sem se odločil, da grem v soboto v Lesce. Ker sem pred mnogimi leti aktivno spremljal dogajanje na drag in drift sceni, me je seveda zanimalo, kako se je v tem času vse skupaj spremenilo. In se je. Zelo.
Dogodek je bil odlično organiziran. Čeprav sem za parkiranje stal ene 10 minut v koloni, me to niti ni zmotilo, saj je bilo to pričakovano. Dogodek, ki je privabil ljudi iz cele Slovenije in tudi sosednjih držav, je pač precej velik zalogaj. Pa vendar je šlo vse gladko. Letališče Lesce je super prostor za to, kajti je dovolj velik, predvsem pa je tudo ograjen, tako da je preprosto postaviti vhod in tam prodajati ali preverjati karte. Karta na dan dogodka je stala 25 evrov. Ampak to po moji “preko palca” oceni ni zmotilo preko 15.000 ljudi, ki so prišli na dogodek.
Že vstop na samo prizorišče je prikazal razliko med dirkami nekoč in sedaj. V sedanjosti kupiš avto s 600+ konji in greš tekmovati. Včasih pa se je “šraufalo” “pililo” in “navijalo” avtomobile, da so iztisnili iz sebe tiste pol sekunde boljši rezultat na razdalji 402 metra.
Število vozil na letališču je bilo impozantno. Ampak, kot že prej omenjeno – zgolj par vozil je bilo takšnih, ki so bila resnično predelana oz. ni bila to samo “maska”. Seveda je odvisno od okusa človeka, ampak nekaj vozil je bilo takšnih, da sem se prav vprašal, kakšen šele mora biti lastnik.
Največjo pozornost so seveda pritegnili Lamboti, ki jih je bilo ene par, prav tako Ferrariji. Plejada Porschejev pa je bila itak pričakovana, saj v sedanjosti je to zelo iskano vozilo, in posledično jih je na naših cestah precej. Sicer pa BMWji M (različnih številk), nekaj Audi S3jev, precej Mercedesovih AMGjev in še bi lahko našteval. Vozila, katerih cene se začnejo pri 80++ k eurih. Seveda ni šlo brez takšnih in drugačnih Golfov Nissanov starejših letnikov ena Alfa.
Med prijavljenimi na drag race je bilo tudi vozilo Tesla. In par Hond Civic, ki so jih še malce “šraufali,” in par vozil iz Bosne in Hrvaške, ki niso bili povsem stock, je bila bera tega dirkalnega vikenda.
Če so bila nekoč na drag raceih vozila, ki jih je skupaj “držala dobra volja,” in nikoli nisi vedel, če bo vozilo uspešno prepeljalo razdaljo 402 metra, je bilo tokrat to drugače. Voznik na štartu vklopi “launch” kontrol in počaka, da se prižge zelena luč. Vse vmes opravi elektronika vozila, če je avtomatski menjalnik. Sicer je treba še prestavljati vmes.
Ker nisem bil do konca na prireditvi, ker se je precej vlekla, ne vem, kdo so bili zmagovalci. Sem pa ugotovil, da so najbolj srečni ljudje, ko gredo lahko en krog s “taxijem” – različnimi športnimi vozili, kar je potrebno plačati, in to je v bistvu najbolj atraktiven del. Škoda, ker to traja precej dolgo in vse skupaj zavleče v nedogled. Ampak ljudem je potrebno dati, kar si želijo.
Super dogodek, tudi super vreme. Predvsem pa obujanje spominov na tiste druge čase, ki so bili nekoč, ko se je v Sloveniji vse skupaj šele začenjalo. Kamnik Brnčičeva itd, …